Skocz do zawartości



Zdjęcie

Jakiś fajny podręcznik do grania na keysach


  • Zaloguj się
15 odpowiedzi na ten temat

#1 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7957
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 14.03.2018 - 12:30

Od jakiegoś czasu nie ukrywam, że kręci mnie jakoś tak gra na keyboardzie. Coś tam już trochę umiem, ale przydałaby mi się fajna książka by jakoś usystematyzować sobie dzienne ćwiczenia na tym instrumencie. Bardziej zależy mi na ćwiczeniach technicznych niż teorii, bo z teorią po przygodach gitarowych, na keysach jest znacznie łatwiej. Nie mam na myśli zapitalanie jak w Dream Theater, ale, np. niezależność rąk, czy ergonomia zmian akordowych. 

Musiałaby to być raczej książka niekoniecznie od zupełnych podstaw, z postępującym poziomem trudności, bo na pewno mam sporo złych nawyków wymagających eliminacji. Oczywiście pełny zapis nutowy, ale z opalcowaniem, nie żadne taby. :D

Ktoś coś poleci?


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 14.03.2018 - 13:13


#2 Vladi

  • Vladi
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4875
  • Dołączył: 15.02.2013

Napisany 14.03.2018 - 13:16

Wejdź na Udemy.com. Teraz maja dobre ceny i widizlalem kursy keyboardu. Jakości nie znam ale można dość dobrze content sprawdzić przed zakupem. Mi wyskoczyła reklama kursu gitarowego i wziąłem, wyglada fajnie, poukładany i bardzo przekrojowy. Można wybierać zagadnienia, a cena jednej lekcji z żywym nauczycielem.


Ten post był edytowany przez Vladi dnia: 14.03.2018 - 13:56

  • Eclipse lubi to
"Use the Fork, Luke..."
http://soundcloud.com/vlodi

#3 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7957
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 19.03.2018 - 11:11

Znalazłem bardzo fajny podręcznik, a w zasadzie 6 tomów z postępującym poziomem trudności. Od zupełnych podstaw gdzie obie ręce grają to samo bez zmian pozycji do zaawansowanych utworów. Opracował go legendarny pianista Bela Bartok. Co najlepsze całość jest zupełnie za darmoszkę do ściągnięcia z IMSLP jako dobro kulturowe. 

http://imslp.org/wik..._(Bartók,_Béla)

 

Jest dzień 3, a ja już czuję znaczny progres w kontrolowaniu palców. :)


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 19.03.2018 - 11:16

  • Vladi lubi to

#4 Klawiszowiec

  • Klawiszowiec
    Weteran
  • Postów: 2667
  • Dołączył: 11.12.2012
  • z:Dąbrowa Górnicza

Napisany 19.03.2018 - 12:31

napisz jaki masz klawisz,


Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, 

 


#5 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7957
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 19.03.2018 - 12:40

49



#6 Klawiszowiec

  • Klawiszowiec
    Weteran
  • Postów: 2667
  • Dołączył: 11.12.2012
  • z:Dąbrowa Górnicza

Napisany 19.03.2018 - 12:57

czyli klawiatura sterująca 4 oktawy i komputer,

z racji ściągnięcia Bartoka chcesz nauczyć się grać sposobu pianistycznego,

wiadomo te 49 nie nadaje się, ale masz co masz,

naucz się na słuch prostych schematów lewą ręką molowych i durowych, natomiast prawą dołożysz melodię i grasz utwór,

np:

 

a-moll, naciskasz lewą ręką klawisze  A - E - a - c - a - E - A - a

konieczną sprawą jest stopka sustain do sklejania dźwięków, 

bo bez stopki będzie słychać takie plumkanie jakbyś na gitarze grał tylko krótkie dźwięki staccato,

w gitarze wskazane jest tłumienie, natomiast w pianinie odwrotnie,


Ten post był edytowany przez Klawiszowiec dnia: 19.03.2018 - 13:09

Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, 

 


#7 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7957
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 19.03.2018 - 13:48

Z tego co przeglądałem te książki Bartoka, to w 95% przykładów nie wychodzi poza obręb 4 oktaw, więc nie powinno być tak źle. Pomyślałem, że dół zawsze mogę zagrać oktawę wyżej gdyby schodził bardzo nisko. Jeśli temat natomiast mnie na tyle pochłonie na dłuższą metę to kupię dłuższego Novationa. ;) O pedałach właśnie dzisiaj pomyślałem. Tak się składa, że ta klawiatura ma wyjście na footswitch. 


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 19.03.2018 - 14:01


#8 Klawiszowiec

  • Klawiszowiec
    Weteran
  • Postów: 2667
  • Dołączył: 11.12.2012
  • z:Dąbrowa Górnicza

Napisany 19.03.2018 - 13:54

z Novationa używam Ultranova,


Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, 

 


#9 Sarmata

  • Sarmata
    Weteran
  • Postów: 2504
  • Dołączył: 17.02.2016
  • z:Wychowanek Forum

Napisany 19.03.2018 - 14:43

a-moll, naciskasz lewą ręką klawisze  A - E - a - c - a - E - A - a

 

To po ile macie palców u jednej ręki ???


"Czy jest jeszcze na świecie honor i rozsądek? Czy już zostały na nim tylko skurwysyństwo i pogarda?"


#10 Klawiszowiec

  • Klawiszowiec
    Weteran
  • Postów: 2667
  • Dołączył: 11.12.2012
  • z:Dąbrowa Górnicza

Napisany 19.03.2018 - 14:56

grasz w tzw. przewrocie, podaję numery palców lewej ręki do tych dźwięków :

 

A - E - a - c - a - E - A - a

 

5 - 2 - 1 - 2 - 1 - 2 - 5 - 1


Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, 

 


#11 GameBoy

  • GameBoy
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1498
  • Dołączył: 04.02.2012

Napisany 19.03.2018 - 20:12

 

konieczną sprawą jest stopka sustain do sklejania dźwięków,

bo bez stopki będzie słychać takie plumkanie jakbyś na gitarze grał tylko krótkie dźwięki staccato,

Bzdura totalna, jak ktoś bez sustainu nie potrafi zagrać legato na pianinie to ma braki w warsztacie.



#12 Klawiszowiec

  • Klawiszowiec
    Weteran
  • Postów: 2667
  • Dołączył: 11.12.2012
  • z:Dąbrowa Górnicza

Napisany 19.03.2018 - 20:46

no nieźle,

moje klawiszowe szkoły profesory idą do spalenia,

chyba piszesz o legato ciup ciup rączka przyłożona 5 palców do 5 klawiszy i można sobie legatować w miejscu,

podobnie jak na gitarze 4 palce przyłożone do 4 progów gitary,

 

zauważ litery duże i małe

czyli podałem schemat przez 2 oktawy, przebiegasz na palcami  po klawiszach i dźwięk jest natychmiast ucinany,

dlatego musisz stopką skleić, aby brzmiało po ludzku,


Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, 

 


#13 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7957
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 19.03.2018 - 21:12

.


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 19.03.2018 - 21:36


#14 GameBoy

  • GameBoy
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1498
  • Dołączył: 04.02.2012

Napisany 20.03.2018 - 00:01

Tak, widzę, że przez 2 oktawy. Nadal wykonalne. Poza tym zauważ, że piszę o legato, nie arpeggio, dwa różne pojęcia.

 

 

Ja bym naukę zaczął od grania podstawowych akordów (dur, mol, 7, maj7) w różnych przewrotach.

A z książek to mogę polecić zbiór etiud Szopena. Zdaję sobie sprawę, że na początku one wyglądają jak jakiś kosmos, ale granie ich fragmentów (zwłaszcza tych z podanym dokładnym opalcowaniem) nawet w powolnym tempie jest bardzo rozwijające.



#15 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7957
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 20.03.2018 - 12:19

Akordy mam rozpykane, potrafię łapać i septymy i bardziej rozbudowane, przewroty też. 15 lat grania na wiośle z teorią zrobiło swoje. Ba napiszę więcej, tutaj się nie trzeba pierdzielić w te wszystkie ceregiele jak na gitarze. ;) Gorzej jest z ich szybkim złapaniem, ich płynną zmianą i jakby z takimi trochę elementarnymi prawami rządzącymi pianinem. 

Chopina etiudy znam chociażby ze słuchu, tak jak piszesz, całości są lata świetlne przede mną, ale jeśli istnieją opracowania z dokładnym opalcowaniem, to jak najbardziej zajrzę dla fragmentów. Na razie bdb mi się współpracuje z Bartokiem. :)


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 20.03.2018 - 12:47


#16 GameBoy

  • GameBoy
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1498
  • Dołączył: 04.02.2012

Napisany 20.03.2018 - 14:01

 

Gorzej jest z ich szybkim złapaniem, ich płynną zmianą i jakby z takimi trochę elementarnymi prawami rządzącymi pianinem.

No mi chodzi o granie akordów by ćwiczyć pamięć mięśniową, a nie uczyć się ich budowy. :)






0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników