Skocz do zawartości



Zdjęcie

Interface średnia półka


  • Zaloguj się
58 odpowiedzi na ten temat

#1 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 24.10.2018 - 12:01

Hej,

 

szukam czegoś, co zastąpi mi mój Line 6 UX1 i będzie w stosunku do tego upgrade'em (wtedy tylko zmiana będzie miała sens :) ). Chodzi o głównie o jakość dźwięku i latencję. 

Oczywiście wiem, że focusrite robi robotę, zwłaszcza za tę kasę, może trochę lepiej niż UX1, ale pytanie czy można coś rzeczywiście lepszego do domu kupić za parę złotych więcej.

 

Zależy mi głównie na nagrywaniu gitar, nie gram przez interface raczej, wokale tylko dla jaj nagrywam z dziećmi etc. Podpięte mam monitory KRK. Komp to lapek na Windzie, także thunerdbolty odpadają. Niestety też nie mam USB C, co ostatnio zdaje się być jakimś nowinką i niektóre szybsze interface'y właśnie przez to złącze są podpinane. 

 

Z dobrych wiadomości mam USB 3.0. i też zaczynają się pojawiać interface'y domowe z tym łączem. Np. ten zoom - który na papierze wygląda kozacko :) ktoś to miał w rękach?

 

https://www.thomann..../zoom_uac_2.htm

 

Na USB 3.0 działa też kultowy Apollo 

https://www.thomann....win_usb_duo.htm

 

tylko trochę drogawy, no i jest już Mk II, który jest jeszcze lepszy (a za podobne pieniądze), tyle że na Thunderboldzie tylko. 

 

 

Ktoś może coś polecić, doradzić? Jest masa rankingów na necie, ale każdy mówi co innego i zgłupieć można. Do tego mam pewne obiekcje jeśli chodzi o obiektywność takich rzeczy :) 

 

 


"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#2 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 5503
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 25.10.2018 - 08:07

Kup Scarlett 2i4 2 gen.

Będziesz mógł podłączyć plastikowe bębny jednocześnie po MIDI i klepać se do prosto do DAWa, mniej zabawy z kablami.

Te interfejsy maja chyba najlepszy stosunek ceny do jakości i bardzo dobre wsparcie producenta.


Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#3 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 25.10.2018 - 08:35

Jest też inna możliwość - jeżeli nagrywasz wyłącznie gitary a masz jakiś procesor który ma wyjście SPDiF, to kup sobie kartę muzyczną PCI/PCIe najlepiej od razu RME, ale może też być coś z ESI, np. Maya albo Julia.

Procesor gitarowy łączysz po SPDiF z kartą, puszczając tylko sygnał WET, czyli czystą gitarę, a grasz na wtyczkach VST. Niestety karty montowane w slocie nie mają wejścia Hi-Z, więc trzeba zrobić taki myk.

Co zyskujesz? Świetny stosunek jakości do ceny, np. w przypadku kart RME, świetną wydajność, bardzo niskie latencje itp.

Co tracisz? Preampy mikrofonowe i mobilność.

#4 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 25.10.2018 - 17:45

@smerf, jak pisałem, wiem że focusrite zrobi robotę, ale pytanie, czy np dając tysiaka (albo parę stówek) więcej nie będzie to jeszcze lepszy ruch. Np taki Appollo twin to jest praktycznie profesjonalny sprzęt tyle, że w wersji kompakotwej z mniejszą liczbą wejść, ale hard i software jest już z ich profesjonalnych produktów. Chwalą się, że Ed Sheeran i coldplay na tym nagrywali płyty. 

Przy przesterach to pewnie nie ma aż takiego znaczenia (jak słychać koledzy np Raider ostatnio na L6 UX1) kręcą pro brzmienia. Mnie natomiast nie zadawalają lżejsze brzmienia  i czyste na L6 (choć kiedyś mi starczały :) ). Czy nagrywam wzmak, czy czysty sygnał i VST dźwięk jest lekko zamulony i ciężko mi uzyskać klarowne, jasne, wyraziste brzmienie.

 

Przeczytałem trochę recenzji np tego: Audient iD14 https://www.thomann....ef=search_prv_6  i jest parę głosów osób, które przesiadły się ze Scraleta i bardzo chwalą poprawę jakości dźwięku. Toteż pytam, czy ma ktoś doświadczenie z czymś innym niż Scarlet.

 

Np ten zoom kosi wszystkich latencją, jedzie na USB 3.0 i wszyscy piszą, że uzyskują 2 - 3 ms.  Nie wiem tylko jak jakość konwerterów. 

 

Apollo, ma wszystko - ...oprócz ceny :)

 

@Tomo, mam lapka wiem PCI odpadają. Jak tak paczę to kurde Apple thunderboltem rozbił bank. 


"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#5 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 25.10.2018 - 18:26

Na Twoim miejscu zaryzykowałbym tego Zooma. Jak się przypatrzeć opiniom, to nie znalazłem nic żeby ktoś narzekał. Konwertery AD/Da się tam Browna, więc powinno być spoko. Jeśli chodzi o preampy, to raczej nie stwierdzisz różnicy w tej klasie sprzętu pomiędzy Zoomem a Scarlettem.

Ten post był edytowany przez tomo34 dnia: 25.10.2018 - 18:26


#6 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 25.10.2018 - 18:37

Ciężko będzie ci znaleźć kogoś w temacie, bo jednak 99% homercordowców jedzie na basicach. :)

Ja się zastanawiam czy nie przesiąść się kiedyś ze Scarletta na... Claretta. Głównym tutaj czynnikiem jest to, że ma troszeczkę niższy poziom szumów.

 

Jeśli chodzi o jakość samego nagrywania, to niestety prawda bolesna, że 99% zależy od jakości samych instrumentów i szedłbym najpierw tą ścieżką. Profesjonalne mikrofony, instrumenty i akustyka. Owszem, czasy mamy takie, że można "pudrować" mikrofon za 500zł na mikrofon za parę tysiaczków, ale zawsze jest tak, że jest to prawie. ;) Przekonałem się, że jak sprzęt nie jest tzw. udający coś o klasy wyżej, np. drogi wstęgowiec z preampem to się wtedy całkowicie inaczej pracuje z miksem, bardziej basic, eq, kompresja, pogłosy, znacznie mniej w chainie wtyków kolorujących brzmienie.


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 25.10.2018 - 19:10


#7 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 25.10.2018 - 18:42

Ja pracuje na id22

#8 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 25.10.2018 - 19:17

@Elicpse - instrumenty mam ogarnięte. Zwłaszcza strat :) (dobrze brzmiący strat CS na pipkach Abigail), LP tradi, wzmak bogner (z wyjściem liniowym) więc sprzęt jest. Natomiast na nagraniach na czystym jest muł lekki na moje ucho. Przez mikrofon nie nagrywam także ten temat nie jest istotny. Także może jednak konwertery porządne są potrzebne. W sumie jakość dźwięku jest teraz dla mnie priorytetem, reszta to pierdoły.

Claretta też oglądam, ale on jest jak czytam tylko na USB C/Thunderbolt czego nie mam  :(

 

@Piotr i jak ten ID22? masz porównanie z czymś na czymś wcześniej nagrywałeś?


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 25.10.2018 - 19:21

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#9 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 25.10.2018 - 19:45

Na scarlecie. Kolega smiga na apollo. Id i Apollo to ta sama polka jak dla mnie. Roznia sie cena, bo id jest produkowane w UK, a Apollo w USA. Jak brac ID to sugerowalbym przed brexitem.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 25.10.2018 - 19:46


#10 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 25.10.2018 - 20:12

Wiesz Valdi, nie wiem czy ci się uda nagrać z linii wymarzone brzmienie. Może tak, a może nie. Jednak dużo w procesie nagrywania ma dobór tego "jedynego" mikrofonu (Neumann U87 ;)) i akustyka w którym to jest nagrywane, to jakby napowietrza brzmienie w sposób taki, który ciężko podrobić. Oczywiście zakładam, że wymarzonym brzmieniem nie są jakieś sztuczne djenty, a brzmienie brzmienie. :)


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 25.10.2018 - 20:15


#11 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 25.10.2018 - 20:19

jeszcze coś takiego mi polecono 

 

https://audiostacja....fejs-audio-usb/

 

i Motu

 

https://www.thomann....mk4_b_stock.htm

 

zgupieć można.

 

@Ec

linia wiadomo, ale chciałbym chociaż móc bezpośrednio przez Hi Z nagrać porządnie instrument i wtyczkami ogarnąć już brzmienie. Przestery mnie zadawalaja z line-out na L6 UX1


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 25.10.2018 - 20:21

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#12 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 25.10.2018 - 22:10

Babyface jak kupisz, to masz pewność zajebistości. Tylko boli cena, bo za 2400 można mieć PCIe AiO i pozamiatane z kartą dźwiękową na wiele lat. Różnica w cenie wynika z mobilności - karty PCIe nie weźmiesz ze sobą i nie masz preampów.

#13 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 5503
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 26.10.2018 - 11:10

Vladi Ty chcesz być studium nagrań dla lokalnych kapel czy dobrze się bawić po godzinach pracy w czasie wolnym?

Kupisz super interfejs a potem sie okaze ze trzeba ekstra monitory itd itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#14 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 26.10.2018 - 11:21

Nie tam. Monitory mam KRK Rockity, nic specjalnego, ale działają. (słuchawki mam za to bardzo dobre :) ) . Słyszę muł w nagraniach i tyle. Oczywiście robię to do szuflady, ale mnie wnerwia. Jak stukanie w zawieszeniu w samochodzie. Jakbyś trochę ponagrywał to byś wiedział o czym mówię. Kiedyś tego nie słyszałem. 

 

Pewnie się skończy na tym zoomie bo ma szanse brzmieć, jest szybki i tani. Szkoda tylko ze nie ma pokładowych emulacji tak jak Apollo, i line 6 - będzie mi brakowało podfarma.


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 26.10.2018 - 11:23

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#15 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 5503
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 26.10.2018 - 11:24

Vladi Ty chcesz być studium nagrań dla lokalnych kapel czy dobrze się bawić po godzinach pracy w czasie wolnym?

Kupisz super interfejs a potem sie okaze ze trzeba ekstra monitory itd itp.


 


Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#16 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 26.10.2018 - 11:56

Mało prawdopodobne by muł wynikał z interfacu. Raczej z samego brzmienia pieca/ wtyczek, czy też może i bardziej z samego obrobienia, albo i zbyt małej equalizacji miksowej reszty względem gity. Może też wynikać z twojej adaptacji akustycznej, czytaj, go może nie być tyle aż ty słyszysz, ale np. kąty w pokoju ci go potęgują. :)


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 26.10.2018 - 12:21


#17 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 26.10.2018 - 12:49

Jeśli zdecydujesz się wziąć tego Zooma, to potem napisz kilka słów jak Twoje wrażenia z jego użytkowania. Niemal wszystkie komentarze i recenzje jakie czytałem były pozytywne, tzn. nie spotkałem się z krytyką.

Oczywiście Zoom nie ma DSP na pokładzie, ma Apollo, ale właśnie za to płacisz. Niestety słono, bo wersja DUO to zaledwie dwa procki DSP a to wystarczy na same gitary. Żeby korzystać z ich wtyczek do całego miksu trzeba albo kupić Satelite, albo Apollo z kilkoma DSP, np. czterema lub więcej. No i oczywiście trzeba jeszcze wyłożyć kasiorę na te wtyczki, bo za free dają kilka, o ile w ogóle jakieś.

Ten post był edytowany przez tomo34 dnia: 26.10.2018 - 12:50


#18 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 26.10.2018 - 12:51

 

Claretta też oglądam, ale on jest jak czytam tylko na USB C/Thunderbolt czego nie mam  :(

 

 

 

Wersja na USB C, ma dodatkowo w zestawie przejściówkę z zewnętrznym zasilaniem pod standardowe USB.


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 26.10.2018 - 13:04


#19 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 29.10.2018 - 14:04

Masz rację. W ogóle pojawił się właśnie Clarett USB. Niedawno sprawdzałem i Clarett nie pokazywał się z dziale USB. Teraz jest i jest wersja z dopiskiem USB.
Nie ułatwiłeś mi życia :)

Ten RME mnie gasuje, ale staram sie zachować rozsądek.

Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 29.10.2018 - 16:50

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#20 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 29.10.2018 - 16:04

Mi osobiście coś ten Clarett chodzi coraz bardziej po głowie. Aż sobie nastawiłem szukajki na używkę. ;)


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 29.10.2018 - 16:24


#21 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 29.10.2018 - 17:00

Ja teraz jak czytam to Audient ID14 chyba będzie wyborem. Jeszcze speckę z Claretem porównam ale np wyjście DA na czym mi zależy ma porównywalne w wielu aspektach z babyfacem. To może robić różnicę.

W ogóle mam przemyślenie, że na YT różnice miedzy scarletem a innymi z tej półki (lub dwóch jak RME) wyżej są w nagraniach bardzo subtelne. Natomiast jest bardzo dużo opinii ludzi po przesiadkach ze scarletow etc , że dźwięk z odsłuchów jest niebo a ziemia. Zwłaszcza z audient i RME i reszta tej półki. Może to być związane z dobrymi przetwornikami DA i lepszą jakością sygnału analogowego wychodzącego. Ludzie piszą że ich poprzednie nagranie brzmią klarowniej etc i słyszą rzeczy których nie słyszeli wcześniej w nagraniach.
Nie jest to jedna opinia tylko dziesiątki np na amazonie. Też ludzie którzy twierdzą że nagrywają zawodowo a to ich przenośny sprzęt.
Chyba sieknę tego ID 14, a za różnicę kupię EZMixa bundle :)

Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 29.10.2018 - 17:10

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#22 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 31.10.2018 - 23:16

Na marginesie przyspieszyłeś Vladi topicem to co narastało we mnie wolno, ale i tak prędzej czy później było nieuniknione. Właśnie dobiłem targu z chętnym na Scarletta i zamawiam Claretta. :D


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 31.10.2018 - 23:27

  • Vladi and tomo34 lubi to

#23 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 1.11.2018 - 00:48

Tak na marginesie - kilka godzin temu na fejsie w którejś grupie pojawił się Fireface 800 w świetnym stanie za 2600 zł. Brałbym.

#24 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 1.11.2018 - 00:57

Cena niezła, tylko po co mnie taki kombajn ? :) potrzebuję realnie dwa wejścia, może 3. a to rackowa maszyna. duże to. żeby jeden numer na pół roku sklecić i posłuchać muzy na monitorach to chyba strzelanie z armaty do muchy :) Ijak czytam to jest wycofany już produkt. Zastąpił go model 802.

Ja wczoraj na na OLX widziałem Apollo Twina Duo za 2400 na gwarancji stan igła (nówka 3400). Ścisnęło mnie, ale się opanowałem :) Jakby to był Babyface to by go już nie było :)

@Eclipse :) :) Brawo Ty! żeby cieszył ! opinie ma dobre. Nie chciałem zaśmiecać twojego tematu z EPką, bo muzyka świetna, ale np w pierwszym numerze jest konkretny szum przy partiach basu zwłaszcza. Oczywiście nie wpływa to na ocenę utworu, ale pewnie jeszcze fajniej by to brzmiało gdyby tego nie było. Także życzę, żeby twoja doskonała muza miała jeszcze lepszą oprawę z Clarettem :) Koniecznie daj znać jak wrażenia jak dojedzie i go ograsz. Ciekawy jestem.

Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 1.11.2018 - 09:30

  • Eclipse lubi to
"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#25 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 1.11.2018 - 01:02

Fireface 800 to już leciwa konstrukcja, ale to sprzęt bez pudła. Możesz brać w ciemno i nie będziesz żałował. Ten interfejs jest już kultowy. Oczywiście na firewire, ale to RME. Taki sprzęt kupujesz i zapominasz o interfejsie na lata. Na marginesie jest nadal wspierany przez RME i są wszystkie sterowniki do niego do najnowszych Windowsów. Oczywiście to kombajn, ale skąd wiesz, że za kilka lat nie przyda ci się więcej wejść, pewność jakości itp?

Apollo to też świetny interfejs. To już jest wyższa półka. Tylko weź pod uwagę to o czym wspomniałem wcześniej, że Duo to tylko dwa procki DSP a to ci wystarczy do gitar w numerze. Miksu już na tym nie zrobisz, bo szybko zapchasz procesor interfejsu. No i jeszcze weź pod uwagę ceny wtyczek do Apollo.

#26 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 1.11.2018 - 01:18

poczytałem trochę o apollo i sam interface jest ok pewnie na porównywalny z Clarettem, czy może nawet ID14 (ma te samy konwetery co RME) tyle że tam się płaci właśnie z procki ich soft do bezpośredniego odsłuchu  efektami typu reverb etc z niewyczuwalną latencją. Pewnie jak się nagrywa wokale to jest to niezły sztos, tyle że ja tej funkcjonalności nie potrzebuję. Także jak na razie skłaniam się ku ID14 tylko się cykam trochę o latencję. NIestety Babyface ma wszystko :) niską latencję i jakoś brzmienia...  trochę sporawo tylko kosztuje i  nie ma używek na ebayach.  są poprzednie generacje ale i tak cena praktycznie razy dwa ID14. 


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 1.11.2018 - 01:19

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#27 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 1.11.2018 - 01:30

Hmm, na Apollo masz symulacje wzmaków i tę ichniejszą technologię preampów (zapomniałem jak się nazywa). Akurat do gitar Apollo jest super, bo te Apollowe wtyczki mają dobre opinie i są chwalone za jakość brzmienia. Jest chyba nawet tak, że kupując nówkę dostajesz kilka symulacji gratis, lub możesz sobie wybrać jakie chcesz gratis z pakiety (ale pewności nie mam). Ponadto dużo używek jest sprzedawanych z już kupionymi przez kogoś pluginami.

Na marginesie przyspieszyłeś Vladi topicem to co narastało we mnie wolno, ale i tak prędzej czy później było nieuniknione. Właśnie dobiłem targu z chętnym na Scarletta i zamawiam Claretta. :D


KONIECZNIE zrób wątek i opisz ten interfejs czy to to jest coś warte w porównaniu do Scarleta.

#28 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 1.11.2018 - 01:30

Kurde. Pomyślę
"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#29 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8169
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 1.11.2018 - 04:36

Jak tylko przyjdzie i potestuję coś tam od siebie postaram się skrobnąć. ;)

Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 1.11.2018 - 05:10

  • Vladi and tomo34 lubi to

#30 VaM

  • VaM
    Weteran
  • Postów: 1904
  • Dołączył: 23.06.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 1.11.2018 - 21:05

Z FireWire już coraz różniej jest, niestety ale płyt z tym już nie ma, większość kontrolerów jest na PCI, a tych na PCI-Express praktycznie było kilka sztuk.

Do tego każda nowoczesna płyta główna nie ma już prawdziwych złączy PCI, są to PCI na przejściówce do PCI-E, tyle że siedzi to na płycie głównej.

Laptopy można pominąć i nikt poza Apple nie zrobił kontrolera FW w ostatnich latach, więc ewentualnie macbook. 

Albo OWC Thunderbold 3 Dock, chyba najnowsze "coś" z FW800 które jeszcze można podłączyć do czegoś współczesnego.

 

Pomijając swoją naprawdę dobrą jakość, to RME FF800 jest to nawet starsza generacją niż pierwszy babyface, tyczy się również przetworników i technologii.

Byłbym ostrożny w topieniu w tym kasy, chyba że jako część starszego sytemu, albo jako dodatkowy przetwornika ADAT do nowszego interfejsu.

Większość interfejsów na USB będzie długo grzało miejsca u swoich właścicieli, więc nikła ilość używek nie specjalnie dziwi.


  • tomo34 lubi to

#31 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 2.11.2018 - 00:25

Z FireWire już coraz różniej jest, niestety ale płyt z tym już nie ma, większość kontrolerów jest na PCI, a tych na PCI-Express praktycznie było kilka sztuk.

Niedawno sprawdzałem na Conrad i mają na stanie FireWire 800 na PCIe, nawet na low-profile
 

Do tego każda nowoczesna płyta główna nie ma już prawdziwych złączy PCI, są to PCI na przejściówce do PCI-E, tyle że siedzi to na płycie głównej.

To jest niestety ból. Ale - jest też pozytywna strona. Obecnie w niewielkich pieniądzach można poskładać kompa do muzyki w oparciu o socket 1155 czyli oparty na i7-2600K. Tutaj trzeba szukać płyty z chipsetem B75, ponieważ ten chipset natywnie obsługuje PCI. Sam złożyłem sobie taki komputer za śmieszne pieniądze, ponieważ chcę nabyć RME 9632 na PCI. W kwocie grubo poniżej 1000 zł ma się porządną maszynę do muzyki. Sandy bridge zaskakują wydajnością nawet dzisiaj przy wymagających grach.
 

Pomijając swoją naprawdę dobrą jakość, to RME FF800 jest to nawet starsza generacją niż pierwszy babyface, tyczy się również przetworników i technologii.
Byłbym ostrożny w topieniu w tym kasy, chyba że jako część starszego sytemu, albo jako dodatkowy przetwornika ADAT do nowszego interfejsu.
Większość interfejsów na USB będzie długo grzało miejsca u swoich właścicieli, więc nikła ilość używek nie specjalnie dziwi.


Faktycznie, też nie namawiałbym na zakup FF800 kogoś, kto szuka współczesnego interfejsu "na biurko" do domowego nagrywania. To jest jednak profesjonalna konstrukcja z mnogością złącz i faktycznie to mało potrzebne dla kogoś, kto chce po prostu ponagrywać od czasu do czasu.

Mój typ dla Vladiego to Apollo Twin. Drogi, ale DSP na pokładzie robią robotę, bo gitary będzie mógł nagrywać w oparciu wtyczki z Apollo, czyli bezlatencyjne nagrywanie na wysokim buforze. Mówiąc inaczej jak kupi ten interfejs, to tak jakby kupił dodatkowy procesor efektów.

Ten post był edytowany przez tomo34 dnia: 2.11.2018 - 00:26

  • VaM lubi to

#32 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 3.11.2018 - 17:17

Na scarlecie. Kolega smiga na apollo. Id i Apollo to ta sama polka jak dla mnie. Roznia sie cena, bo id jest produkowane w UK, a Apollo w USA. Jak brac ID to sugerowalbym przed brexitem.


Piotr, jesteś w stanie nagrywać z sygnalizacją wzmaka z VST w DAWie? Tzn , latencja daje radę?
"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#33 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 3.11.2018 - 17:22

Nie probowalem jak jestem szczery. Zawsze uzywam hardwaru. Sprobuje w poniedzalek z S Gear 2. Kwestia ustawien pewnie. Musi dzialac...

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 3.11.2018 - 17:23


#34 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 3.11.2018 - 17:41

No nic biorę audienta. Nie wiem tylko jeszcze czy 14 czy 22.

Te dwie pętle w 22 to pozwolą mi może podpiąć np efekt stereo na poziomach sygnału linii ?
Używam sporo H9 i byłby to chyba niezły patent.

E:
Jest takie świetne forum gearluzt.com. Super dużo momentów o sprzęcie jest i ogólnie o audiencie super opinie w zestawieniu z innymi sprzętami. Ogolenie się powtarza że preampy audient, konwersja i latencja RME.
Tyle ze Rme cena x2. też trochę dziwny bo kable do okoła wyłażą i burdel na biurku będzie.

Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 3.11.2018 - 17:46

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#35 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 3.11.2018 - 18:29

Ja sobie cenie. Jest jeszcze 44. Z 4ma preampami. Wyszlo juz rok po 22, wiec sie nie zalapalem. Ale poki co 2 preampy mi starczaja. Poza tym jest adat jak chcesz dokopic 8 preampow lub wiecej.


Petle sa do komresorow zewnetrznych itd. Co tam chcesz mozesz podpiac. Nawet kostki gitarowe widzialem ludzie wpinaja do miksu.

Ja nie usywam, miksuje w calosci w boxie.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 3.11.2018 - 18:37


#36 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 3.11.2018 - 18:40

dla mnie to nawet 14 by starczyła jeśli chodzi o wejścia pewnie od biedy, ale te pętle fajne. Nie musiałbym toru przepinać żeby używac H9. Wzmak z linii albo gita sama do interfacu a jak chcę lub nie to tylko uruchamiam pętlę. Teraz jak nagrywam to musze przepinac - gita w H9 (też nie korzystnie) i potem dwa kable z H9 w linię interfacu. Mniej zabawy.

 

No i wyjście cyfrowe - można to porządnego nowoczesnego audio podpiąć .


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 3.11.2018 - 18:40

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#37 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 3.11.2018 - 18:45

No czuje sie roznice z taniego interfacu. Ale moje produkche wcale nie brzmia "lepiej". ;) Sprzet niestety muzy nie produkuje. Ale jest przyjemnie. Czuc roznice. Alementy, pokretla solidnie wykonane. Scarlett to przy tym jakbys porownal joyo z efektami butikowymi. (Mam na mysli wykonanie, a nie specki)

#38 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 3.11.2018 - 19:33

No wiem :) Ale czuję, że czas na przesiadkę. Robię sobie też adaptację akustyczną pokoju przy okazji remontu. Chcę podkładki kupic też pod monitory. Etc Także powinno być lepiej. Obecnie mam mocno przebazowany dźwięk i jeśli chodzi o ÈQ to muszę na słuchawkach miksować, bo bym wszystko bez basu kręcił :)

E: ale miksy kręcisz pro. Więc chyba nie jest źle ;)

Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 3.11.2018 - 19:35

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#39 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 3.11.2018 - 19:50

A gdzie tam... Pro miksy sa wtedy jak klient placi za nie dobra kase. Koniec ;)

#40 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 3.11.2018 - 20:35

Vladi, bier Apollo, dobrze ci radzę :) O latencji będziesz mógł zapomnieć, bo będziesz grał na symulacjach "wbudowanych" w Apollo, czyli na ichniejszych wtyczkach wykorzystujących DSP w interfejsie.

#41 VaM

  • VaM
    Weteran
  • Postów: 1904
  • Dołączył: 23.06.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 3.11.2018 - 23:35

Jak już kręcimy grube tematy z jakością i perspektywami, to RME - bardzo długie wsparcie w sterownikach i pro poziom we wszystkim.

 

Ogółem jak się bierze interfejs to w sumie bym nie szczędził, zostaje to ustrojstwo na lata, kompa się wymieni kilka razy zanim się interfejs zestarzeje. 

Prawdę mówiąc Apollo wychodzi tu gorzej, bo niestety ale ich wtyczki są coraz lepsze i dwa DSP to już symboliczne wartości, jako interfejs za kilka lat będzie super, ale mocy mało. Perspektywy na taki młyn do wszystkiego ma dopiero Apollo X6, zapnie jakiś outboard, czy nagra 2 mikrofony + kilka linii, DSP też ma już trochę mocy. Dodatkowo pracuje na TB3 nie 2, a to już zaczyna być różnica, bo TB powoli staje się nieaktualne. Siedzę w mac i thunderbolcie ostro, niestety przejściówki i reszta tej gromady (docki, egpu), to dalej rzeźba i stabilne jest to jak chce, cały sprzęt na TB2 pogoniłem w tym roku. 

 

Nowy babyface to; raz porażka w designie, pająk na stole, dwa za 3500zł jest już Fireface UC, który rozwala babyface jak chce, bo poza AES/EBU ma wszystko na pokładzie i  to w hurtowej ilości. 

Obecnie FF UC, to najlepsze urządzenie w swojej kategorii, stery będą jeszcze z 15-20 lat wychodzić, wszystko w zestawie, USB2 podłączy się ze wszystkim od tableta, po najdziwniejszy komp. Cena jak apollo mkII duo i 5k taniej niż x6 ^^ Leci na wszystkich systemach (tryb zgodności), jak taniej to babyface gen 1 (używka).

 

Więc moim typem jest i będzie UC, 3,5k, jak szukamy w miarę tanio a na poziomie.

Styczność z UAD-2 miałem w formie satellite FW duo, zarżnąć DSP to wielka sztuka nie była, druga sprawa że nie wiem jak teraz, ale wtedy jak miałem zmaksowaną sesją w pluginach tak ponad 90% DSP, to w czasie wczytywania projektu w Logic X, wywalało mi UAD na przekroczeniu  mocy, jak zrzuciłem dwie wtyczki i załadowałem ponownie było ok. Druga sprawa że może są super, ale niespecjalnie tęsknię (zwłaszcza przez ceny). 

Według mnie lepiej rzucić się na bias fx i amp, a pluginy złapać z waves, ni, czy reszty softwarowej bandy, albo zostać na logicowych jak ktoś używa. 



#42 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 3.11.2018 - 23:51

Jest jeszcze ten nowy wynalazek od Stevena ...

#43 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 5.11.2018 - 11:23

@VaM, czyli podsumowując nie polecasz tego Apollo?  duże kombajny rackowe mi nie potrzebne. Maks 3 wiejścia, potrzebuję - gitara i ewentualnie efekt stereo na drugim sygnale (ID22 to w sumie jedno wejście bo ma podwójna pętlę efektów). 

 

 

napisałem do kolesia od tego Twina i  pisze że wszystko ma niby, nie jest na gwarancji, bo gdzieś w Holandii kupił. No nie wiem, nie lubię używanego takiego sprzętu kupować, zwłaszcza prze OLX. To sa delikatne rzeczy, koleś drugi koniec Polski, nie mam jak ograć. Niech mi nie dziala jakiś wtyk albo ch. wie co.  Tak się trochę waham. 

 

@Piotr co masz na myśli? :) 


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 5.11.2018 - 11:23

"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#44 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2466
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 5.11.2018 - 11:54

^ to:

https://www.slatedigital.com/vrs-8/


"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#45 VaM

  • VaM
    Weteran
  • Postów: 1904
  • Dołączył: 23.06.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 5.11.2018 - 12:05

Powiedział bym że twin jest nie adekwatny, do obecnej technologii. Mało DSP, stary thunderbolt, przejściówki niestety to nie taka pewna opcja, tylko 2 wejścia, ADAT ma tylko IN, więc nie ma opcji na synchronizację urządzenia połączonego po ADAT z zegara interfejsu, interfejs musi być sterowany z urządzenia (a to różnie wygląda), cena z czapy. X6 jest już solidnym rozwiązaniem i wstydu nie ma, brałbym. 

Druga sprawa że nie wiadomo jak długo UAD będzie ciągnął generację 2, pewnie niedługo mogą albo przejść na natywne rozwiązania, albo UAD-3, bo dowalanie procków w końcu się skończy. To samo z TB2, jest TB3, niedługo intel pewnie pociśnie z TB4, jak to będzie ze sobą gadało? Kto wie.

 

Z drugiej strony mamy firmę która pisze stery do wręcz zabytkowych interfejsów, nowe interfejsy mają wszystko, za tą samą kasę jest wszystkiego więcej, USB2 działa zawsze, za 10 lat dalej będzie wszystko jak trzeba, na obecnych systemach i kompach.

Tu jets różnica. 

 

Ogółem sprawa wymaga rozeznania tego co nas interesuje, czy coś co ma działać latami i mam mieć spokój, czy gonienie za topową technologią. 

Rok temu kupiłem kartę sieciową sonneta 10Gb/s na TB3, już jest nieprodukowana bo weszła nowsza i lepsza, macierz LaCie na TB1 musiałem pchnąć bo w czasie pracy, czasami wieszała owc thunderbolt dock 3, albo sieciówkę sonneta, nawet apogee one ios ma jakiegoś focha i potrafi czasami powiesić kontroler USB-C.

A RME? Ma w dupsku do czego jest podpięte i ile hubów ma po drodze, gra. Wisi wszystko, dyski, czytniki, apogee, trackball, sieć, a babyface nie. 

Z racji zawodu zdrowo cisnę po najnowszym sprzęcie i muszę jednak uznać że nie ma bardziej stabilnej opcji, niż natywne wtyczki i interfejs na USB.



#46 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4059
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 5.11.2018 - 12:47

Vladi, ja nie wykorzystuje zadnych symulacji wzmakow do nagrywania. 80% czasu miksuje, wiec id22 dla mnie w sam raz. Do tego mam adat, jakbym chcial wieksze nagrywanie norbic.

Zdecydowalem sie na niego, bo ma dobre preampy, a dla mnie 2 wejscia sa w sam raz, zeby nagrac spiewaka, gitary czy keyboard jak juz ktos chce.

Kolega VaM ma racje. Musisz sobie dobrac sprzet do tego co robisz. Ja od siebie dodam, zebys sie upewnil, ze jest adat, bo nigdy nie wiesz. Moze zaczniesz nagrywac zywe bebny za jakis czas?

Gdybym na przyklad nagrywal duuuuzo spiewakow to bralbym interface Stevena z jego majkiem. Nawet przez jakis czas zalowalem po zakupie id22, ze tego nie zrobilem, bo czasami ktos wpada pospiewac, ale w sumie nie zaluje. Kilka majkow, robi robote. A gitary przez helixa czy kempera to juz bajka w tych czasach.

Apropo, zaopatrz sie w DawAmp od Przemaka. Obowiazkowy sprzet jak robisz gitary z hardwaru...

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 5.11.2018 - 12:51


#47 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 7.11.2018 - 14:06

VaM, orientujesz się może, czy UC może być zasilany tylko przez USB, jeżeli będę korzystał z max dwóch kanałów wejściowych bez phantoma, oraz czy pracuje pod linuchem jako zwykła karta dźwiękowa tj. do odtwarzania muzy na słuchawkach i do domowego HiFi?

#48 VaM

  • VaM
    Weteran
  • Postów: 1904
  • Dołączył: 23.06.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 8.11.2018 - 00:43

W sprawie zasilania to wszystkie halfrack od RME mogą pracować jako buspowered tylko z firewie (UCX np.), dla USB wymagany jest zasilacz.

Co do Linuxa to przepraszam pomyliłem się, akurat UC nie obsługuje ClassCompilant (babyface/PRO, ucx, ufx tak), a akurat ta opcja jest odpowiedzialna za pracę pod linuxem.

 

Założyłem z góry że UC będące tak stare jak BF, też potrafi tą sztuczkę, ale jednak nie.

Ogółem działa to z deka upierdliwie, bo wymaga bootowania interfejsu w tym trybie, bla BF to podłączenie do zasilania USB z wciśniętymi obydwoma przyciskami. 

Interfejs zostanie w tym trybie do momentu aż się tego nie wyłączy, więc przy przełączaniu się między systemami staje się to niewygodne. 

 

Zapomniałem o jeszcze jednym klamocie, w tej cenie, ale to tak jako offtop.

Mixpre-3 od sound devices, preampy to szaleństwo, są tak zarąbiste że tylko mikrofony szumią, jako interfejs gra to na poziomie RME i ogółem bardzo przyzwoicie się w tej roli zachowuje. Interfejs jest 2x2, bez bajerów, pracuje po USB-C, łączy się z iOS, monitoring po BT i masa profesjonalnych opcji. Nagrywa ślady na raz + mix stereo. Ogółem wielce mocne urządzenie, próbkę nagra, porobi za interfejs, zgra linię z XLR, aux na minijacku, łapie synchronizację do timecode. Full, trzaskałem tym nagrania po naście godzin ze szkoleń i zero problemów. 

Jeden minus, zasilanie z dwóch USB A, albo jedno USB-C, pobiera 850mA i cztery AA Eneloopa zjada w 2h tak dla zabawy, bez litości.

Powerbank, albo zasilanie z laptopa, co też trzeba przyznać ogarnia dobrze bo żadnych śmieci nie łapie przy tym. 


Ten post był edytowany przez VaM dnia: 8.11.2018 - 01:06

  • tomo34 lubi to

#49 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4804
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 8.11.2018 - 09:06

Hmm, a toś mnie zmartwił, bo faktycznie UC mnie zainteresował za Twoją namową. Czyli wynika z tego, że halfrack RME działający jako dźwiękówka pod linuchem oraz pracujący pod zasilaniem z portu, to FF400 - w sensie najbardziej zbliżony do UC?

Jeśli FF400, to pytanko jak oceniasz różnicę między nim a UC? Czy jest to tylko różnica w zamianie FW na USB a reszta bebechów zostaje ta sama?

#50 Vladi

  • Vladi
    5000+
  • Postów: 5190
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 8.11.2018 - 13:34

Na chwilę wrócę do tematu. Kupiłem właśnie Audient ID22. Nie było łatwo :) Ogólnie dość wolno podejmuję decyzje i do końca się wahałem. Zwyciężył rozsądek.  Dziękuję wszystkim za opinie! :) 

 

Może komuś się przyda:

 

 

Apollo Twin USB - nówka cena od czapy (RME tańszy i lepszy). Używka była jedna, koleś jakiś niehandlowy, smaruję smalcem - nie będę się strsował czy będzie działał jak przyjdzie przesyłka. Doczytałem, że pluginy gitar akurat są słabe i jest ich mało, więc odpada jedyne uzasadnienie dodatkowego kosztu względem ID22. Dodatkowe pluginy po 150 USD za sztukę :) także odpadł pierwszy...

 

RME Babyface pro. jednak dwa razy droższy i dziwne to okablowanie. To typowe mobilne urządzenie dla zawodowców, żeby wziąć w podróż, albo na próbę w kieszeń, albo live i miksować. Używek brak. Długo się łamałem. Odpadł drugi.

 

Zoom  UAC 2 - wszystko zajefajne, USB 3.0, maga szybki (1 - 3 ms), konwertery burr brown (dużo bardzo dobrych opinii n/t brzmienia). Niestety wszyscy mówią, że cichy wzmacniacz słuchawek i słaby. Ja lubię na słuchawkach dobierać detale, bo lepiej słychać na moich Shurach. Niestety to są wysokoimpedancyjne słuchawki i problem by był duży. Nie będę zmieniał słuchawek w cenie interface'u z powodu intrface'u :) Plusem jest MIDI I/O. brak wyjścia optycznego. Padł ostatni. 

 

 

Został Audient ID22 

 

Wady:

- 96kHz maks (planuje kupić aktywne audio napędzane przez łącze optyczne i fajnie by było posłuchać sobie czasem 192kHz bo takie ma możliwości) - trudno. Będzie 96 :)

- Latencja większa od RME i Zooma. Apollo pewnie podobna, tyle że Apollo ma symulacje i  można mieć odsłuch bez latecji (tak BTW mój stary dobry Line6 UX1 ma to samo - nazywa się Tone Direct i gra się przez standalone soft Podfarm. Ale i tak jak czytam Apollo ma 4,5 ms w DAWie allraound latencję przy 96kHz. Dam radę. Próbowałe w domu grać, mam na DAWie 18ms na L6 i daje radę, tym bardziej da 4,5ms:) 

 

Zalety, dla mnie - czyli do tego jak ja planuję używać:

- najwyższy model konwerterów burr brown (wychwalany za przetworniki),

- preampy podobno lepsze nawet niż w RME - jak czytam na zagranicznych forach to nie takie rzadkie jest kupowanie audientowych prampów i lub np ID22 i spinanie ADATem z RME - tyle, że ja nie nagrywam majkiem (na razie :) ), ale może komuś się przyda to info

- pętla efektów - dla mnie super. można H9 używać do nagrywania na poziomie sygnału liniowego (mniej szumów) i też do postprodukcji jako zewnętrzny efekt audio w DAWie bez przepinani całego set-upu na reamping. 

- kable są wszystkie z tyłu, robię sobie biurko na sprzęt i będę miał większy porządek. Babyface to jakiś koszmar po tym kątem. 

 

Jak dotrze to dam znać, jak wrażenia. Mam nadzieję, że będzie ok i stery nie będą sie gryzły, bo będę musiał wrócić tematu :)

 

PS

nie pamiętam co mi nie pasowało w Clarecie, sorry :)


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 8.11.2018 - 14:51

  • tomo34 lubi to
"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników