Skocz do zawartości



Zdjęcie

Zrobiłem i chcę się pochwalić


  • Zaloguj się
1093 odpowiedzi na ten temat

#101 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 21.04.2013 - 21:55

Było tak:

 

To i ja się pochwale ulepionym efektem.

Tube Screamer TS-9
 

ts91.jpg


...

 

Viehu wróżył że tak już zostanie

 

Juz jej nie pomalujesz

 

Na szczęście proroctwa się nie sprawdziły i oto dzisiaj TS wygląda tak

 

IMG_1701_zps79b402a2.jpg

 

Błyszczy się jak psu jajca... :D


Ten post był edytowany przez cyrulik dnia: 21.04.2013 - 21:59

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#102 stary66

  • stary66
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1180
  • Dołączył: 02.02.2012
  • z:Szczecin

Napisany 22.04.2013 - 04:18

Sam malowałeś czy dałeś komuś do pomalowania i jak zrobiłeś napisy? Wygląda elegancko!



#103 secondtribe

  • secondtribe
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3861
  • Dołączył: 30.01.2012
  • z:Wrocław

Napisany 22.04.2013 - 06:54

Fake, inne gniazda, dioda i jej koszulka :P



#104 devastator13

  • devastator13
    Stary wyjadacz
  • Postów: 626
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Kurvix

Napisany 22.04.2013 - 07:16

A mi się podoba, bardzo dobrze wyszło  :)


Ten post był edytowany przez devastator13 dnia: 22.04.2013 - 07:16

Metal in Veins


#105 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 22.04.2013 - 08:32

Malowałem sam, spray akrylowy, podkład kolor i bezbarwny, przed bezbarwnym jest kalka z obrazkiem i napisami też samemu zrobiona.

Gniazdka wymienione na metalowe neutriki no i jak dobrze kolega zauważył dioda tez inna :-)
Z tego co nie widać to potki są tez inne, już nie te chińskie za złotówkę tylko markowe telport cy jakoś tak się one nazywają.

Następna będzie obudowa do BigMuffa który to już kilka miesięcy leży w szafce i czeka na "zbawienie".

Ten post był edytowany przez cyrulik dnia: 22.04.2013 - 09:29

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#106 hawkeye

  • hawkeye
    Gaduła
  • Postów: 309
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:powiatu wałeckiego

Napisany 22.04.2013 - 10:45

Hejka

Długo zastanawiałem się nad wzmacniaczem o małej mocy do ćwiczeń i padło na Atoma 5 Marvela.

Robi się to miło. Działa od kopa. Praktycznie żadnych niespodzianek. Nie sprzęga i  nie piszczy.

Brzmi zadowalająco a nawet bardzo dobrze.

 

Obudowa ze sklejki z Bricko Marche- pomalowane lakierobejcą

Chassis z blachy aluminiowej 2mm 

 

Trafa : głośnikowe z bambino Tg 2.5

            zasilające ze sklepu TS 40/002

 

Wersja robocza89847356.jpg

wersja pro32131449.jpg


Ten post był edytowany przez hawkeye dnia: 22.04.2013 - 11:16

  • Dog lubi to

#107 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 27.04.2013 - 12:35

Chwalę się dalej:

 

Wczoraj zrobiony, jeszcze ciepły kompresor, na schemacie Ross Compressor z TonePad.com

 

IMG_6106_zpsb39ab3ce.jpg

IMG_6107_zpsf0724345.jpg

IMG_6109_zpsf8259e9d.jpg

 

Elementy najlepsze do jakich miałem dostęp, płytka wytrawiona samodzielnie tu jeszcze przed pokryciem kalafonią, co zaraz uczynię. Projekt grafiki na razie tylko do przymiarki, całość będzie czerwona a grafika jak poprzednio naniesiona na kalkomanię i zalakierowana bezbarwnym.

 

IMG_6111_zpsde9142f6.jpg

 

 

Poza tym za jednym zamachem złożyłem do kupy Big Muffa, schemat też z TonePad.com, chyba ta stockowa wersja, elementy również najlepsze, w obu przypadkach udało się dostać tranzystory z schematu tak że nic mi w obu kostkach nie szumi :-)

 

IMG_6114_zpsa73afeb5.jpg

IMG_6113_zps7bdb5f94.jpg

IMG_6115_zps25269966.jpg

 

Gałeczki będą inne, i zastanawiam się czy nie zmienić położenia diody...

 

IMG_6112_zps77e21432.jpg

 

Teraz trzeba się tym nacieszyć kilka dni, kupić farbki i zacząć malować :D


  • sify11 lubi to

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#108 kilgore.trout

  • kilgore.trout
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4681
  • Dołączył: 06.02.2012
  • z:Kraków

Napisany 27.04.2013 - 13:31

Mam tylko jedną uwagę: "muff" oznacza piczę a nie pigmeja;)
no pain, no gain

#109 Margrabia Bulbokacz

  • Margrabia Bulbokacz
    Użytkownik
  • Postów: 27
  • Dołączył: 05.02.2013
  • z:Wrocław

Napisany 27.04.2013 - 13:33

Dwa pytania:
1. Gdzie kupiłeś potrójny przełącznik?

2. Nie lepiej potencjometry osadzić na płytce, w środku będzie o wiele mniejszy bałagan :)



#110 mblbn

  • mblbn
    Weteran
  • Postów: 2403
  • Dołączył: 30.01.2012
  • z:lublin

Napisany 27.04.2013 - 13:38

jak wygląda poziom trudności przy montowaniu takich efektów? do zrobienia dla żółtodzioba?  :D



#111 secondtribe

  • secondtribe
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3861
  • Dołączył: 30.01.2012
  • z:Wrocław

Napisany 27.04.2013 - 13:57

jak wygląda poziom trudności przy montowaniu takich efektów? do zrobienia dla żółtodzioba?  :D

tak

#112 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 27.04.2013 - 15:54

Dwa pytania:
1. Gdzie kupiłeś potrójny przełącznik?

2. Nie lepiej potencjometry osadzić na płytce, w środku będzie o wiele mniejszy bałagan :)

 

1. Kupiłem na Allegro dawno temu kilkanaście sztuk i mam :)

 

2. Z punku widzenia bałaganu na pewno lepiej, z punku widzenia estetyki nie, bo jesteś zmuszony dać wszystko w jednej linii, bądź tak jak wcześniej sobie zaprojektowałeś na płytce.

Ten bałagan w środku widzisz raz, jak montujesz wszystko w całość, później to już nie ma znaczenia.

 

jak wygląda poziom trudności przy montowaniu takich efektów? do zrobienia dla żółtodzioba?  :D

 

Ja bym powiedział że i tak i nie, zależy na jakim poziomie chcesz to złożyć, jakie masz doświadczenie w operowaniu choćby lutownicą i ogólnie co masz w warsztacie. Troszkę tych narzędzi potrzeba.


Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#113 Leo

  • Leo
    MacGyver
  • Postów: 2242
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:bieram na lampę

Napisany 27.04.2013 - 16:01

Jeżeli zastosujesz się do podwieszonego w dziale poradnika lutowania - dasz radę.


Jak kupisz mi zapałki, to zrobię ci helikopter.

rig::rig() { guitar = "Cort_M200"; pickups = "Merlin_Legend"; amp = "Kustom_Dual_30RC";
fx_pre[] = { "FSH-1", "GT-2", "EHX_BMP" }; fx_loop[] = { "CE-2", "RossPhaser", "DD-12", "EQ-7" }; };

=> Zbiór projektów i stron DIY => PIGmej Jam


#114 kilgore.trout

  • kilgore.trout
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4681
  • Dołączył: 06.02.2012
  • z:Kraków

Napisany 27.04.2013 - 18:44

A z potkami i płytką to nie jest tak, że nak się osadzi je na tej płytce to jest to mniej trwałe? I chyba łatwiej je potem wymienić jak nie są na płytce.
no pain, no gain

#115 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 27.04.2013 - 18:50

Łatwiej na pewno wymienić te na kabelku, a co do trwałości to nie wiem skąd masz takie informacje?

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#116 kilgore.trout

  • kilgore.trout
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4681
  • Dołączył: 06.02.2012
  • z:Kraków

Napisany 27.04.2013 - 19:22

No może potków to nie dotyczy, ale taki np. footswitch to jest ciągle deptany i choć jest przytwierdzony do obudowy to wydaje mi się, że trochę obiążenia mogłoby się przenieść na płytkę, jeśliby był do niej przylutowany. No i skucha jak się krzywo nawierci obudowę ;)
no pain, no gain

#117 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 27.04.2013 - 19:29

A to to też takie szukanie dziury w całym, jak zrobisz dobry ołowiany lut to nie tak łatwo żeby pękł, chyba że bez ołowiowy no to mogło by szybko puścić.

Ale jak ktoś sobie już projektuje wszystko tak by było na płytce, to raczej się orientuje jak zrobić tam by było okej :)

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#118 Margrabia Bulbokacz

  • Margrabia Bulbokacz
    Użytkownik
  • Postów: 27
  • Dołączył: 05.02.2013
  • z:Wrocław

Napisany 27.04.2013 - 19:37

Mi się raz zdarzyło, że trzeba było przelutować potencjometr na płytce po jakimś czasie. Chociaż trzeba oddać, że pad się mocno podtrawił i od samego początku ledwo się trzymał. 

Jednak mimo to uważam, że jest to lepsze rozwiązanie- płytka jest bardziej kompaktowa, a to w sumie cenię sobie najbardziej :)



#119 keith

  • keith
    Gaduła
  • Postów: 349
  • Dołączył: 13.01.2013
  • z:Łódź

Napisany 28.04.2013 - 22:08

Malowałem sam, spray akrylowy, podkład kolor i bezbarwny, przed bezbarwnym jest kalka z obrazkiem i napisami też samemu zrobiona.

Fajna robota!

Zadam serię pytań laickich, ale bardzo mnie to interesuje:

-Najpierw kolor, potem kalka, potem bezbarwny? 

-Jaki ten spray używałeś?Do czego przeznaczony docelowo?

-Jaka kalka? I jak przygotowana, z jakimś wydrukiem?

-Na koniec to szlifowałeś na taki połysk?

 

Wróćmy do pytania o poziom trudności. Zastanawiam się czy nie wystrugać sobie tego: http://www.sabrotone...3/DirtyBomb.gif  To byłby mój debiut, da radę od zera, z wytrawianiem płytki itd? Nie za trudne jak na 1-szy raz?


Ten post był edytowany przez keith dnia: 28.04.2013 - 22:08


#120 Mroova

  • Mroova
    Gaduła
  • Postów: 282
  • Dołączył: 31.01.2012

Napisany 28.04.2013 - 22:49

Tego układu, jak będziesz montował na płytce uniwersalnej (czyt. takiej jak na rysunku) nie musisz nic trawić

Kupujesz tylko taką płytkę z otworami połączonymi równoległymi paskami miedzi i wycinasz kawałek odpowiedniej wielkości. Tam gdzie masz na rysunku kwadraciki z kropką w środku musisz tylko jakimś nożykiem czy czymś zeskrobać trochę tej miedzi - przerwać ścieżkę. Resztę lutujesz jak na obrazku. 

Czyli generalnie klocki lego na trochę wyższym poziomie.

To co było już miliony razy a forum, ale warto o tym przypominać: Kup podstawki pod układy scalone, bo te lubią się przegrzać przy lutowaniu lub uszkodzić w inny sposób. A tak lutujesz samą podstawkę i dopiero na koniec wkładasz do niej układ. Jak będzie uszkodzony to też wymiana nie sprawia żadnego problemu ;)



#121 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 28.04.2013 - 22:51

Przyda się nie jednemu, więc dokładnie krok po kroku :-) 

 

1, Przygotowujemy obudowę - prócz tego ze sobie w niej wiercimy wszelkie potrzebne otwory, szlifujemy całość papierem ściernym coś około 600-800 tak by nie narobić głębokich rys a żeby zmatowić całą powierzchnię celem lepszej przyczepności podkładu.

 

2,  Podkład - o tym w przypadku aluminiowej obudowy nie można zapomnieć, bo sama farba się trzymać mocno nie będzie i bardzo szybko pojawią się odpryski.

Kupując podkład należy sprawdzić czy producent wspomniał że nadaje się on na aluminium, tak samo należy się zdecydować jakim rodzajem farb będziemy malować, akrylowe, celulozowe, czy może emalie, to ważne, bo emalie na akryl da się położyć a odwrotnie już nie - by uniknąć zważenia się którejś tam warstwy najlepiej zdecydować się na jeden typ farb i ja szczerze polecę farbę akrylową, bo i szybko schnie i jest w miarę trwała.

Tak więc malujemy, kilka cienkich warstw, tak by wyrównać ewentualne rysy, warto szlifować podkład między warstwami, tutaj papierami 1500 - 2500 na mokro w zależności od potrzeby.

 

3, Kolor - teoretycznie i praktycznie sprawa ma się tak samo jak z malowaniem podkładem, ważne by rodzaj kupionej przez was farby był taki sam. 

Kilka warstw, szlifowanie i tak do skutku aż wszystkie warstwy stworzą równą ładną powłokę.

 

4, Napisy, grafiki, kalkomania - najprościej w warunkach domowych wykonać napis na papierze do kalkomanii. Jest to papier który ma na swojej wierzchniej warstwie przeźroczystą błonę a'la folie, na niej drukujemy to co chcemy mieć na naszym efekcie.

Przygotowujemy projekt, drukujemy, nalewamy ciepłą wodę na talerzyk, wsadzamy tam nasz kawałek kalkomanii, czekamy chwilkę aż papier namoknie i później przesuwamy kalkomanię z papieru na obudowę efektu. Jak nakładać kalkomanię warto sprawdzić na modelarskich stronach www.

 

Ważne jest też by powierzchnia naszego efektu była błyszcząca w miejscu gdzie kładziemy klakę, jeśli nie będzie to pod kalką powstaną malutkie pęcherzyki powietrza i całość później nie będzie dobrze wyglądać, dlatego albo nie szlifujemy kolejnej warstwy koloru, albo szlifujemy i polerujemy.

Ja użyłem papieru firmy Forever Waterslide do druku laserowego, jest dość dobry do tych celów i nie za drogi, polecam.

 

5, Lakierowanie - kiedy nasza kalkomania wyschnie, zabieramy się za lakierowanie, tutaj znów ważne by lakier był tego samego typu co kolor, a dla kalkomanii fajnie gdyby był to akryl, bo mamy 90% pewności że pierwsza delikatna warstwa nie "zeżre" nam kalkomanii! Delikatną mgiełką tak żeby tylko coś prysło na obudowę malujemy pierwsze dwie warstwy, pozwalając każdej wyschnąć. Po tych dwóch, możemy już malować śmiało grubszymi warstwami i tak polecam około 5 grubszych warstw położyć, szlifując oczywiście miedzy każdą z warstw.

 

Ważne, a nie wspomniałem o tym wcześniej, po każdym szlifowaniu przed malowaniem trzeba odtłuścić i wymyć obudowę! Ciepła woda z mydłem będzie w sam raz, porządnie myjemy, wycieramy, suszymy i dopiero zabieramy się za malowanie, inaczej nic z tego nie będzie.

 

6, Polerowanie - przed tą czynnością dajemy obudowie czas na porządne wyschnięcie, najlepiej z tydzień albo dwa, lakier arylowy jest najprostszy w malowaniu, szybko podsycha ale pełną twardość uzyskuje po dłuższym czasie. 

Bierzemy w łapie papier ściemy 2500 moczymy i szlifujemy całość tak by uzyskać jednolitą matową powierzchnię, robimy to delikatnie z wyczuciem i dużą ilością wody, tak by nie zetrzeć całego lakieru i nie uszkodzić kalkomanii bo wtedy trzeba by zacząć wszystko od nowa :-) 

Musimy zaopatrzyć się jeszcze w delikatną pastę polerską, ja używałem akurat takich do modelarstwa, ale pewnie można w marketach dość coś tańszego np do samochodu. Tak wiec, pasta, szmatka i polerujemy do momentu aż w lakierze będzie można się przejrzeć.

 

Metoda dość czasochłonna, ale daje bardzo dobre rezultaty. 

 

Spraye jakich używałem to Eurocolor Acryl Lack tanie bo 400ml za 10zł, a malowało się przyjemnie i z zadowalającym skutkiem.


  • Thereminator, mblbn, lukasz02 i 9 inni lubią to

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#122 kaczor95

  • kaczor95
    Gaduła
  • Postów: 228
  • Dołączył: 31.05.2012

Napisany 29.04.2013 - 18:57

Kurde, tak ładnie wszystko opisane aż kusi mnie żeby sobie jakiś efekt sklecić :D

#123 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3705
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 29.04.2013 - 20:46

Ja rozumiem że to ma sens jak malujemy element który idzie do ludzi lub ma wyglądać bosko w ręku. Mam pytanie jaki ma sens przy kostce która stoi na podłodze i jest deptana glanem? Poza oczywiście walorami estetycznymi dla onanistów, moim zdaniem ważne są szczegóły techniczne aby lakier się trzymał, nie było zaciekłw i napisy nie odpadły. Ale opis dobry.

Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#124 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 29.04.2013 - 20:49

To już jak kto woli, ja jestem hobbystą, nie wychodzę z moimi gratami poza pokój i chce by mi to ładnie na podłodze wyglądało ;)


Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#125 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3705
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 29.04.2013 - 22:22

Cyrulik, powiedz no ile warstw lakieru bezbarwnego aby zakryć nierówności od kalkomanii?

Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#126 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 29.04.2013 - 22:38

Im więcej tym lepiej, ale to dlatego że ilością warstw lakieru nie zniwelujesz schodka pomiedzy filmem kalkomanii a miejscem gdzie go nie ma, to trzeba zrobić papierem ścienym, ścierając lakier z kalkomanii tak by wyrównał się poziom lakieru na samej farbie.

 

Ja malowałem tak jak pisałem wyżej - 2 mgiełki + 5 gróbszych wart. Wystarczyło, ale to też zależy jak gróbe warstwy kładziesz, kwastia wyczucia :)


Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#127 fabber

  • fabber
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4205
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Sieradz

Napisany 29.04.2013 - 22:40

Lepiej zrobić jedną na całą obudowę ;)

thor.jpg


Wysyłane z mojej Nokii 5110 za pomocą Tapatalk

 


#128 LucasStrat

  • LucasStrat
    Stary wyjadacz
  • Postów: 751
  • Dołączył: 31.01.2012

Napisany 30.04.2013 - 11:56

Podpowiem, że po kilku tygodniach lakier traci na objętości, a schodki na krawędzi kalkomanii lubią "wyłazić" nawet jeśli były szlifowane :(. Przytrafiło mi się to w Guvnorze. Być może wiele zależy od doboru lakieru - ja chyba lakierowałem celulozowym Gunze C.
14092011163.jpg



#129 stary66

  • stary66
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1180
  • Dołączył: 02.02.2012
  • z:Szczecin

Napisany 3.05.2013 - 12:42

Kumplowi i sobie zrobiłem Ross/Dyna compressor. Różnica pomiędzy Ross (CompROSSor) a Dyna (MXR Dyna Comp), to różnica w 'obróbce' ataku. Dyna ma niemal naturalny, ostry atak; Ross skompresowany, bardziej okrągły.

A wyszło to tak zewnętrznie.

217560_10201097093897384_1324159571_n.jp

 

Drugim, niedawno ukończonym efektem jest J-FET Bastard, czyli clean booster z bardzo dużym headroom'em (sygnał zaczyna się łamać dopiero w skrajnym, maksymalnym ustawieniu gałki Gain i mocnym ataku w struny).

Zewnętrznie wygląda tak:

407104_10201088775449428_973742746_n.jpg



#130 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 3.05.2013 - 12:47

Jak zrobiłeś napisy na tym czarnym malowaniu? 

 

Zrób zdjęcie jak to w środku wygląda.


Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#131 stary66

  • stary66
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1180
  • Dołączył: 02.02.2012
  • z:Szczecin

Napisany 3.05.2013 - 12:53

Jak zrobiłeś napisy na tym czarnym malowaniu? 

 

Na czarnym napisy zostały wygrawerowane laserem.



#132 keith

  • keith
    Gaduła
  • Postów: 349
  • Dołączył: 13.01.2013
  • z:Łódź

Napisany 3.05.2013 - 14:15

Czas na tradycyjne pytanie od naszych zielonych czytelników - keith pisze: czy silikon w efekcie służy do czegoś oprócz zamocowania płytki w obudowie? Ma to jakieś izolacyjno-elektryczne zastosowanie? Jakie polecacie inne sposoby na zamocowanie pcb. Posiadam 808 i chciałem go ubarwić i opisać, czyli zdemontować wszystko najpierw. Acha, i bez lutownicy się nie obędzie, tak? Powinno coś tam być przylutowane do obudowy od środka?



#133 stary66

  • stary66
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1180
  • Dołączył: 02.02.2012
  • z:Szczecin

Napisany 3.05.2013 - 23:12

@keith - czy aby nie chcesz popsuć czegoś, co działa, po to żeby mieć to ładniejsze? ;)

 

Silikon? Na diabła silikon? Oto przykłady efektów DIY z netu:

fuzz002.jpg

 

2011-01-29-Overdrive-after-wiring-cleanu

 

inside.jpg

 

Jeśli chcesz, to wybebesz 808 w całości, bez rozlutowania. Jedyne, chyba, co trzeba odlutować to gniazdko zasilania, ale zależy jakie masz. Oznacz, co gdzie jest zamontowane. Łatwo da się wszystko potem złożyć. Izolować możesz płytkę z elektroniką oklejając ją taśmą izolacyjną od strony ścieżek.



#134 keith

  • keith
    Gaduła
  • Postów: 349
  • Dołączył: 13.01.2013
  • z:Łódź

Napisany 4.05.2013 - 14:54

@keith - czy aby nie chcesz popsuć czegoś, co działa, po to żeby mieć to ładniejsze? ;)

 

Silikon? Na diabła silikon? 

 

 

 

 

Właśnie chodzi o to, żeby nie popsuć. 

Silikon jest na rogach płytki i przy gniazdach:

 

808back.jpg



#135 Margrabia Bulbokacz

  • Margrabia Bulbokacz
    Użytkownik
  • Postów: 27
  • Dołączył: 05.02.2013
  • z:Wrocław

Napisany 4.05.2013 - 15:24

Jakie polecacie inne sposoby na zamocowanie pcb.

 

Już parę postów wyżej o tym pisałem, ale dla mnie jedyną słuszną metodą na osadzenie płytki jest pośrednio przez przylutowane do niej potencjometry. Potki przykręcasz porządnie do obudowy i pcb trzyma się bardzo sztywno. Ma to tę dodatkową zaletę, że wszystko jest na kupie i nie ma zbędnych kabli. W typowej obudowie do efektów (ok. 60mm szerokości) można bez problemu zmieścić koło siebie 3 potencjometry. Raz zrobiłem w poprzek to weszło i 5. Trzeba tylko pamiętać aby odizolować jakoś stronę płytki ze ścieżkami od metalowej obudowy, ja daję po prostu kawałek taśmy klejącej. Dodatkowo można też osadzić na płytcę diodę, co oszczędza kolejnych dwóch kabelków. Jedyna wada tego rozwiązania to konieczność umieszczania potencjometrów w jednej linii (na krawędzi pcb).

Tak to wygląda w praktyce:
5fjlty.jpg



#136 czallegro

  • czallegro
    Użytkownik
  • Postów: 31
  • Dołączył: 20.05.2013

Napisany 20.05.2013 - 19:22

Witam,

 

też chcę się pochwalić. Skończyłem składanie Super Chorusa by Ygorro (ver. 2), działa super naprawdę ciekawy efekt. Załączam fotkę.

Super Corus by Ygorro.

 



#137 fabber

  • fabber
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4205
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Sieradz

Napisany 20.05.2013 - 19:26

Ciągle załączasz?


  • Green997 lubi to

Wysyłane z mojej Nokii 5110 za pomocą Tapatalk

 


#138 czallegro

  • czallegro
    Użytkownik
  • Postów: 31
  • Dołączył: 20.05.2013

Napisany 20.05.2013 - 19:35

Taa...

Nie przeczytałem wcześniej jak wrzucić pliki teraz pewnie trochę to potrwa. Dokończę później bo muszę na trochę wyjść...



#139 czallegro

  • czallegro
    Użytkownik
  • Postów: 31
  • Dołączył: 20.05.2013

Napisany 20.05.2013 - 20:40

Ciągle załączasz?

próbuję, zdjęcie już się przetworzyło, może być z WRZUTY?

Nie mogę załączyć bo wyskakuje mi komunikat:

"Nie masz uprawnień aby używać tego rozszerzenia obrazków na forum. Poprawny format to: http://www.domain.com/picture.gif, nie poprawny format to: http://www.domain.com/picture.one.gif"

 

Co to oznacza?



#140 Leo

  • Leo
    MacGyver
  • Postów: 2242
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:bieram na lampę

Napisany 20.05.2013 - 20:46

Problem w rozszerzeniu. Przed właściwym rozszerzeniem jest jeszcze jeden segment nazwy, oddzielony kropką, który forum traktuje właśnie jako niepoprawne rozszerzenie, podczas gdy ten fragment nim nie jest. Po prostu wklej link do zdjęcia - wtedy pomyślimy.


Jak kupisz mi zapałki, to zrobię ci helikopter.

rig::rig() { guitar = "Cort_M200"; pickups = "Merlin_Legend"; amp = "Kustom_Dual_30RC";
fx_pre[] = { "FSH-1", "GT-2", "EHX_BMP" }; fx_loop[] = { "CE-2", "RossPhaser", "DD-12", "EQ-7" }; };

=> Zbiór projektów i stron DIY => PIGmej Jam


#141 czallegro

  • czallegro
    Użytkownik
  • Postów: 31
  • Dołączył: 20.05.2013

Napisany 20.05.2013 - 20:53

link do zdjęcia

http://c.wrzuta.pl/w...horus_by_ygorro

 

link do strony za zdjęciem;

http://w353.wrzuta.p...horus_by_ygorro



#142 Green997

  • Green997
    Stary wyjadacz
  • Postów: 744
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Stanowice

Napisany 20.05.2013 - 21:19

Profesjonalnie to wygląda :) Gratuluję umiejętności.


facebook.com/zielonasandra
zielonasandra.bandcamp.com
soundcloud.com/zielonasandra


#143 cyrulik

  • cyrulik
    Stary wyjadacz
  • Postów: 636
  • Dołączył: 05.05.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 20.05.2013 - 21:28

Standardowo, mów jak te białe napisy są zrobione i zdjęcie ze środka poprosimy :-)

Wygląda fajowo!

Ten post był edytowany przez cyrulik dnia: 20.05.2013 - 21:28

Pozdrawiam - Michał Słonczyński


#144 czallegro

  • czallegro
    Użytkownik
  • Postów: 31
  • Dołączył: 20.05.2013

Napisany 20.05.2013 - 21:32

to już jutro,  na dzisiaj kończę i może uda sie wrzucić fotki bezpośrednio do postu a nie załączać linki



#145 Piniu Piniasty

  • Piniu Piniasty
    Gaduła
  • Postów: 107
  • Dołączył: 20.05.2013
  • z:Bydgoszcz

Napisany 21.05.2013 - 11:29

Jako, że też cos czasem zmajstruję to sie pochwalę również :D

 

Delay Rebote 2.5 z małymi modyfikacjami:

 

gotowe3_982.jpg

 

 

 

Skonstruowałem również kilka prostych footswitch-ów do wzmacniaczy w różnych kolorystykach:

 

foot_832.jpg

 

Renowacja starej gitary Mensfeld metoda Swirl:

 

mensfeld1.jpg

mensfeld2.jpg

mensfeld3.jpg

 

Renowacja Defila Jazz:

(wyszczuplony gryf, dodany pręt regulacyjny, nowa podstrunnica bambusowa, nowy strunociąg bambusowy, siodełko prowadzące równiez z bambusa, ogólnie odświeżony wygląd)

 

cam00034_119.jpg

cam00035_108.jpg

 

I moja chluba - Headache Telecaster zbudowany od podstaw. W tej chwili sa w nim włożone customowe przetworniki nawinięte przez jednego jeszcze mało znanego fachowca, ale brzmi nieziemsko :)

(21 progów, korpus jesion, gryf klon z jednego kawałka, osprzęt wilkinson, pickupy customowe bez nazwy na razie, elektronika Fender)

 

imgp3910_109.jpg

imgp3902_611.jpg

imgp3901_914.jpg

imgp3913_128.jpg

imgp3917_191.jpg


  • Green997, Tabbs i kaczor95 lubi to

#146 gregoru571

  • gregoru571
    Weteran
  • Postów: 1671
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:60 bln komórek

Napisany 21.05.2013 - 13:19

Ten telecaster naprawdę mniamuśny :D


Druty wyjęte tera tylko grać

 

"Bo z Floyd Rosem to grajo tylko szatanisty" :D


#147 _JohnDoe_

  • _JohnDoe_
    Weteran
  • Postów: 2559
  • Dołączył: 29.01.2012

Napisany 21.05.2013 - 13:33

Mnie siem Mensfeld podobać :)



#148 Green997

  • Green997
    Stary wyjadacz
  • Postów: 744
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Stanowice

Napisany 21.05.2013 - 13:38

Zajebiaszczo ten strat wygląda. Wrzucaj tam flojda! :D Generalnie świetne wyglądające wiosła. Nie wiedziałem, że defil może tak dostojnie wyglądać.


facebook.com/zielonasandra
zielonasandra.bandcamp.com
soundcloud.com/zielonasandra


#149 Piniu Piniasty

  • Piniu Piniasty
    Gaduła
  • Postów: 107
  • Dołączył: 20.05.2013
  • z:Bydgoszcz

Napisany 21.05.2013 - 20:05

Dzięki. Flojda nie wrzucę, bo już sprzedałem to wiosło. Telecaster pewnie też niebawem pójdzie pod młotek co by fundusze na następny projekt były. W tej chwili robi się gitarka podrózna mojego projektu. Oczywiście wrzucę jak będzie gotowa ;)



#150 czallegro

  • czallegro
    Użytkownik
  • Postów: 31
  • Dołączył: 20.05.2013

Napisany 21.05.2013 - 20:53

Standardowo, mów jak te białe napisy są zrobione i zdjęcie ze środka poprosimy :-)

Wygląda fajowo!

No to chwalę się na całego. Wrzucanie fotek opanowane więc już będzie jak należy...

zaczęło sie od tego:

loop.jpg

 

potem były kolejne. Wersji TS-8080 było kilka - (poszły do ludzi). Wszystkie w środku wyglądają podobnie, staram się zachować estetykę. Efekty robię od początku do końca sam w oparciu o dostępne schematy, poza oczywiście obudową, Nie jest to Hammond ale nie musi, są ciut większe równie solidne i dużo tańsze, choć u źródła są też Hammondy w bardzo dobrej cenie. Malowanie na podkład sprayem do aluminium. Nadruki robię przy pomocy plotera wielkoformatowego farbami utwardzanymi UV. Trzyma się super i jakość żyleta. Ten sprzęt jest w firmach robiących wydruki reklamowe.

No to wrzucam następne...

clon1.jpg

klon TS-808

clon3.jpg

kolejny klon

dec.jpg

ISP Decimator - bramka szumów, jest rewelacyjna i prosta w obsłudze

delay.jpg

Delay, najpopularniejszy DIY

jeszcze w środu z wersji czerwonej

cz3.jpg

no i wspomniany wcześniej Super Chorus by Ygorro

chorus.jpg

i w środku

chorus1.jpg


  • Green997 and Kolumbijczyk lubi to




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników