Skocz do zawartości



Zdjęcie

Moje dłubanie


  • Zaloguj się
233 odpowiedzi na ten temat

#51 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 10.05.2017 - 12:58

Ja to tam pytań nie mam  ;)

Natomiast prośbę owszem.

Jak już opracujesz jakąś technologię domowego tworzenia tych płytek, to może raczyłbyś zrobić jakiś dokładny przepis, co jak za pomocą czego?  



#52 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 16.05.2017 - 20:20

Na chwilę obecną brakuje tylko cynowania i soldermaski.. ale bez tego można się obyć.  Jak znajdę trochę czasu to skrobnę info.

Folia UV sprawdza się jako soldermaska, nie odchodzi przy lutowaniu, ale nie można mieć ciężkiej ręki i przysypiać w jednym miejscu dłużej niż to konieczne. Czyli dobrze jest wcześniej sprawdzić czy nóżki elementów, które będziemy lutować nie są pokryte syfem, nie są utlenione, itp. Nie próbowałem na takiej folii robić warstwy z opisem, więc nie wiem czy przetrwa żelazkowanie. Obawiam się, że może być różnie. No ale do przetestowania. Jedno nie ulega wątpliwości - przy takiej zastępczej soldermasce dobrze było by mieć pocynowane pady, zdecydowanie by to ułatwiło lutowanie, szczególnie, że lutowałem płytkę dwustronną i czasem ciężko było pod elementami walczyć. Przy pocynowanych padach to zdecydowanie szybciej i pewniej idzie.

 

A tymczasem KlonCentaur przeszedł z fazy "w trakcie" do fazy "gotowy".

 

20170516_163858_600_zps0wwst9q5.jpg

 

 

T.


  • Dog, jjhop, sebjus i 1 inny lubią to

#53 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 16.05.2017 - 21:18

Zdolnaś Bestyja!!! Prosto i elegancko. Wygląda jak oryginsiak!!! 

BRAWO TY!!!



#54 Mad220V

  • Mad220V
    Dużo gada, mało gra
  • Postów: 9148
  • Dołączył: 06.02.2012

Napisany 17.05.2017 - 16:06

więc teraz proszę próbki z tego Centaura bo naprawdę rozumiem może z 1% z tego o czym tu mówicie więc siłą rzeczy nic mi to nie mówi natomiast dźwięk powie.



#55 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 18.05.2017 - 07:09

Próbki.... no się pomyśli o próbkach. Dż, dż, dż wystarczy, czy oczekujesz wirtuozerii? ;)

 

T.



#56 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 18.05.2017 - 07:35

Wystarczą normalne nuty przy różnych ustawieniach gałkologii. Dobrze żeby wiedzieć jaka gita, wzmak i eq wzmaka. No i jakie głośniki. 



#57 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 18.05.2017 - 08:50

To jeszcze gitarę i głośniki trzeba mieć.. ? :) Nie obiecuję (no bo presja ogromna), ale postaram się.

 

T.



#58 Mad220V

  • Mad220V
    Dużo gada, mało gra
  • Postów: 9148
  • Dołączył: 06.02.2012

Napisany 18.05.2017 - 20:19

Próbki.... no się pomyśli o próbkach. Dż, dż, dż wystarczy, czy oczekujesz wirtuozerii? ;)

 

T.

Nagraj tak jak umiesz



#59 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 23.05.2017 - 08:20

O nagraniu pamiętam.. :)

 

Wieści z placu boju..  podziurawiłem obudowę pod Decimatora. Wyzwaniem będzie odrutowanie tego w miarę krótkimi przewodami.

 

20170522_220001_600_zpsemcnqea4.jpg

 

 

Przyszła soldermaska (utwardzana uv) od "chińczyka". Nawet sensownie wygląda po nałożeniu.

Wypróbowałem ją na płytce do testera jfetów.

 

20170522_203721_600_zpsqcloxvpg.jpg

 

20170522_215907_600_zpsxl7htadj.jpg

 

20170522_215857_600_zps248k82uq.jpg

 

T.


  • sebjus lubi to

#60 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 23.05.2017 - 08:36

Z przyjemnością obserwuję Twój wątek!



#61 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 23.05.2017 - 08:54

.. i ja!


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#62 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 23.05.2017 - 14:18

Mości Pany.. warto iść w reverb na kostce Accutronics? Cena modułu jest niemała więc wątpliwości są. A może jakiś konkretny projekt polecacie?

 

T.



#63 s@+@nis+@

  • s@+@nis+@
    Weteran
  • Postów: 1749
  • Dołączył: 05.02.2012

Napisany 23.05.2017 - 14:25

 Zrobiłem ten z efekty DIY. Mi się podoba - fajna jest regulacja tonów samego pogłosu - lubię jak podbija się górkę - robi się tak jasno :)



#64 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 24.05.2017 - 09:04

Którą wersję modułu masz? S, M, L? Projekty rzadko kiedy precyzują tą kwestię, przeważnie podają tylko model BTDR-2H, bez konkretnego oznaczenia.

 

T.



#65 tomaszgab

  • tomaszgab
    Weteran
  • Postów: 2634
  • Dołączył: 04.02.2012

Napisany 24.05.2017 - 09:48

decay times

Short (2s)

Medium (2,5s)

Long (2,85s)



#66 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 24.05.2017 - 12:05

Dane ze strony znam. Nie za bardzo sobie to przekładam na praktykę. No nic.. trzeba będzie w jakimś podzie się pobawić reverbem i sprawdzić.

 

T.



#67 tomaszgab

  • tomaszgab
    Weteran
  • Postów: 2634
  • Dołączył: 04.02.2012

Napisany 24.05.2017 - 13:40

To podobnie jak w delay , 300ms czy 600ms. msek=milisekunda

#68 Roberto

  • Roberto
    Użytkownik
  • Postów: 39
  • Dołączył: 21.09.2016

Napisany 25.05.2017 - 10:01

A w środku BELTON'A 3xPT:

01f66405bc27ed39.jpg

 

945582654e25e0e6gen.jpg


Ten post był edytowany przez Roberto dnia: 25.05.2017 - 10:43


#69 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 25.05.2017 - 11:00

To wiem. Ale ładnie, kompaktowo opakowane.

 

T.



#70 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 27.05.2017 - 17:09

Wrzucę info, może przyda się miłośnikom ciasnych przestrzeni.. nie mam tutaj na myśli jaskiń, kawalerek, fiatów 126p... Chodzi o małe obudowy do efektów (np typu 1590a), które wymagają niestandardowego osprzętu i sprytnego rozplanowania rozmieszczenia bebechów. Ale do rzeczy.. widziałem kiedyś na jakimś forumie takie fajne małe gniazda jack. I znalazłem je dostępne w PL Można zakupić w TME, w dość przystępnych cenach (pomiędzy 3 a 5,5 zł w zależności od modelu).  Dla porównania dałem standardowej wielkości gniazda Neutrik (dwa na górze) i otwarte typu switchcraft (na dole, po prawej). Dwa małe otwarte gniazda w dolnym rzędzie - komplecik - mono i stereo. Środkowy rząd - prawe i środkowe też parka.

 

20170527_091013_zpsj0xqxwip.jpg

 

20170527_090843_zpshzbyrhej.jpg

 

T.

 



#71 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 27.05.2017 - 20:22

temol nie jestem pewien, czy mniejsze gniazdo cokolwiek w małej, wąskiej obudowie pomoże. Wtyk gitarowy jest praktycznie taki długi jak gniazdo Neutric. No może milimetr czy dwa krótszy. Ja w takich obudowach gniazda Jack ustawiam by nie były współosiowo. Są po prostu przesunięte względem siebie.


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#72 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 28.05.2017 - 12:15

Długość wtyku to nie jedyny parametr utrudniający pomieszczenie wnętrzności. Obrys gniazda też ma znaczenie. Czasem te 2-3mm mniej wystarczy by płytka się schowała wewnątrz obudowy.

 

T.



#73 theremin

  • theremin
    Gawędziarz
  • Postów: 6104
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:w: y: r: o: l:

Napisany 28.05.2017 - 13:48

Wrzucę info, może przyda się miłośnikom ciasnych przestrzeni.. nie mam tutaj na myśli jaskiń, kawalerek, fiatów 126p... Chodzi o małe obudowy do efektów (np typu 1590a), które wymagają niestandardowego osprzętu i sprytnego rozplanowania rozmieszczenia bebechów. Ale do rzeczy.. widziałem kiedyś na jakimś forumie takie fajne małe gniazda jack. I znalazłem je dostępne w PL Można zakupić w TME, w dość przystępnych cenach (pomiędzy 3 a 5,5 zł w zależności od modelu).  Dla porównania dałem standardowej wielkości gniazda Neutrik (dwa na górze) i otwarte typu switchcraft (na dole, po prawej). Dwa małe otwarte gniazda w dolnym rzędzie - komplecik - mono i stereo. Środkowy rząd - prawe i środkowe też parka.

 

20170527_091013_zpsj0xqxwip.jpg

 

20170527_090843_zpshzbyrhej.jpg

 

T.

 

Trochę z końca przewodu pokarmowego to zestawienie, bo te w dolnym rzędzie nie są izolowane.


Karol - człowiek, który podtarł się jeżem

Na gitarze grasz jak zero - kup kontroler Guitar Hero

#74 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 28.05.2017 - 15:19

Trochę z końca przewodu pokarmowego to zestawienie, bo te w dolnym rzędzie nie są izolowane.

 

Zastanawiam się kiedy mogłoby to mieć znaczenie ...


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#75 s@+@nis+@

  • s@+@nis+@
    Weteran
  • Postów: 1749
  • Dołączył: 05.02.2012

Napisany 28.05.2017 - 18:03

> efekty z odwrotną polaryzacją

> multiefekty ze 'swoją' pętla, w którą chciałbyś zapiąć preamp pieca  -> pętla mas



#76 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 28.05.2017 - 18:17

Bardzo ładnie! Siadaj, 5! :)


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#77 theremin

  • theremin
    Gawędziarz
  • Postów: 6104
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:w: y: r: o: l:

Napisany 28.05.2017 - 18:34

> efekty z odwrotną polaryzacją

> multiefekty ze 'swoją' pętla, w którą chciałbyś zapiąć preamp pieca  -> pętla mas

 

Pierwsze niekoniecznie, bo i tak efekt z plusem na masie należy zasilać z oddzielnego (od reszty efektów w szeregu) zasilacza.


Karol - człowiek, który podtarł się jeżem

Na gitarze grasz jak zero - kup kontroler Guitar Hero

#78 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 9.06.2017 - 09:51

Napiszę jak może wyglądać proces tworzenia pcb (a w zasadzie jak wygląda u mnie). Tekst może być trochę przydługi...

 

Etapy: przygotowanie projektu płytki, przygotowanie płytki, naświetlanie, wywołanie, trawienie, soldermaska (opcja), wiercenie, opis (opcja), cynowanie (opcja).

 

Jak wcześniej pisałem, ważne jest przygotowanie poprawnego rysunku ścieżek. Polecam poświęcić trochę czasu i albo poszukać projektu płytki w formacie z eagle, gerber kicad czy co tam jeszcze jest do tworzenia schematów/płytek, albo narysować, przerysować, zaprojektować samemu. Jeżeli jest tylko jpg to też się da, ale jakość ścieżek może być trochę niższa.

 

Na co warto zwrócić szczególną uwagę jeszcze przed rozpoczęciem dziergania płytki:

- odległości pomiędzy ścieżkami nie mogą być za małe. Może się okazać, że po trawieniu ścieżki będą zwarte. Nie podam konkretnej odległości, poniżej której nie warto schodzić, to zależy od kilku czynników - jakości negatywu do naświetlania, naświetlarki, dokładności operatora, itp.. Ale żeby zapodać jakąś cyferkę - 0.5mm odstępu jeszcze ok, ale już inspekcja zalecana po trawieniu płytki.

- raster wyprowadzeń. Zwykle to nie jest problem, bo programy do projektowania pcb korzystają z zestandaryzowanych bibliotek elementów, ale czasem bywa, że rozstaw "nóżek" się nie zgadza. Albo dysponujemy elementami o innym rastrze niż na płytce. Wtedy można np zrobić poprawkę na płytce albo przy montażu dogiąć wyprowadzenia. Ta druga opcja nie zawsze jest możliwa (np przełącznik 3pdt, lutowany bezpośrednio do płytki  - raczej odpada jakiekolwiek doginanie wyprowadzeń. podobnie gniazda jack lutowane do płytki)

- średnice wyprowadzeń vs średnica otworów. Można przyjąć jedną średnicę dla prawie wszystkich elementów (np 0.8mm) ale bywa, że kilka elementów wymaga większej (1mm, 1.4mm, 2.2mm)

- pady lutownicze (czyli placki, które służą do lutowania elementów). Tutaj nie ma co przesadzać w żadną ze stron. Za małe  - problem z wierceniem, można uszkodzić, za duże - dłużej trzeba nagrzewać przy lutowaniu. Polecam zostawiać wytrawiać środek takich padów (niewielkie kółko, ok 0.5-0.8mm) bo łatwiej się wierci (wiertło łatwiej centruje się w takim miejscu)

- rozmiary elementów - czy nie zachodzą na siebie, czy nie są za wysokie w stosunku do obudowy. A jeżeli są wysokie to czy można je położyć (ewentualnie przemyśleć przesunięcie kilku elementów by zrobić miejsce dla leżaka.

Pewnie jeszcze kilka rzeczy można by dołożyć do tej listy.

 

Zakładam, że mamy już rysunek. Trzeba zrobić z niego negatyw (tam gdzie ścieżki ma być białe (przezroczyste na wydruku), tam gdzie nic nie ma  - czarne. Prosta czynność - odwrócenie kolorów w programie graficznym. Negatyw jest potrzebny do samej płytki. Do soldermaski wykonywanej przy pomocy farby utrwalanej UV potrzebny jest obraz pozytywowy.

 

Rysunek płytki należy przenieść na folię. Można skorzystać z drukarki laserowej, atramentowej, naświetlarni. Ważne by było konkretne zaczernienie. W przypadku drukarki laserowej przeważnie trzeba zrobić dwa egzemplarze rysunku i skleić później folię - pojedynczy wydruk daje za małe pokrycie folii tonerem. Nie wiem jak z atramentem, ale podejrzewam, że podobnie. Naświetlarnia pozwala na pojedynczą folię, ale kosztuje więcej niż arkusz folii do lasera. Łączenie folii może mieć niekorzystny wpływ na naświetlony obraz. Raz - może dawać delikatnie mniej ostre krawędzie niż pojedyncza folia ("wyższa" warstwa toneru, dwie folie - rozproszenie światła), a dwa to możliwość rozjechania się rysunków (nawet niewielkie przesunięcie może dać nieostry obraz). Dlatego na wszystkich foliach do klejenia robię cztery znaki rejestracyjne (krzyżyki, linia o szerokości ok 0.1mm), które pozwalają na bardzo precyzyjne pozycjonowanie obrazków.
 

Tutaj przykładowe wydruki na folii.

20170524_190038_zpsntmcqkbf.jpg

 

Teraz można przejść do płytki. Spraw oczywistych, typu przycięcie laminatu, itp nie będę omawiał. Ważne tylko żeby porządnie oczyścić miedź (używam włókniny ściernej w arkuszach) i odtłuścić  (aceton, woda z mydłem, itp..). No i nie macać później płytki np spoconymi palcami. Kolejne kroki należy wykonać przy sztucznym oświetleniu, niezbyt jasnym. Folia jest światłoczuła w zakresie UV więc nie należy bez potrzeby jej naświetlać. Przycinamy folię z niewielkim marginesem, np 1cm, naklejamy ją na miedź (po uprzednim odklejeniu warstwy zabezpieczającej z folii). Trzeba naklejać tak by nie uwięzić za dużo powietrza pod folią, a jeżeli już się zrobił pęcherz to można odkleić kawałek folii, albo spróbować go wypchać poza krawędź płytki. Potrzebny jest jeszcze laminator do dokumentów albo żelazko - trzeba folię "zgrzać" z płytką. Warto robić to przez papier. Laminator jest o tyle wygodny, że daje stały nacisk i nie ma za wysokiej temperatury. Ale kilka prób żelazkiem i też będzie ok.

20170524_193022_zpsrvuryczj.jpg

 

20170524_193544_zpsdcszgzkc.jpg
 

Pozycjonujemy folię z wydrukiem na płytce. Oczywiście trzeba zwracać uwagę, którą stroną kładziemy wydruk co by nie zrobić sobie odbicia lustrzanego.
 

Czas na naświetlanie. Można naświetlać światłem słonecznym, ale wtedy jesteśmy ograniczeni do dnia, ładnej pogody, nie można mieć okna na półnoć, itp :). Ja używam naświetlarki samoróbki - cztery świetlówki UV z minisolarium. Można kupić za 20-50 zł używkę. Da się wykorzystać cały układ - zasilanie, świetlówki. Wystarczy obudować - w moim przypadku dawcą obudowy był skaner do dokumentów. Wygodne - nie daje światło UV po oczach. Robią też naświetlarki z lamp UV do paznokci. Zainteresowaniu na pewno znajdą wiele opisów naświetlarek. Czas świecenia zależy od mocy, ilości lamp, odległości od folii, itp. Mnie wystarcza 25 sekund.

 

Dostajemy coś takiego
20170524_201827_zps58f3l4hu.jpg
 

 

 

Należy usunąć kolejną (wierzchnią) warstwę zabezpieczającą z folii i zapakować płytkę w ciemne miejsce na ok 10 minut. Po tym czasie można "wywołać" obrazek, a to oznacza, że można wypłukać nienaświetloną (przezroczystą) folię z płytki. Do tego służy węglanu sodu (jest w komplecie z folią). Można sobie pomagać pędzelkiem przy wywoływaniu - szczególnie w ciasnych przestrzeniach.
Jak coś nie wyjdzie na tym etapie to można zmyć folię acetonem (zanurzyć w acetonie na ok 15-20) i powtórzyć całą procedurę od początku (naklejanie, naświetlanie, wywoływanie)
 

Płytka jest gotowa do trawienia (chlorek żelaza, siarczan miedzi) Po trawieniu można zmyć folię. Ale z tym krokiem bym się wstrzymał do momentu - lutowania albo jeżeli przewidujemy, to kolejnych etapów. Jeżeli od razu usuniemy folię to miedź zacznie się utleniać i czeka nas powtórne szlifowanie. No chyba, że od razu napieramy dalej i chcemy lutować.

 

20170525_073728_zpsvuxsyzbu.jpg

 

Jeżeli decydujemy się na soldermaskę, to można zmyć folię ze ścieżek, nałożyć farbę lub folię do tego dedykowaną (również UV), nałożyć szablon, naświetlić, zmyć nienaświetlone obszary. W przypadku farby UV zmywanie można przeprowadzić acetonem, do folii jest wywoływacz.

 

20170525_183807_zpszdmeezji.jpg

 

20170525_190310_zpsfuiitxsc.jpg
 

Na tym etapie mamy płytkę ze ścieżkami, soldermaską. Brakuje dziur, opisu, i cynowania. O ile dziury są przeważnie potrzebne (no chyba, że to płytka w technologii smd), to bez reszty jakoś można sobie poradzić. Cynowanie ma ułatwić lutowanie i zabezpieczyć miedź, ale w sumie już mamy soldermaskę.. można więc używać albo soldermaski albo cynowania, albo to i to. wg uznania. Cynowanie można zrobić na kilka sposobów - sporo info w necie.
Przed cynowaniem polecam nawiercić otwory. Wiercenie ułatwią nam wytrawione punktu na padach.

Warstwa opisowa - nie jest potrzebna, ale niesamowicie ułatwia montaż elementów, szczególnie przy większych płytkach. Nie na wątpliwości jak ułożyć kondensatory, ICki, itp. Jeżeli ktoś robił płytki termontransferem, to dokładnie tak samo robi się warstwę opisową - odbicie lustrzane, wydruk na śliskim papierze i tak dalej.. czasem zostaje sporo papieru przyklejonego do toneru więc trzeba się namęczyć szczoteczką przy usuwaniu. Na koniec można psiknąć stronę z opisem akrylem ze sprayu.
 

Tutaj jeden z bieżących projektów dwustronna płytka z cynowaniem, soldermaską, bez opisu.

 

20170603_205332_600_zps43rmses6.jpg

cleardot.gif

 

 

T.


  • IrekB, sebjus i Roberto lubi to

#79 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 10.06.2017 - 23:46

Ta kostka powstała tak trochę na rozgrzewkę. Chciałem zrobić dileja, ale nie za bardzo się mogłem zdecydować na konkretny projekt.. pt80, rebote, echobase, deep blue.. i zapewne cała lista innych. W sumie to zgromadziłem ICki do pt80, ale wpadł mi w oko fajnie zaprojektowany deep blue delay. No i się zrobił.

To jest przykład projektu, który wymaga dość rygorystycznego trzymania się kilku wymiarów, bo inaczej będzie problem. Pierwsza sprawa to otwory na pcb. Gniazda jack oraz przełącznik 3pdt są mocowane na płytce - niewielki rozjazd otworów i nie da się zamocować przełącznika i gniazd. Również przy wierceniu obudowy jest napinka bo jak otwór będzie przesunięty to nie wlizie przełącznik albo gniazdo. Płytkę musiałem delikatnie przemeblować - pady pod przełącznik  z innym rozstawem i za mały rozmiar padów. Po zmianie padów trzeba było przesunąć kilka ścieżek.

 

Płytka przed trawieniem.

20170606_202620_600_zpskrnsq98z.jpg

 

Spawanko

 

20170608_201752_600_zpsxswqwvsp.jpg

 

Zapomniałem, że pt2399 jest 16 nóżkowy. Dobrze, że można zestawiać 8nóżkowe podstawki. Dwa elektorlity się zmęczyły i leżą. Się inaczej nie zmieszczą pod potencjometry.

 

20170608_220204_600_zpsfv3uz6qo.jpg

 

Bebechy gotowe.

20170609_205410_600_zpsvk1r4ae3.jpg

 

Jeszcze tylko pudełko, grafika na pudełko i finał. Machnąłem grafikę na folii samoprzylepnej ale zapomniałem psiknąć sprayem warstwę zabezpieczającą. Niestety porysowało się zanim skończyłem montaż. Więc wymieniłem na kalkomanię. Nawet lepiej wyszło niż naklejka.

 

Nowe mieszkanko dla niebieskiego.

20170609_205621_600_zpsshuooe2n.jpg

 

I przyzdobione

20170610_221443_600_zps7a7xclyj.jpg

 

Miejsca na głębokość jest na styk..

20170610_223100_600_zpsyfgwmzgg.jpg

 

 

I tak to mniej więcej wygląda.

 

20170610_223144_600_zps8n6i36ke.jpg

 

 

T.

 


  • IrekB and sebjus lubi to

#80 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 11.06.2017 - 10:33

Rzeczywiście trzeba wykazać się precyzją na każdym etapie budowy tego efektu w technologii, którą zastosowałeś. Do produkcji masowej na ustawionych maszynach rozwiązanie idealne. Do zabawy w domu wolę jednak unikać montażu gniazd Jack, przełącznika nożnego czy potencjometrów bezpośrednio w płytce. Zawsze mam wtedy trochę większe pole manewru i większą tolerancję na błędy wiercenia obudowy.

 

Efekcik wyszedł bardzo elegancki. Gra równie dobrze jak wygląda?

Mój klon Deep Blue Delay robi robotę jak należy i sprawdza się w boju. Może brak mu tylko tap-tempo. Poza tym jest całkiem sprawny i elastyczny brzmieniowo.


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#81 gitarnik

  • gitarnik
    Gaduła
  • Postów: 213
  • Dołączył: 07.08.2014

Napisany 11.06.2017 - 11:55

Zgadzam się z Irkiem. Przy doginaniu albo naprężaniu gniazd które wchodzą w obudowę, istniej ryzyko pęknięcia ścieżek. Wolę przewodziki. A efekcik miód malina, sam bym sobie wyskrobał coś takiego, tylko czasu brakk :(. Czym robisz soldermaskę ??, skrobiesz później punkty do lutowania ??


Ten post był edytowany przez gitarnik dnia: 11.06.2017 - 11:56

Squier Vintage Strat 70`s

Sx Bass Vintage Model 

Salobrenna Acoustic 


#82 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 11.06.2017 - 12:11

Masz rację co do precyzji. Ale poprzeczkę warto podnosić :)

Gra fajnie, tylko lekko siarzy przy maksymalnym czasie, ale jest o tym napisane w wielu miejscach, wiec nie ma zaskoczenia (to dolegliwość pt2399). Rzeczywiście przydało by się tap-tempo. Można kupić czip do tt (taptation), ale coś ok 20$ kosztuje.

Może zrobię pt80 dla porównania, tylko fajnie byłoby znaleźć projekt pod małą obudowę. Wszystko co kojarzę to rozmiar "bb".

 

Wczoraj Wampler wrzucił filmik z nową kostką - delay + reverb.. fajne to jest. Linka  do filmu.

 

T.


Zgadzam się z Irkiem. Przy doginaniu albo naprężaniu gniazd które wchodzą w obudowę, istniej ryzyko pęknięcia ścieżek. Wolę przewodziki. A efekcik miód malina, sam bym sobie wyskrobał coś takiego, tylko czasu brakk :(. Czym robisz soldermaskę ??, skrobiesz później punkty do lutowania ??

 

Udało mi się wszystko idealnie spasować, nic nie trzeba było doginać, itp.. no ale nie można zakładać, że tak będzie za każdym razem.

Soldermaska to farba utwardzana UV. Punkty pod lutowanie są maskowane na czas naświetlania. Folia z nadrukowanymi punktami. Po naświetleniu przecierasz acetonem i to co było przesłonięte schodzi bez problemu.

 

T.



#83 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 11.06.2017 - 20:03

Będę zamawiać jakieś graty w musikding. Może ktoś się chce podłączyć?

 

T.



#84 Gęś

  • Gęś
    Świeżak
  • Postów: 14
  • Dołączył: 02.12.2016

Napisany 15.06.2017 - 22:02

Napiszę tylko, że ostatnio czekałem miesiąc na realizację zamówienia w tym sklepie, a mieszkam w Niemczech. Koniec końców wysłali mi niekompletne zamówienie i dosyłali resztę 2 tygodnie później i jakby tego było mało to wysłali mi nie te kondensatory co zamawiałem. Szybciej dostałem te same rzeczy z Chin z ebay'a. Może miałem poprostu pecha, ale się zraziłem.

#85 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 16.06.2017 - 05:56

Zamawiałem tam dwa razy - przesyłkę miałem w domu chyba po  5-7 dniach od złożenia zamówienia. Może miałem akurat farta? :)

 

T.



#86 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 20.06.2017 - 09:00

Kojarzycie może gdzie można kupić w sensownej cenie płytkę uniwersalną  z liniami, a nie pojedynczymi punktami? Tzw veroboard. Są na allegro, ale 12 zł za niezbyt dużą płytkę to się mi nie uśmiecha.

 

T.



#87 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 20.06.2017 - 11:44

Ciężko będzie, ale w amptone widziałem że kiedyś były. Zerknij na ich stronę, może będą. Nie pamiętam cen. 



#88 Dog

  • Dog
    Najlepsza Gitara 2017 roku
  • Postów: 6809
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Czechowice-Dziedzice

Napisany 20.06.2017 - 11:53

Klasyczny stripboard?

Są w Amptone.



#89 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 20.06.2017 - 14:11

Rzeczywiście są w amptonie. Kiedyś zaglądałem, ale odstraszyła mnie cena ok 50 zł.. teraz dokładniej się przyglądnąłem i okazuje się, że to duża płytka, z dużym rastrem. Małe można mieć za ok 6 zł.

Gracias

 

T.



#90 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 20.06.2017 - 14:59

Por favor.



#91 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 1.07.2017 - 08:37

No i w pupe ze wszystkimi zdjęciami z wątku.. fotobuket blokuje wyświetlanie zdjęć na "obcych" stronach i każe sobie nieźle płacić za migrację do konta bez ograniczeń.

 

T.



#92 _JohnDoe_

  • _JohnDoe_
    Weteran
  • Postów: 2737
  • Dołączył: 29.01.2012

Napisany 1.07.2017 - 09:00

Wrzucaj z Google Drive



#93 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 6.08.2017 - 09:44

Miał może ktoś okazję wykonać lub grać/słuchać emulator preampu Mesa mk IV ze strony efekty.diy? Machnąłem sobie właśnie takowy układ i szału nie ma.  Działa, ale przesterowuje się raczej do poziomu overdrive.. taki bez życia jakiś...

 

T.



#94 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 6.08.2017 - 10:08

Mam.

 

7129fbce579c8ede.jpg

 

Jestem nim zachwycony. Ten emulator a do niego strat, kisiel w majtkach.

Owszem jest specyficzny, nie jest to ani typowy overdrive, ani distortion. Daje co najwyżej lekki crunch, ale jaki!!! Można z niego wycisnąć prawdziwy potencjał gitary, oraz jak ktoś posiada, potencjał w paluchach. Dla mnie bomba. Tutaj wszystko zależy zarówno od gitary jak i od grajka. Nie ma miejsca na ukrycie niedoskonałości palców poziomem gainu.

Na którymś OrionZlocie miałem go ze sobą. Kolega Kolumbijczyk na nim pośmigał troszkę ;) . Jak pamięta, może napisać swoje wrażenia.  

 

Jakie napięcie ustawiłeś na J201?



#95 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 6.08.2017 - 11:00

A to się ustawia jakieś napięcie...?

 

;)

 

4.5-4.6V. Czy u Ciebie też tak jest, że ten crunch czy jak go tam zwać jest maksymalny z wszystkimi pstryczkami ON, a jak powyłączasz to zdecydowanie spada przesterowanie?

 

T.



#96 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 6.08.2017 - 11:13

Ustawia się potkami  ;) każdy J201 ma przecież swój trymer.

U mnie też jak dobrze pamiętam coś około cztery i pół  :P

Można to tak interpretować, dla mnie jest to po prostu zmiana charakterystyki. Pograj na nim tak powiedzmy mocno "artykulacyjnie" i zobacz co będzie się działo. 



#97 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 20.08.2017 - 12:26

W tak zwanym międzyczasie powstało kilka nowych kostek..

 

Zasilacz 9V do efektów. Cztery odseparowane wyjścia. Trochę problemów ze znalezieniem idealnej obudowy. Albo za niskie, albo za duże, albo za wysokie..

Jeżeli uda się znaleźć niskie transformatory o odpowiednich parametrach, to całość powinna się ładnie wkomponować w 1590bb.

 

20170820121259-38d25673.jpg

 

 

20170820121311-14782825.jpg

 

20170820130539-eb58cbc4.jpg

 

20170820132431-25a1503e.jpg

 

cdn... co by nie robić tasiemca z postu.

T.



#98 temol

  • temol
    Gaduła
  • Postów: 186
  • Dołączył: 10.04.2017
  • z:Kraków

Napisany 20.08.2017 - 12:59

Miód na uszy.. czyli Dr Boogey (Dual Rectifier) z symulatorem kolumny głośnikowej na dodatkowym wyjściu.

 

20170820121613-5423d840.jpg

 

 

Faux spring reverb. Klon reverbu od Wamplera.

 

20170820134144-f0a0d7e4.jpg

 

20170820134140-8633802e.jpg

 

20170820134138-c74f4242.jpg

 

20170820134131-6b13cf36.jpg

 

20170820134129-9102798a.jpg

 

Cdn...

 

T.


  • sebjus lubi to

#99 sebjus

  • sebjus
    Najlepsza Gitara 2016 roku
  • Postów: 5115
  • Dołączył: 08.01.2015
  • z:Warszawa

Napisany 20.08.2017 - 13:06

Dasz posłuchać?  ;) 
P.S. Brawo Ty!!!



#100 theremin

  • theremin
    Gawędziarz
  • Postów: 6104
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:w: y: r: o: l:

Napisany 20.08.2017 - 14:43

Spring reverb bez sprężyny... Tani chłyt marketindowy.


Karol - człowiek, który podtarł się jeżem

Na gitarze grasz jak zero - kup kontroler Guitar Hero




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników