Skocz do zawartości



Zdjęcie

Wybór Interface'u Audio - różne aspekty


  • Zaloguj się
84 odpowiedzi na ten temat

#51 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 00:33

To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że Audient to dobry wybór... dzięki za info... te softy mają widzę niezłe ceny...



#52 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 00:38

^ Twoje małpy Twój cyrk ;-)

 

8 stów droższy Audient 44 niż Scarlet 18i8 .... a Audient wszystkiego "ma mniej"

 

PS.

Zafiksowałeś się - na coś co nie ma znaczenia. Serio

 

PS 2 

Sprawdziłem że do tego id44 ani drajwerów ani manuala nie ma na stronie jakiś przekręt ;-) gruby


Ten post był edytowany przez delaa dnia: 13.02.2018 - 00:49

"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#53 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 01:05

Ten audient niby wyszedł 18 stycznia...

Czego mniej...?

Muszę porównać jutro na spokojnie, ale zależało mi też na 2 odsłuchach, np. jakbym grał na gitarze, a ktoś by śpiewał, to 2 osoby by miały odsłuch, każdy na swoich słuchawkach...

Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 01:08


#54 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 01:08

To porownaj.Tylko za bardo nie ma czego z czym bo ani manuala ani manuala ani danych technicznych nie ma jest tylko jakis belkot na stronie o 20 wejsciach... w Skarlecie mozesz kazdemu dac inny odsluch kazdy ma swoj miks osobno na sluchawki

Ten post był edytowany przez delaa dnia: 13.02.2018 - 01:14

"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#55 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 01:42

Racja...

To weźmy na razie to, co jest do posłuchania, czyli reklamówki...

mi najbardziej chodzi w brzmieniu o soczystość i dynamikę...

https://youtu.be/xt334v4bErk

https://youtu.be/tMWh1E5Tfmo

https://youtu.be/UfhQgBjwBWI

Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 01:50


#56 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 06:55

Ok go wydaj 2300 na socstosc i dynamike. Po co pytasz onrade jak wiesz lepiej ?
"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#57 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 07:20

Ja mam id 22. Spoko sprzet.

Kupilem go, bo ma mozliwosc duzego upgradu no i to nie tylko interface a i kontroler.

Co do brzmienia. Nagrywam duzo spiewakow roznej masci. Wiadomo, kwestia sporna. Id 22 ciezej klipowac. Powyzej jakis 60% preampu dodaje ci takie ciepelko. Przesterowuje sam w sobie po swojemu. Na wokale super.

Preampy w scarlecie maja wiecej headroomu i sa czystrze.

Bierz co tam chcesz. Jakosc nagrania Ci sie nie poprawi, no chyba, ze Ty sie czegos nowego nauczysz. Taka jest smutna prawda. Wszystko to jest doswiadczenie.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 13.02.2018 - 07:59


#58 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7520
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 13.02.2018 - 08:14

A tak od siebie napiszę, jeśli chcesz żeby jakość twoich nagrań się znacznie poprawiła to ważne, jeśli nie najważniejsze są studyjne monitory + minimalna akustyka pomieszczenia. W nie bym wsadził z 2-3k, wzwyż. Wszelkie software, piknie wyglądające wtyki od Wavesów i Srawesów to tak na prawdę tylko programy napisane na kompie. Gdy zaczynasz słyszeć poprawnie, to okazuje się często, że w 90% przypadków EQ, stockowym kompresorem z szarym suwaczkiem i reverbem jesteś w stanie zrobić podobnie. Oczywiście też nie jest tak, że masz odsłuchy to od razu jesteś super, bo to jednak u tych najlepszych są grube lata doświadczenia.

 

E:

Bierz Scarletta jak ci koledzy dobrze radzą. Preampy, a nie cena. 

 

Co do magii Cubase...

Cubase LE nie jest lepszy! Reaper ma przede wszystkim znacznie lepsze pluginy w podstawce, i gdy piszę lepsze mam na myśli takie, które mogą konkurować z transparentami płatnymi za grube dolary. Ma też konfigurowalne customowo absolutnie wszystko pod konkretną osobę, tego Cubase nie ma. Jest też znacznie bardziej intuicyjny, czytaj znacznie szybciej jesteś w stanie się go nauczyć. Nie ma przede wszystkim tego pitoleing z określeniem ścieżek, bo ścieżki sobie po prostu dodajesz i ona przybiera sama z automatu dowolną formę jaką chcesz. Foldery, nobla dla tego kto wymyślił foldery w Reaperze. 


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 13.02.2018 - 09:20

  • delaa lubi to

#59 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 09:44

Nie pisalem, ze nie polecam audienta. Jest to dobry sprzet i tyle. Do nagrywania wszystkiego procz perki id22 jest w sam raz. Scarlett 2i4 tez mam. Scatlet robi robote. Id 22 jest prawie 3x drozszy. Lepiej zbudowany. Ma swietny soft. Caly interface operujesz programem. Do tego to kontroler.

#60 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 10:13



Co do inwestowania kasy w sprzet do nagrywania do domu. Coz sa tacy na tym forum co grac dobrze nie potrafia, a kupuja drogie ampy i gitary. I ich to jara. Czemu nie. Jak Kolege stac i Zona mu glowy nie urwie... ;)


Co do inwestowania kasy w sprzet do nagrywania do domu. Coz sa tacy na tym forum co grac dobrze nie potrafia, a kupuja drogie ampy i gitary. I ich to jara. Czemu nie.

Mam drogiego gibola w futerale. A najwiecej uzywa sie do nagran tele z Meksyku i schectera z Indonezji... :)

Jak Kolege stac i Zona mu glowy nie urwie... ;)

Zreszta moje hobby w porownaniu do golfa lub ryb to jest nic. Do tego mozna w takim malym studyjku zarobic na nowy sprzet. ;)

#61 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4277
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 13.02.2018 - 10:35

Jeżeli kolega dysponuje większym budżetem, to w ogóle jest pytanie, czy warto kupować interfejs do domowego nagrywania. 

 

Może lepiej jest wziąć preamp z ADAT i RME HDSPe RayDAT i mieć posprzątane z wydajnością i latencją na długie lata. 



#62 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7520
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 13.02.2018 - 10:38

Nie no, pls. analogie w porównaniu instrumentów nie są adekwatne do różnic interfacowych. Można nabrać jakiegoś mylnego przeświadczenia, że interface sam w sobie już gra. A to przecież różnice dosyć kosmetyczne i tym co wciskają ci jako kontent dodatkowy. :)

Jak kolega ma nieograniczoną skarbonę to owszem, nie zawracałbym sobie tym gitary. Jeśli jednak ma jakiś budżet do rozpracowania, to na prawdę nie bawiłbym się w wodotryski i pozłacane kable, wziął porządny interface za parę stów, a konkretną kasę przeznaczył na odsłuchy, Kontakt 5 i np. jakiś kurs miksowania. :) 


  • delaa lubi to

#63 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 10:40

^ tomo - będę trochę złośliwy i może dominikem się obrazić ale "piniądze to nie wszystko" - treba jeszcze tochę "ogaru" ... RME HDSPe - to trochę nie dla tego Pana - jeszcze ;-)

 


i np. jakiś kurs miksowania. :)

 

Eclipse - w punkt !

Można koniec przewodu pokarmowego masłem posmarować .... a i tak nie pójdzie jak nie ma "umienia"

Pozdr.


Ten post był edytowany przez delaa dnia: 13.02.2018 - 10:42

"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#64 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4277
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 13.02.2018 - 10:45

delaa, widziałem raydata za bodajże 1500 zł kiedyś na OLX. Długo nie leżał :)



#65 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 10:47

^ to akurat mnie nie dziwi ;-)


"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#66 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 11:42

@Delaa ---> wcale nie wiem lepiej, tylko sie zastanawiam, w pierwszym podejsciu, czas temu - miał być RME Babyface, może teraz też się zmieni, zobaczymy...

 

Powyzej jakis 60% preampu dodaje ci takie ciepelko. Przesterowuje sam w sobie po swojemu. Na wokale super.

Preampy w scarlecie maja wiecej headroomu i sa czystrze.

 

 

@Piotr---> o to ciepełko też mi chodzi, ale czy to znaczy, że będzie ciężej nagrać czysto, bez trzasków, głośno - przesterowaną gitarę, zbierając mikrofonami piec?

 

to o to chodzi z tym headroomem? bo zoom q8 przy wiekszej głośności pieca przesterowanego daje takie lekkie/wieksze trzaski czasami i to niezależnie od ustawień pokreteł w zoomie, nawiet jak tam ustawie niższa głośność mikrofonow - pokretlami w zoomie...

 

Bardzo dziękuję Wszystkim, zaraz sobie wszystko przeanalizuję też co pisali inni... Budżet nie jest nieograniczony, jak pisałem wcześniej i jest zbiorem rozłącznym do budżetu domowego, także nie będę zabity ;)

 

A rozważania też wyszły w temacie czy taki Audient ASP 800 --> z Two "retro channels" with dual stage saturation - HMX & IRON plus Audient iD22 zrobi dużą różnicę brzmieniową co do samego Audienta iD44


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 11:44


#67 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 11:52

Robienie "brzmienia" interfejsem .... bo takie wnioski wyciągam z tego jest napisane powyżej ... ja wymiekam.... toż to bzdet jakich mało. 

 

Dominikem - wybacz ale znam Twoje nagrania - wiem co potrafisz w sensie rejestracji i produkcji materiału....

I błądzisz - z tym Audientem - szukasz czegoś czego się nie robi interfejsem czytając smarowanie smalcem producenta na stronie i oglądając debilne filmiki na jutubie

 

. Interfejs ma przenieść analogowy sygnał do domeny cyfrowej i odwrotnie jeśli jest taka potrzeba -

a rozważania na temat brzmienia interfejsu - ciepła zimna saturacji na poziomie rejestracji sygnału uwazam za mocno nie trafione.

To jest ostatni mój post w tym temacie - bo pojęcie masz słabe o nagrywaniu - a brniesz w ślepą uliczkę.

Chcdesz się wpierdolić w kabałę za grubą kasę - Twój problem - z mojej strony EOT.


  • Eclipse lubi to
"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#68 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7520
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 13.02.2018 - 11:56

Dominikiem, delaa mnie uprzedził, ale napiszę to co miałem napisać. Interface same w sobie mają maluśko do gadania w kształtowaniu dźwięku. Saturację, nasycenie i te sprawy nagrywa się albo wykorzystując analogowy preamp mikrofonowy i odpowiedni mikrofon, albo w miksie wykorzystując wtyczkowe symulacje nasyceń i saturatorów. Przeważnie i to i to, bo przy przejściu sygnału z analoga na digi zawsze się traci.

 

Dla ciebie najistotniejszy jest jak najbardziej możliwy transparentny sygnał przy przejściu na digital. Preampy mają być krystalicznie czyste, sygnał w tym stadium ma być 100% zgodny z takim jaki mu podajesz. Brzmienie kreujesz tym co stoi przed interfacem (gitara, piecyk, analogowa konsoleta, preamp mikrofonowy) i tym co po (wszelkie symulacje taśmy analogowej, ocieplacze, virtual ampy, itp itd.) Sam interface jest tu momentem przejścia, im wierniejszy z rzeczywistością tym lepiej dla ciebie. Oczywiście pamiętaj, że istnieje percepcja słuchu i ucha. Focusrite ma już świetne preampy, tak samo jak Presonous, Audient czy inne. W ślepym teście tak na prawdę może parę procent zdecydowanie potrafiłaby nakreślić niuanse brzmieniowe samego preampu interfacowego (zarzekać się będzie więcej, przeważnie, słuchając później jak to wpływa na ich ' wysoce' cudownie brzmiące miksy mogę od razu odpowiedzieć - pies ich drapał). A wskazać który lepszy, przy tych brzmiących bdb? Mocno wątpliwa sprawa.  


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 13.02.2018 - 12:23


#69 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4277
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 13.02.2018 - 12:05

Trochę chyba rozumiem o ci chodzi i że szukasz najlepszego rozwiązania z półki wyżej. ALE - pamiętaj, że to jest homerecording w związku z czym, nawet jeśli będziesz miał sprzęt za tysiące baksów, to wszystko można zepsuć na poziomie miksu i odwrotnie - na tanim sprzęcie ukręcić dobre brzmienie, ale to wymaga wiedzy.

Ja bym ci polecał - kup sobie interfejs sprawdzony w bojach homerecorgingowców czyli Focusrite 2i4 2gen gdzie masz MIDI do podłączenia klawiszy jeśli nie mają one USB. Jest też inny interfejs który dość ciekawie się prezentuje - czyli Zoom UAC-2. Na fejsie w jednej z grup realizatorów ktoś mi niedawno podawał dokładne pomiary latencji jakie robił dla tego interfejsu i wyglądało to BARDZO arcyciekawie.

Bo najważniejszą rzeczą w domowym nagrywaniu jest to, abyś miał wygodę gry na VST. Do tego jest ci potrzebna niska latencja i wydajność interfejsu. Kwestie brzmienia preampów odstaw na bok, bo tak jak pisałem wcześniej, aby wydobyć ich "dobro" potrzeba wiedzy i umiejętności miksowania. Z zespuć łatwo w procesie misku.
  • Eclipse lubi to

#70 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 12:22

Dziękuję...

 

 

Saturację, nasycenie i te sprawy nagrywa się albo wykorzystując analogowy preamp mikrofonowy i odpowiedni mikrofon, albo w miksie wykorzystując wtyczkowe symulacje nasyceń i saturatorów. Przeważnie i to i to, bo przy przejściu sygnału z analoga na digi zawsze się traci.

 

dlatego też sie umoliłem na Audienta iD 44, żeby mież namiastkę dobrych preampów mic ---> 4x Class-A Audient console microphone preamplifier microphone preamplifier.

 

---------

 

W tych moich nagraniach samych gitar, to scieżki podkladu gitar z looprea idą przez piec razem z graną na żywo partią gitary ---> wszystko razem zbierają 2 mikrofony i idzie na karte pamieci kamery bezposredio i wrzucam filmik i to wszystko, czesto robie w takim programie do obrobki video -- handy share - tylko normalizacje i naciskam przycisk mastering maximize i to wszystko- nic wiecej z tym audio nie robie------>   i teraz chciałem w koncu to zmienic, bo na looperze moge tez nagrac 40 sekund maks podkładowych sciezek gitar i nie mam mozliwosci zapamietania tego, wyłącze z prądu i sie kasuje, bo to looper z delaya jest (2 w jednym)


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 12:23


#71 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7520
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 13.02.2018 - 12:24

 

 

 

dlatego też sie umoliłem na Audienta iD 44, żeby mież namiastkę dobrych preampów mic ---> 4x Class-A Audient console microphone preamplifier microphone preamplifier.

 

Coś mi się wydaje, że mało mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o preampy samego wejścia na interfacu, tylko małą cudowną skrzyneczkę z lampką, która pełni rolę preampu mikrofonowego instrumentalnego i działa jako podbarwiacz brzmienia. :)

 

Odpowiedz mi jak u ciebie z odsłuchami? Do robienia muzyki to + doświadczenie to kwestia kluczowa.


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 13.02.2018 - 14:28


#72 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 12:30

odsłuch mam tylko z pieca... a jak wcześniej śpiewałem na kanale, to bez odsłuchu - wpasowywałem wokal potem recznie w podkład na starym kompie w cool edit pro, a podklad mialem z komorki na sluchawkach podczas śpiewania


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 12:32


#73 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7520
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 13.02.2018 - 12:33

I zamierzasz wykorzystując sprzęt za kilka tysi miksować na tym?


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 13.02.2018 - 12:35

  • tomo34 lubi to

#74 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 12:39

podczas nagrywania nie mam sluchawek o to mi chodzilo, a do spiewania mam tylko sluchawki z podkladem bez mojego wokalu w czasie rzeczywistym... to do zmiany tez jest...  mam starą wieżę technicsa i dość dobre  słuchawki ale nie studyjne... nastepny krok to albo sluchawki studyjne albo monitory odsluchowe...



#75 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 12:42

Hej Ziomki!

Uwielbiam jeździc na hulajnodze - mam jedną ale niestety jest dziecięca - na razie jeżdżę tylko po domu.

Za dwa lata mam zamiar zrobic prawo jazdy. 

Jestem zdecydowany na wentylowane tarcze hamulcowe i zaciski brembo dwutłoczkowe.

Jakie nitro do tego najlepiej wziąc i czy fotel Recaro da się zamontować ?


"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#76 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 7520
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 13.02.2018 - 12:55

podczas nagrywania nie mam sluchawek o to mi chodzilo, a do spiewania mam tylko sluchawki z podkladem bez mojego wokalu w czasie rzeczywistym... to do zmiany tez jest...  mam starą wieżę technicsa i dość dobre  słuchawki ale nie studyjne... nastepny krok to albo sluchawki studyjne albo monitory odsluchowe...

 

A ja jednak będę ci radził byś w pierwszej kolejności nastawił priorytet zakupowy na dobre monitory studyjne jeśli chcesz nauczyć się dobrze miksować.


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 13.02.2018 - 13:17


#77 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 13:39

Zrob tak...


Wez sobie kompa z drugiej reki. Zeby mial dobrefo procka i7 na przyklad i z 8gb ramu.

Sciagnij sobie darmowego reapera.

Spraw sobie uzywke scarleta 2i4 lub 2i2 2nd gen.

Spraw sobie uzywane monitory (tutaj wydaj jak najlepsza kase).

Potem zrob sobie kilka paneli albo takie zamow.


Pobaw sie w to z rok. Jak bedziesz chcial upgrade to sprzedasz cos bez straty.
  • Eclipse and tomo34 lubi to

#78 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 14:55

Dziękuję... Piotr, a napisz mi jeszcze proszę, to co cytowalem z tym headroomem, o co tu chodzi i czy większy headroom to mniejsza szansa na przesterowanie dźwięku i trzaski, przy głosnym nagrywaniu przesterowanego pieca przez mikrofony?

Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 14:57


#79 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 15:02

Nie. No jak pisalem wczesniej. Na audiencie preampy w pewnym momencie dodaja saturacji i delikatnie kompresuja. Trzeba uwazac jak sie nagrywa np. bas wpiety prosto w DI, zeby go nie przesterowac. To nie jest cyfrowy clipping tylko taki urok tych preampow.

Inwestuj kase w monitory.

Co bedziesz nagrywac?

Nie pisze o id22, bo bajam o czyms co zobaczylem na necie tylko pisze o sprzecie, ktorego sam czesto uzywam chyba od czerwca.

Ale scarleta 2i4 sie nie pozbylem. To naprawde fajne pudelczko.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 13.02.2018 - 15:14


#80 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 16:49

Dzięki... 

 

W większości gitary elektryczne na wzmacniaczach lampowych, czasem bardzo głośno, wokal, gitarę klasyczną i akustyczną i może bas w linię...

 

Poczytałem o tym headroomie i jest to niby zapas dynamiki pozwalający uniknąć przesterowania sygnału... a mam z tym problem na zoomie q8 na niskich głośnościach nawet mikrofonow ustawionych pokretlami na zoomie, przy rozkreconym piecu nagrywają się trzaski czasem.

 

Teraz pytanie czy headroom Audienta id 44 jest dużo mniejszy od Scarleta i przy mojej dynamicznej i głośnej grze czasami na elektryku, będzie to zauważalny problem i bedzie mocniej przesterowywać nagranie w formie trzaskow?



#81 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 16:57

No co ty... :)

Przestan czytac pierdoly i kup wreszcie jakis interface. I na scarlecie i na audiencie nagrasz wszystko.

Ile na raz sciezek bedziesz nagrywac?

#82 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 17:21

Dzięki...

 

3 mikrofony z przodu pieca, może jeden z tyłu pieca, albo ze środka pokoju, czyli na razie 4 max... przy graniu i śpiewaniu na akustyku to samo dwa na wokal i dwa ma gitarę...

 

Zastanawiałem się jeszcze czy preampy z takiego preampu mikrofonowego Audient ASP 800 - osiem ich jest są lepsze niż te Audientowskie w iD, ale to muszę chyba producenta zapytać... czy to po prostu daje większe możliwości, czy bęzdie to samo co na 4 w iD44, bo to mi wystarczy na dlugo albo na zawsze.



#83 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2303
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 17:44

^

picard-facepalm.jpg


"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#84 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3835
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.02.2018 - 17:52

Ja to jestem prosty chlopak. Jednym mikrofonem wszystko. Eventualnie potem reampuje.

Na ASP 800 chyba dwa pierwsze preampy sa rozbudowane, a pozostale 6 to to samo, chyba co na ich interfejsach i konsolach.
Scarlett tez ma jakis interface 2nd gen. z 4 preampami.

#85 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 306
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 18:04

Dzięki... dobrze to wiedziec...

 

mi zawsze para wstęga i dynamik brzmi lepiej niż każdy osobno, naturalniej i pełniej... oczywiście jako goły ślad... z 3  nie probowałem, ale jak robilem testy 3 mikrofonow, to kazdy brzmial w czymś fajniej od innych, wiec na 3 z przodu postanowilem, moze sie z tego wycofam jak spróbuję.. 


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 18:06





0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników