Skocz do zawartości



Zdjęcie
Audio

tomo34 - Aero Fizz



  • Zaloguj się
14 odpowiedzi na ten temat

#1 tomo34

  • tomo34
    dresiarz
  • Postów: 5049
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 13.12.2018 - 00:31


  • Eclipse, ash, cauchy i 2 inni lubią to

#2 SSSLASH???

  • SSSLASH???
    Gaduła
  • Postów: 407
  • Dołączył: 16.02.2012

Napisany 13.12.2018 - 04:56

Stary zajebiaszcze.Udostepnij jakiegoś FLACA albo chociaż mp3 320.


  • tomo34 lubi to

#3 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2726
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.12.2018 - 08:45

No no,  Panie..  bardzo fajny numer.

Zawodowo w ryj.

Nie ma co się rozpisywać.

Pozdr.


  • tomo34 lubi to
"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#4 tomo34

  • tomo34
    dresiarz
  • Postów: 5049
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 13.12.2018 - 19:18

Stary zajebiaszcze.Udostepnij jakiegoś FLACA albo chociaż mp3 320.


A proszę Cię bardzo :D Masz w wersji live print mixdown, czyli bezpośrednio z miksu.

.wav 48kHz/24bit, 76MB
https://we.tl/t-K8stqNfnvo

#5 Raider

  • Raider
    Gawędziarz
  • Postów: 6162
  • Dołączył: 04.03.2012
  • z:Wrocław

Napisany 13.12.2018 - 23:45

Świetne! Z przyjemnością wysłuchałem kilka razy pod rząd.


  • tomo34 lubi to
"polityczna poprawność, dżuma naszych czasów"
Waldemar Łysiak

#6 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5398
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 17.12.2018 - 21:53

Fajne, trochę oldskulowe w klimacie i brzmieniach. Ale świetna pordukcja i pro zrealizowane i miła kompozycja. 


"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#7 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8332
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 17.12.2018 - 22:10

Ładna kompozycja i zrobione tak fajnie, że jakby mi zaczęło grać, np. na Spotifaju, to bym się nie kapnął, że to produkcja domowa.



#8 tomo34

  • tomo34
    dresiarz
  • Postów: 5049
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 17.12.2018 - 23:44

Uceglone do -12 LUFS, więc głośność współczesna i spotifajowska, aczkolwiek kompresory już mocno cięły. Nie wiem jak to robią przy dance i disco, że uceglają do niższych poziomów a mimo wszystko kawałek brzmi głośniej... Podobno właśnie za to się płaci :D
  • delaa lubi to

#9 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2726
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 17.12.2018 - 23:54

^ albo uceglają inteligentnymi automatami, chociaż to się kłóci z pojęciem uceglenia jako takim.


"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#10 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4244
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 18.12.2018 - 09:12

Tworza iluzje dynamiki przy pomocy saturacji, eq, clippera i limitera w miksie. Chodzi o crest factor. Im mniejszy tym bardziej mozna poglosnic mix w masteringu bez niszczenia dynamiki.

Ale to juz wszedzie tak robia. W metalach tez.

Ale jak nie masterujesz pod plyte cd to te -10 styknie.

Jak chcesz glosny master to musisz miksowac w okreslony sposob.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 18.12.2018 - 09:18

  • Eclipse and tomo34 lubi to

#11 tomo34

  • tomo34
    dresiarz
  • Postów: 5049
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 18.12.2018 - 10:21

Tworza iluzje dynamiki przy pomocy saturacji, eq, clippera i limitera w miksie. Chodzi o crest factor. Im mniejszy tym bardziej mozna poglosnic mix w masteringu bez niszczenia dynamiki.

Ale to juz wszedzie tak robia. W metalach tez.


Hmm, ciekawe co piszesz. Masz jakieś linki do materiałów na ten temat? Poczytałbym i pooglądał. Z tego co ja wiem, to coś czarują w zakresach środka i wyższych częstotliwości, ponieważ one nie "wzbudzają" kompresorów tak bardzo jak niskie częstotliwości, niosą mniej "energii". Kawałek jest potem bardzo "jasny" i to też jest iluzja wyższej głośności.

No i jeszcze stara szkoła uceglania, czyli ręczne obcinanie ołówkiem peaków coby kompresora nie atakowały :)

#12 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5398
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 18.12.2018 - 10:38

W czym te peaki obcinacie ?

Ja kupując intrefacr audienta dostałem w packu dwa szkolenia online z eq i z kompresji. Ciekawe co tam powiedzą? :)
  • tomo34 lubi to
"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#13 tomo34

  • tomo34
    dresiarz
  • Postów: 5049
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 18.12.2018 - 11:37

Tzn ja ręcznie nie obcinam peaków, ale muszę to kiedyś wypróbować. W Reaperze po prostu tam gdzie wybija poziom sygnału na mierniku, zatrzymujesz ten moment i patrzysz na waveform za peakiem który to powoduje, następnie rysujesz w tym miejscu volume, żeby zmniejszyć ten konkretny mikro-urywek.

W zasadzie robisz ręcznie to samo co kompresor, ale jak pozmniejszasz ręcznie te wszystkie peaki, to potem jak to pójdzie na kompresor, dostanie on bardziej "ujednolicony" sygnał, który nie będzie go wytrącał (sorry, strasznie łopatologicznie opisane) i tym samym będziesz mógł podnieść wyżej ogólny poziom głośności nagrania. Ale to jest stara szkoła podnoszenia głośności, chyba jeszcze z początku lat 90'tych kiedy wchodziła cyfra i goście w Cubase się bawili. Mówił o tym kiedyś w jednym z wywiadów Leszek Kamiński, ale uśmiechał się przy tym, więc raczej nie traktuje tej metody poważnie :)

#14 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4244
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 18.12.2018 - 11:53

Juz pisalem kiedys. Wszystko jest na youtubie. Najlepsze kanaly to produce like a pro i mixbus tv
  • tomo34 lubi to

#15 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8332
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 18.12.2018 - 14:23

Co do bardzo głośnych miksów to zauważyłem, że głównym sprawcą niemożności podniesienia ogólnego volume jest zawsze problem z dynamiką niskich częstotliwości. W muzyce dance, disco, itp. robią tak, że prawie wszystko jest płaskie jak stół, nawet 2-3db dynamiki. Bas ma nieco większą dynamikę, np. 6db. Przez to, że wszystko inne jest płaskie jak dupa, wrażenie jest, że bas, albo zamiennie stopa, nigdy razem, jest głęboki i pulsujący. Podobnie jest gdy wchodzi wokal, bądź jakiś solo synth. Tak na prawdę jest dosyć ściśnięty, ale na tle całości jest dynamiczny, a przez to całość możemy odbierać jako bardzo dynamiczne. Taki loudless. Wszystko opiera się na zasadzie kontrastów.

       Można zrobić muzę gdzie każdy instrument będzie miał spory zakres dynamiki, a mózg odbierze to jakby wcale jej jakoś dużo nie było.

Natomiast gdy dostaniemy na tacy zręcznie obrobione nagranie przez pana producenta, to przy dynamice 8-9db możemy obkupać się na różowo z poczucia wielkiej głębi. :)

 

Podobnie rzeczy robi się z EQ.


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 18.12.2018 - 15:46

  • tomo34 lubi to





Also tagged with one or more of these keywords: audio

0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników