Właśnie spełnia się marzenie. Udało się w ogólnopolskim konkursie "Bielskiej Zadymki Jazzowej" wygrać warsztaty z Patem Metheny - współczesnym Mozartem, moim idolem. Wysłałem polifoniczną wersję improwizacji do "All The Things You Are" (Pat nagrał taką z Hallem w duecie). Czad!
Właśnie spełnia się marzenie. Udało się w ogólnopolskim konkursie "Bielskiej Zadymki Jazzowej" wygrać warsztaty z Patem Metheny - współczesnym Mozartem, moim idolem. Wysłałem polifoniczną wersję improwizacji do "All The Things You Are" (Pat nagrał taką z Hallem w duecie). Czad!
(...)
Który z Was będzie uczniem, a którym mistrzem? "All The Things You Are" - ehhh.... Parker leciał z CD... i tak została poczęta moja córka
FX lubi to
"Socjalizm świetnie nadaje się do fałszowania świadomości zbiorowej, gdyż jest intelektualną pokusą ćwierćinteligenta." S. Kisielewski
Z forum drugi kolega się dostał. Ciekawe, czy się domyślacie kto. Zupełnie zasłużenie, słuchałem jego ostatnich nagrań i jestem pod wrażeniem. Wersja Blue Bossy (mega oklepane) całkiem oryginalna
Nowa płyta Full-X: "An Introduction to Counterpoint":
Umie, widziałem film z warsztatów jak pokazywał różnicę kultury dźwięku między pentatoniką i ogrywaniem harmonii. Na ostatnim koncercie Pata grał delta bluesa w pentatonice na gitarze akustycznej z zapiętym mocnym przesterem . To było dobre powiem Ci.
Nowa płyta Full-X: "An Introduction to Counterpoint":
Pytanie, takie dla podgrzania temperatury konferencji :
"Panie Pacie, kiedy przestanie Pan gonić własny ogon i tworzyć muzykę, której nikt nie słucha ? Kiedy nagra Pan coś z Rapu lub Metalu ? Może dzięki współpracy z Jay-Z lub Metallicą powstałoby cos na miarę 'This is not America' ?"
Mnie serio interesuje sposób kostkowania i ułożenie lewej ręki. W obu przypadkach dość nieortodoksyjne - rozumiem, że Patowi tak wygodnie i nie wnikam, ale czy np. żaden z nauczycieli czy muzyków nie zwracał mu na to uwagi, sugerował zmiany, dawał siedemset dobrych rad?
Czy akordy dominantowe z septymą i jazz lubił od razu, czy był to acquired taste?
Dlaczego wśród jazzmanów tak popularny jest pickup mostkowy i skręcony tone. Też lubił od początku czy acquired taste?
Cmaj7 czy C7?
I'm a fifty years old man who still plays black metal and grindcore, 'cause I don't give a f...k - Dan Lilker
Mnie interesuje komponowanie.
Chciałbym wiedzieć jak on to robi. Czy improwizuje, czy czeka aż wpada mu coś do głowy(natchnienie)?? Jak ma już temat to słyszy już cały aranż kapeli, czy daje wolną rękę muzykom??
@FX jak to jest dobre pytanie do Pata to zadaj je
Oczywiście klon czy palisander w stracie i SH-4 czy DM Super Distorsion to mus
Mnie interesuje komponowanie. Chciałbym wiedzieć jak on to robi. Czy improwizuje, czy czeka aż wpada mu coś do głowy(natchnienie)?? Jak ma już temat to słyszy już cały aranż kapeli, czy daje wolną rękę muzykom??
Raczej na 99% nie komponuje, tylko wchodzi do studia i po prostu grają wszyscy na setkę.. Tam wszystko idzie na żywioł. Ewentualnie może być tak, że Pat po chwilowym zastanowieniu uzna, żeby jakąś partię utworu zagrać jeszcze raz, bo coś mu tam nie pasuje i postara się inaczej ją zagrać.
Właśnie, ze komponuje i to przeważnie na klawiaturze, żeby nie myśleć”gitarowo” przynajmniej kiedy pisze dla zespołu a nie solowo.
Są wywiady na jego stronie gdzie o tym opowiada.
Większość jego utworów na zespół to jest mega trudna muzyka i nawet najwięksi kozacy nie grają tego na żywioł. Zreszta spróbuj przejrzeć jakikolwiek jego utwór...
Najlepsze jest to właśnie, że brzmi jakby było proste
Właśnie, ze komponuje i to przeważnie na klawiaturze, żeby nie myśleć”gitarowo” przynajmniej kiedy pisze dla zespołu a nie solowo. Są wywiady na jego stronie gdzie o tym opowiada.
Tutaj zgoda, po prostu pisze utwór dla reszty, normalna sprawa. Natomiast partię gitary to już dogrywa z buta, oczywiście ma jakąś wizję tego, co chce zagrać. Tak było bodajże w przypadku "Upojenia", gdzie po prostu nagrywał na żywioł do wcześniejszych kompozycji, które chyba też wspólnie tworzyli w studiu. Gdzieś czytałem dawno temu jak to tam wyglądało. Z resztą taka jest jego muzyka, tak mi się wydaje - jest żywiołowa, nie ma dwóch tak samo zagranych przez niego numerów. Oczywiście schemat jest zachowany, ale tylko po to, żeby określić ramy.
Super, pewno wszystkich nie zadam, bo tylko godzinę jest konferencja a ludzi będzie sporo, ale spróbuję się dopchać i fajną relację zrobić.
Zwłaszcza pytania klon czy palisander, gitara do 450 zł i o te przetworniki do metalu zapytam.
PS> Tomek ma rację, Pat komponuje i to są mega trudne utwory do grania. W życiu nie zrobiłem ani jednego choć próbowałem. To, że tak gładko wchodzą (zwłaszcza 1987-2002) to inna sprawa. Etiudy Chopina też gładko wchodzą . Ale bogiem też nie jest, są klejenia na płytach i ja je słyszę, np. na Secret Story, więc nie jest tak, że gra solo 5 min i od A do Z jest dobrze i zostaje. Co niczego mu nie umniejsza, po prostu jest człowiekiem jak każdy.
Ten post był edytowany przez FX dnia: 1.03.2019 - 10:24
Nowa płyta Full-X: "An Introduction to Counterpoint":
W każdym bądź razie uczestniczyć w warsztatach z mistrzem, to jest mega wypas. I jeszcze do tego, jeśli się zakwalifikowało a nie po prostu wpłaciło i się dostało miejsce. Jeszcze raz gratulacje.
PS> tak sobie myślę, że po prostu "own thing" is the key. Czyli jeśli muzyk stosuje środki wyrazu pożyczone od innego muzyka WYŁĄCZNIE to jest to słabe. Jeśli stosuje jakieś wyraziste swoje, to jest szansa, że będzie to fajne. Obojętnie, czy środek wyrazu to np. zabieg timingowy, znajomość harmonii kwartowej, skali doryckiej, fuzz, czy technika tappingu, pentatonika, czy wibrato. Oczywiście stosowanie "swoich środków" nikogo nie zwalnia z tego, aby nie fałszować, grać równo, ogrywać dobre dźwięki, czyli grać poprawnie. Świadczą o tym też młodzi muzycy chwaleni przez Pata: Esperanza, albo Collier. Pat też kiedyś pisał, że gitara to najlepszy instrument bo daje największe możliwości hmm "środków wyrazu", rozpiętość mistrzów jest przeogromna. Jest to też odpowiedź na pytanie o nietypowy sposób trzymania kostki pośrednio.
Posłuchaj:
Ten post był edytowany przez FX dnia: 1.03.2019 - 20:36
tomo34 and Slowguitar lubi to
Nowa płyta Full-X: "An Introduction to Counterpoint":
Można podpytać Pat'a czy zapłacił 1000 zł + VAT za wykonanie utworu
"(..)córka Wandy Warskiej i Andrzeja Kurylewicza, żąda, by każdy artysta, który pragnie oddać hołd jej zmarłemu ojcu i wykonać publicznie któryś z jego utworów, wpłacił na jej konto... 1000 złotych plus VAT. Muzycy rezygnują więc z wykonywania piosenek legendarnego jazzmana i nazywają sprawę nieporozumieniem (...)"
Ten post był edytowany przez lokasz dnia: 4.03.2019 - 16:22
Po drugie: gdybyś, jak mówisz kasował film na YT-możesz go udostępnić na forum lub ostatecznie prywatnie?
Po trzecie: masz może gdzieś zapisane te "Polskie drogi" ze Świata gitary?
PS: Przez ociąganie się z decyzją moich znajomych w sprawie biletów na Pata-10 marca zabrakło mi w ogóle biletów. Odkupiłem w tym tygodniu bilety od kogoś ale uwaga: z tyłu zespołu! Oczywiście jadę.Czy ktoś był NOSPR i może mi powiedzieć-coś w tym miejscu w ogóle będzie słychać /widać?
Może FX zadaj pytanie na konferencji co się dzieje w jego głowie kiedy improwizuje? Mówię poważnie - jeśli w ogóle to analizował kiedyś to może być ciekawe info