Skocz do zawartości



Zdjęcie

Problem z laptopem : critical error died


  • Zaloguj się
20 odpowiedzi na ten temat

#1 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 30.10.2017 - 00:09

Hej. Może ktoś miał podobny problem i coś podpowie.
Od wczoraj komp mi odmawia posłuszeństwa. Dobrze, że udało mi się zrobić backup danych (mam nadzieję, że wszystko się zgrało jak należy).
Zaczęło się podczas kopiowania plików na dysk zewnętrzny (duża ilość, bo ok 14 gb) po ok 30-40% roboty laptop robił myk i resetował się uruchamiając BIOS! Po wuj? Gdy chcę wyjsć z BIOSA... czarny ekran i napis "checking media presence... no media present" tylko wyłączyć i włączyc ponownie... powiedzmy że się uruchamia ale dlugo nie chce pracować, albo robi ten numer z Biosem znowu albo wiesza się albo najczęściej wyświetla po jakimś czasie blue screena z bluzgą "critical error died" . Robi te świństwa raz tak, raz tak... jak mu się chce... wiem już, ze nie jest to problem z samym kopiowaniem plikow przez usb, bo probowalem po WIFI na innego kompa i było to samo, poza tym teraz wywala się przy innych czynnościach. W necie na ogół pisza solużyny jak przy innych bluescreenach... czyli, ze to może być wszystko... i jakieś raczej standardowe procedury...
Zaktualizowałem stery do grafiki geforce, sprawdziłem antywirem i usunalem śmieci i błędy rejestru ccleanerem. Malwarebytes pokazuje jakies problemy ale wywala się przed zakończeniem skanowania to samo jakis inny programik do dianozy. Obydwa nie chcą chodzić w trybie awaryjnym... chyba potrzebuja sieci, a sieci w trybie awaryjnym z obsługą sieci brak ... :/
Probowalem przeskanowac dysk softem HD Tune pro ... wywalił mi się od razu, a w trybie awaryjnym... dopiero po kilkunastu gb... i co teraz? Macie jakieś pomysły?

Komp to MSI, dysk ssd, win 10
Chyba jeszcze na gwarancji, ale nie spieszę się z oddawaniem sprzętu w obce łapy i nie chcialbym też zeby mnie spławili w serwisie. Dobrze by było wiedzieć o co chodzi...

Music is The Gate!


#2 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 30.10.2017 - 00:12

Masz inny dysk? Jeśli tak, to zamień z tym SSD i zobacz czy na innym dysku będzie to samo.

#3 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 30.10.2017 - 00:18

Trzeba by postawić system na tym podnienionym dysku... ale i tak nie mam... :/
Generalnie to jest systemowy ssd 500 gb i hdd 1T... czy to mnie jakoś ratuje?

Music is The Gate!


#4 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 30.10.2017 - 10:00

Może inaczej - zrób test dysku, tego SSD, programem HD Tune. Bo od dysku bym tutaj zaczął. Przerabiałem już "zabawy" z SSD i wiem czym to pachnie.

Jak HD Tune pokaże, że dysk zdrowy będziemy się martwić później.

#5 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 30.10.2017 - 10:43

To spróbuję wieczorem powalczyć jeszcze z dyskiem, Kiepsko, że to loteria, czy komputer wytrwa bez wywalenia się do końca testu, bo wczoraj padł właśnie podczas sesji HD Tune i to w trybie awaryjnym...

...a SSD miały być takie fajne...


Music is The Gate!


#6 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 30.10.2017 - 12:39

Nie musi być to na 100% dysk. Przyczyn może być wiele i trzeba lecieć po kolei. Masz gwarancję na tego kompa?

#7 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 30.10.2017 - 16:28

Komp ma chyba pół roku...


Music is The Gate!


#8 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 30.10.2017 - 17:57

Jeśli to nie będzie dysk to od razu zrób zwrot gwarancyjny. To nie ty się masz martwić tylko oni. Jeśli to będzie dysk to oczywiście również zwrot gwarancyjny bo gwarancja na SSD będzie jeszcze trwała. Wymienią ci na nowy dysk. Przynajmniej u mnie tak było - padł mi SSD na miesiąc przed końcem gwarancji.

#9 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 31.10.2017 - 23:21

Lipa... udało mi się przeskanowac Malwarebytes free - usunalem jakies śmieci, pewnie ciastka itp

Hd tune - podczas skanowania - wywala się i przechodzi do Biosa (pewnie wczesniej jakis bluescreen tylko nie zauważyłem) nastepnie "checking media presence .. no media" potem uruchamia się windows i podczas rozruchu sprawdza dysk

SFC Scanner - komenda sfc/scannow - pokazuje "windows tesource protection did not find any integrity violations"

Chkdsk c:/f "checking and repairing 100%"

I na koniec chkdsk c:/r dochodzi do 11% , bluescreen "bad system config info", czarny ekran "checking media..." odpala biosa.... przy nastepnym skanie bluescreen z komunikatem "kernel data inpage error"...

Nic nie kumam, nic wiecej nie umiem...
Może to taki psikus od microsoftu do spóły z msi :/

Music is The Gate!


#10 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 31.10.2017 - 23:44

Szkoda Twoich nerwów. Zanieś na gwarancję póki jeszcze ją masz. Możesz jeszcze spróbować zainstalować sobie jakiegoś linuxa na pendrive np. Minta, uruchomić z tego pendriva linucha i chwilę się nim pobawić. Jeżeli wywali z powrotem do biosu, to jest to problem sprzętowy i niech oni się martwią.

Ten post był edytowany przez tomo34 dnia: 31.10.2017 - 23:45


#11 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 1.11.2017 - 00:42

Dzięki tomo. Juz raczej szykuję się na reklamację. Użyłeś pojęcia "zwrot gwarancyjny"... są jakieś kruczki tutaj i różnice między reklamacją, a zwrotem itp?... zwrot, to chyba jakbym żądał wymiany sprzętu na nowy, ale to chyba w przypadku gdy towar nie jest zgodny z zamówionym... nie mam doświadczenia w tych tematach...

Music is The Gate!


#12 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 1.11.2017 - 10:13

Cały czas chodziło mi o reklamację. A zwrot tzn. że zwracasz do sklepu kupiony komputer żeby go naprawili.

Nie wiem jak jest z naprawą gwarancyjną laptopów tzn. czy oni tam wymieniają pojedyncze części, płyty główne itp lub czy cała jednostka po sprawdzeniu uszkodzenia od razu ląduje na przemiał a klient dostaje nowego takiego samego kompa.

Tak jest w przypadku dysków SSD - nie naprawia się tego tylko wymienia na nowy model. CO ciekawe - jeżeli uszkodzenie wystąpi pod koniec okresu gwarancyjnego to jest szansa, że serwis już nie będzie miał tego modelu na wymianę i będze musiał dać taki o większej pojemności (sprawdzone info od znajomego ze sklepu komputerowego).

#13 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 1.11.2017 - 10:31

Dzięki

Music is The Gate!


#14 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 1.11.2017 - 12:31

BTW:
http://pokazywarka.pl/w0kkvt/

#15 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 1.11.2017 - 15:03

Dziekuje. Na pewno się przyda.

Music is The Gate!


#16 Thereminator

  • Thereminator
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 5750
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:w: y: r: o: l:

Napisany 1.11.2017 - 19:23

Może to tylko Win10 pobrał Fail Creators Update i się zesrał. Czytałem gdzieś niedawno, że coś się pieprzy po tej aktualizacji z dyskami SSD, ale szczegółów nie pamiętam.


  • kilgore.trout lubi to
Karol - człowiek, który podtarł się jeżem

#17 wielkiblues

  • wielkiblues
    Weteran
  • Postów: 1910
  • Dołączył: 30.01.2012

Napisany 1.11.2017 - 19:32

Ja po 15 latach w zawodzie ...stwierdze ze ....zanim wyslesz na gwarancje ....to ....gdyby wszyscy wysylali z powowdu systemowych spraw ...to Ci by nie mieli co robic w serwisie poza tym   :)

Odpal sobie system z pena albo z plytki  mini xp , win 7 , linux  itp

Jesli odpali ..coz pozostanie temat sprawdzenia dysku/systemu 

Dane wiadomo ...jelsi zgrales ..oki 

Jelsi nie ...nie licz , ze przyjedzie z Twoimi danymi :) Choc jelsi na drugiej partycji to i czesto wracalo z nimi ,,,choc to zalezy od goscia , ktory robi i jego woli 

Zasadniczo zgrywanie danych ( jesli nie uszkodzony dysk ) to sprawa odplatna 

Jelsi wymiana na nowy to wiadomo :)

 

Ps Teraz doczytalem ze masz dysk ssd 

BTW :) .z applem nie ma problemu ...system 10 letni mialem w kompie i chodzi do dzis :) 


Ten post był edytowany przez wielkiblues dnia: 1.11.2017 - 19:39


#18 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 1.11.2017 - 22:56

Dzieki za podpowiedzi. Generalnie system się uruchamia, tylko ciągle pada. Dzis cośtam znowu potestowałem. Hd tune wyswietla jakies warningi i attensiony choć niby pisze ze dysk jest ok, a przy pełnym skanowaniu sektorów znowu BSOD po ok 50 gb. (Padał tez wczesniej przy skanowaniu antywirem i softem antyspywarowym, moze to zbieg okolicznosci) Wczoraj wywalił się przy checkdisku, ktory robi przed załadowaniem systemu i to jak dla mnie jakby sugeruje jakies problemy z samym dyskiem. Jedynie jeszcze moge sprobować przywrocic system... ale czy to ma sens?

Wczesniej juz mialem problemy z wybudzaniem go z uśpienia, czarny ekran i jedynie możliwość wyłączenia i ponownego włączenia. To podobno tez moze być związane jakoś z hardwarem.

Nie za bardzo wiem jak uruchomic lunuxa na pendrive... nie wiem z czym to sie je... system mi wtedy chodzi na tym pendrajwie i z niego trzeba uruchamiac jakis soft diagnostyczny i sprawdzac dysk? A jak windę sprawdzać wtedy? To chyba nie na moją głowę :)

Ten post był edytowany przez xnme dnia: 1.11.2017 - 22:58

Music is The Gate!


#19 wielkiblues

  • wielkiblues
    Weteran
  • Postów: 1910
  • Dołączył: 30.01.2012

Napisany 4.11.2017 - 16:20

Sciagnij sobie  hirrensa bootowalnego z plytki 

Tam masz system bootowlany z plytki 

Zobaczysz czy wstanie 

Ale najszybciej ....

Przywroc system i zobaczysz czy pojdzie go przywrocic czy sie powiedzie ( pamietaj o danych jelsi Ci na nich zalezy )  ...bo w samym biosie nic nie przestawiales czasem ?? 


Ten post był edytowany przez wielkiblues dnia: 4.11.2017 - 16:21


#20 xnme

  • xnme
    Stary wyjadacz
  • Postów: 712
  • Dołączył: 26.09.2012

Napisany 21.11.2017 - 09:37

Hej wielkiblues, dzięki za podpowiedź. Nie zauważyłem jej wcześniej.

 

Dla zainteresowanych: dziś odbieram lapka z naprawy gwarancyjnej."W zgłaszanym urządzeniu stwierdzono problem z prawidłowym funkcjonowaniem dysku SSD- uszkodzony dysk SSD został wymieniony na nowy, co pozwoliło usunąć zgłaszane przez Klienta usterki" No i chyba git.

 

Ponoć dyski SSD nie są takie rewelacyjne jak myślałem. W salonie powiedzieli, że kilka procent do nich wraca ;)


Music is The Gate!


#21 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4089
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 21.11.2017 - 10:53

I tak w miarę "łaskawe" miałeś to uszkodzenie SSD. Mój jak padł, to z sekundy na sekundę. Wszystkie dane stracone. Na szczęście robię regularne backupy.




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników