Skocz do zawartości



Zdjęcie

Wybór Interface'u Audio - różne aspekty


  • Zaloguj się
84 odpowiedzi na ten temat

#1 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 22.07.2015 - 01:00

Bardzo proszę Was o pomoc i porady i dziękuję za dotychczasowe wsparcie swoją wiedzą w innych tematach.

Opis:

Przeznaczenie - domowe studio - sprzet w miare profesjonalny i nowy rocznikowo, z potencjałem do wykorzystania i lekkim zapasem na przyszłość. Wszystko w ramach rozsądku jednak i nie przerostu formy nad treścią.

Treść:

Interface ma zbierać mikrofony i pełnić role przedwzmacniacza w celu wzmocnienia ich sygnału, który ma dotrzeć do komputera.
Planowane zbieranie mikrofonami na raz 2 pieców gitarowych, lampowych, spietych w stereo plus może 3 na raz i wokal może czasem też na raz, więc większa liczba wejść mikrofonowych mile widziana, niektóre mikrofony pewnie będą na zasilaniu fantomowym... 99% zamierzenie nagrywania live w ten sposób, jednak jakieś inne wyjścia do innego sposobu nagrywania mile widziane...
Nagrywany też będzie sam wokal, gitara klasyczna, akustyczna... zastosowana też będzie klawiatura midi w przyszłości a może też jakieś klawisze... i gitara basowa z tymże chyba wpinana już bezpośrednio do interface'u...
Dalsza przyszłość - może gitara z midi plus możliwość na przykład nagrania przez mikrofony wzmacniaczy lampowych w których będzie lecieć dźwięk gitary wpietej w jakieś wejście interface'u z jakimiś symulacjami z komputera...

Głupie pytania:

1. Rozumuję, że taki w miarę dobry interface zastępuje kartę muzyczną i temat komputera do nagrywania schodzi trochę na dalszy plan? Można wtedy pracować na laptopie albo starszej stacjonarce?
2. Na co zwracać jeszcze uwagę przy wyborze?
3. Może jest lepszy sposób/sprzęt do rejestracji opisanego sposobu nagrywania?

Poradzcie proszę.

Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 22.07.2015 - 01:10


#2 kilgore.trout

  • kilgore.trout
    Gitarzysta z poszetką
  • Postów: 6297
  • Dołączył: 06.02.2012
  • z:Kraków

Napisany 22.07.2015 - 06:54

1. Tak/nie. Interface zastępuje kartę muzyczną w tym sensie ze interface to karta muzyczna. W większości przypadków rola interfejsu sprowadza się do wprowadzenia dźwięku do/z komputera, wiec rola komputera jest stała, niezależnie od rodzaju karty dźwiękowej.
2. Jakość sterowników

Dwa pytania: jaki pinionc? PC/Mac?
no pain, no gain

#3 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 22.07.2015 - 08:28

Na razie jest pc, zmiana potem raczej też na pc, ze względu na szersze występowanie we wszelkiej przyrodzie, chyba że warto by było zrobić przesiadkę... Pinionc... żeby jakaś proporcja była do całości wydatków i rozsądek w stosunku do skali potrzeb, założyłem max 4 tys. Jednak jak coś byłoby dobre niżej to tym lepiej...

#4 VaM

  • VaM
    Weteran
  • Postów: 1900
  • Dołączył: 23.06.2012
  • z:Rzeszów

Napisany 22.07.2015 - 22:06

Po doświadczeniach z RME brałbym RME Babyface + Behringer ADA8200.

 

Stabilniej niż motu na firewire, jakość pro, ogółem RME jest pozytywnie oceniane.

Ogarnie granie z VST, nagrywanie, midi, preampy są pro.

A dodatkowe wejścia ogarnąć ADĄ 8200 która też sobie radzi.

 

Z tym miałem do czynienia, to to polecę.

Są inne marki, ale doświadczeń nie miałem to się nie wypowiem.



#5 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 22.07.2015 - 22:15

Kolejny dziwny temat, ale niech tam ;)

Babyface jest bardzo dobrym wyborem, warto rozważyć też MOTU Track 16, nie trzeba na początek dodatkowego przetwornika, ale można i wtedy jest prawie full wypas. Sprawdzałem i na firewire i na USB, działa bardzo fajnie.



#6 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 12.08.2015 - 21:17

Heyah!

 

Odświeżam temat. Zaczynam bawić się w nagrywanie. Chce interface do domu, ale przyzwoitej jakości. Mam sm 57 i 58, lampiaka i kompa.

 

Teraz bawię się w nagrywanie lampiaka poprzez poda x3 live, tzn, wpinam gitarę normalnie, z tyłu odłączam głośnik, wpinam kabel w return ampa i to daje w gitar in poda. Wyłączam symulację headów, bo używam preampa z lampy, za to znajduje symulację paczki i heja. Mam słuchawki wpięte w poda. Jest miodzio, nie odczuwam latencji.... Takie w sumie oszustwo, jakoś tam działa,ale to nie to...

 

Postanowiłem,że pobawię się w to tradycyjnie.

 

To jaki interface? Chciałbym używać jednego lub dwóch majków na raz. Coś porządnego, ale nie za tysiące funtów. Poradźcie coś koledzy.

 

;)



#7 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 12.08.2015 - 21:41

Scarlett 2i4 minimalnie.



#8 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 12.08.2015 - 21:45

dzięki Przemak!

 

http://www.andertons...2-interface.asp

 

O taki? A ze sterownikami nie ma problemów?

 

A coś lepszego?



#9 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 12.08.2015 - 22:23

Podobno niektórzy mają problemy ze sterownikami (na forum sevenstring ktośtam cośtam) ale generalnie jest OK. Ważne, żeby była możliwość ustawienia odpowiednio niskiego wzmocnienia oraz na wszelki wypadek dodatkowe wyjścia liniowe do reampingu ;) Możesz wydać więcej - większy focusrite, babyface, motu track 16 czy inny motu, tylko czy jest sens?



#10 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.08.2015 - 06:56

Masz racje, wiecej niz 2 majki nie bede nagrywac. Jeszcze tylko dobre sluchawki potrzebuje znalezc.

Dzieki bardzo!

:D

#11 Alvin1989

  • Alvin1989
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1286
  • Dołączył: 23.02.2012
  • z:Szczecin

Napisany 17.08.2015 - 14:32

Tak. Ale jak będziesz chciał nagrać z 2 miców + linia to lipa. Wtedy linia + 1 mic jest tylko możliwa w takim interfejsie. Zastanów się czy Ci nie będzie potrzebna kombinacja 2 mikrofony + linia.


akustycznie...     zapraszam na mój profil: http://www.youtube.com/user/Fiilipalvv

 


#12 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 20.08.2015 - 13:08

Dzięki za pomoc i podpowiedzi wyżej... wiem, że polecacie RME Babyface + Behringer ADA8200, a co moglibyście powiedzieć o tym?:

 

http://guitarcenter....yskowe/zoom-r24

 

i offtopując trochę, co myslicie o tym nowym pomysle zooma na wideorejestrator Q8 z 2 mikrofonami na gorze i z 2x xlr do podpiecia 2 nastepnych?

 

http://www.thomann.de/pl/zoom_q8.htm


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 20.08.2015 - 13:11


#13 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 28.08.2015 - 11:45

Tak. Ale jak będziesz chciał nagrać z 2 miców + linia to lipa. Wtedy linia + 1 mic jest tylko możliwa w takim interfejsie. Zastanów się czy Ci nie będzie potrzebna kombinacja 2 mikrofony + linia.

Nie mam gitary elektroakustycznej. Będe leciał raczej z pudła jak już, a do nagrywania lampy po co mi linia? Chcę ten interfejs, bo nie lubie tej całej zabawy z wtyczkami. Brzmienia mam mieć z lampy. ;)



#14 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 28.08.2015 - 15:29

To ja zadam trochę laickich pytań tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu ;D

 

Szukam interfejsu do nagrywania pojedynczych ścieżek, tzn perkusja będzie z kompa, a do tego będę dogrywał osobno gitarę, osobno bas i osobno wokal.

Podpowiedzieliście w innym wątku, żeby celować w scarlett 2i2. I tutaj się zaczynają moje wątpliwości:

 

Rozumiem, że podłączam scarlett do kompa przez usb, wpinam mikrofon, odpalam DAW i mogę nagrywać. Żeby słyszeć na bieżąco to co się rejestruje wpinam słuchawki w interfejs, ale jak zrobić, żebym w słuchawkach słyszał pozostałe ścieżki do których dogrywam następną? Jest taka możliwość (chyba musi być  :huh: )? 

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i wyrozumiałość do moich pytań :D



#15 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 28.08.2015 - 15:32

Oczywiście, że jest taka możliwość.



#16 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 28.08.2015 - 19:09

Całe szczęście, dziękuje za odpowiedź ;)



#17 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 31.08.2015 - 18:30

Wybaczcie post pod postem, ale znowu chciałbym trochę odświeżyć temat, a nie zakładać nowy:

 

Kolejne pytania z mojej strony:

1. W innym temacie pisaliście, że Focusrite scarlett ma strasznie czułe wejście instrumentalne - co sądzicie o Behringerze UMC 202?

2. Rozumiem, że liczby w nazwie interfejsu - czy to scarlett 2i2, 2i4 czy Behringer UMC 202, 204 - oznaczają ilość wejść i wyjść. Czym różni się w takim razie interfejs z dwoma wyjścia od tego z czterema, skoro i tak podłączamy go przez USB do komputera? Jakiego rodzaju są to wyjścia, do czego się ich używa?

3. Czy bezpośrednio w wejście instrumentalne można podpiąć bas i będzie to jakoś brzmiało? Planuję zakup używanego basu do 500zł tylko z myślą o nagrywaniu, ponieważ gitara + oktawer totalnie nie brzmi jak bas.

 

z góry dzięki za wyrozumiałość w łopatologicznym tłumaczeniu mi podstaw w nagrywaniu ;) pozdro



#18 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 31.08.2015 - 18:51

1. Ma czułe, a od jakiegoś czasu ma mniej czułe - nie wiem, czy to tylko zmiana w danych technicznych, czy rzeczywista, w każdym razie oryginalny był praktycznie bezużyteczny pod tym względem. UMC202 nie znam.

2. To ogólnie dotyczy ilości wejść i wyjść, zwykle licząc z całą rodziną, psem i kotem. Wejść używa się do wprowadzania sygnału, wyjść do wyprowadzania. Rodzaj różny, analogowe albo cyfrowe.

3. Bas można podpiąć, do tego to wejście służy.



#19 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 31.08.2015 - 19:17

Dzięki za szybką odpowiedź ;D

 

 

2. To ogólnie dotyczy ilości wejść i wyjść, zwykle licząc z całą rodziną, psem i kotem. Wejść używa się do wprowadzania sygnału, wyjść do wyprowadzania. Rodzaj różny, analogowe albo cyfrowe.

 

 

Tyle rozumiem, chodziło mi o to do czego używa się tych wyjść. Tzn czy skoro podpinam mikrofon w wejście, a interfejs usb do kompa, to po co mi to wyjście? Przecież odsłuch mam na słuchawkach (osobne wyjście), a całość nagrywa przez USB. Te wyjścia są np żeby puścić sygnał na inną kolumnę, czy po co? 

Czy jeśli nagrywam tylko na kompie i używam tego tylko do nagrywania to czy ilość wyjść robi mi jakąkolwiek różnice? 



#20 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 31.08.2015 - 19:26

Słuchawki to jest wyjście przecież, dwa nawet. W tanim sprzęcie są podłączone równolegle z głównym wyjściem stereo. Dodatkowe wyjścia, poza tymi do odsłuchu, mogą np. służyć do reampingu czy alternatywnego odsłuchu dla wykonawcy.



#21 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 1.09.2015 - 12:07

Tak. Ale jak będziesz chciał nagrać z 2 miców + linia to lipa. Wtedy linia + 1 mic jest tylko możliwa w takim interfejsie. Zastanów się czy Ci nie będzie potrzebna kombinacja 2 mikrofony + linia.

 

Alvin, a jaki interfejs obsłuży dwa mikrofony i linię? Masz jakieś doświadczenie? Szukam, ale chyba żaden z tańszych takiej opcji nie ma. Mają czasem wiele wejść ale w tym samym czasie obsługują tylko 2 z nich :(


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#22 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 1.09.2015 - 12:37

Idąc "po linii" to Scarlett 6i6 ma cztery wejścia i cztery wyjścia analogowe.


  • IrekB lubi to

#23 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 1.09.2015 - 14:29

Dzięki przemak. Rzeczywiście taka zabawka już dałaby u mnie radę.


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#24 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 1.09.2015 - 16:25

Tak na marginesie, miał ktoś z was w ręku interfejs Behringer BCA2000?

Wiem, że stary i brzydki. Wiem, że "krzywa" marka. Pewnie szumi i się ciężko instaluje w nowych Windach.

Ale może potrafi "wyrzucić" do DAW'a trzy ścieżki z wejść audio jednocześnie?

 

BCA2000_P0269_RightGibo_XL.jpg


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#25 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 1.09.2015 - 17:19

Niby tak, "You can simultaneously use 3 analog input sources (1 mono + 1 stereo)", ale jest też legendarny pod względem stabilności i instalowalności ;)


  • IrekB lubi to

#26 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 1.09.2015 - 18:53

Wlasnie przyszla do mnie scarlett 2i4. Solidne i latwe w obsludze. Na razie zdarzylem tylko zainstalowac i nagrac troche wokalu dla beki od tak, zeby zobaczyc czy dziala. Fajny bajer. Sasiedzi strzeszcie sie!!!! :D

#27 IrekB

  • IrekB
    Weteran
  • Postów: 2925
  • Dołączył: 18.03.2014

Napisany 1.09.2015 - 19:21

Piotrze, może zatem zrób za jakiś czas jakąś relację z mini sesyjki nagrywanej tym twoim nowym gratem?


"Ze wszystkich dóbr rzadkich rozum jest dobrem najsprawiedliwiej podzielonym, bowiem nikt nigdy nie uskarża się na brak rozumu" - M. Montaigne

"Wszystko, co zgadza się z naszymi życzeniami, jest prawdą. Wszystko inne doprowadza nas do wściekłości." - Andre Maurois


#28 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 1.09.2015 - 19:25

Hahaha! Jak cos nagram, to wrzuce, a Wy sie wypowiecie. ;)

Potrzebuje jeszcze stara basowke od kokegi porzyczyc. Alkohol za gitare :D

#29 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 3.09.2015 - 20:19

Jeszcze raz witam i o interfejs pytam ;D

 

Na 90% jestem zdecydowany na Behringera tylko jeszcze mam małe wątpliwości i nie jestem pewien który. Do rzeczy:

 

1. Jaka jest praktyczna przewaga Behringera UMC204 nad UMC202? Chodzi mi o to, że 204 ma np przycisk stereo/mono na słuchawki, czy te rzeczy są raczej przydatne czy nikła szansa, że się użyje?

2. Rozumiem, że i 202 i 204 mają 1/4 jacka "w środku" gniazda XLR i jest to wejście instrumentalne przez które będę mógł nagrać bas (bo nie mam pieca basowego i przez mikrofon nie mam jak)?

3. Czym od 204 i 202 różni się interfejs UMC22?

4. Czym różni się 204 od 204HD?

 

Prosiłbym o w miarę łopatologiczne wytłumaczenie, tzn co te różnice oznaczają w praktycznym, domowym nagrywaniu, bo w specyfikacji mogę sobie przeczytać, ale nie mam żadnego doświadczenia w takim sprzęcie, żeby ocenić przydatność niektórych funkcji. 

 

z góry raz jeszcze serdecznie dziękuję ;)



#30 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 3.09.2015 - 20:38

Zakładając, że wszystko jest tak, jak opisują, i wszystko działa ;)

1. Stereo/mono dotyczy odsłuchu bezpośredniego (direct monitoring). 204 ma mikser pozwalający na płynny miks między sygnałem direct (wejsciem) i wyjściem oraz możliwość pracy ze stereofonicznym albo monofonicznym odsłuchem. 202 ma prawdopodobnie tylko odsłuch bezpośredni mono (oba kanały w środku) i można go tylko włączyć "pół na pół" albo wyłączyć. Jeżeli nie ma potrzeby pracy ze stereofonicznymi źródłami, nie ma to większego znaczenia.

2. Tak.

3. Jednym wzmacniaczem mikrofonowym i jednym wejściem liniowym i instrumentalnym, brakiem tłumików PAD i uproszczoną (wspólną) regulacją głośności. Przy tym pracuje tylko z "pojednczymi" częstotliwościami próbkowania. Najgorsze jest jednak to, że nie ma dedykowanych sterów, tylko asio4all. Nie wiem, jak działają sterowniki od tych większych, ale przynajmniej są dedykowane. Asio4all to ostateczność, a nagrywanie gitar z symulacjami (czyli bez odsłuchu bezpośredniego) z asio4all to pomyłka.

4. Zwiększoną z 96 do 192kHz maksymalną częstotliwością próbkowania.

Zważywszy na galimatias z czułością wejść IMO do domu wystarczy 202, i 22 byłby OK, gdyby nie to i sterowniki. Oczywiście zakładając brak kombinacji typu reamping czy insertowanie zewnętrznego hardware.



#31 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 4.09.2015 - 11:55

Dzięki serdeczne za odpowiedź ;)

 

Jeszcze moje (mam nadzieje ostatnie.. uffff) wątpliwości:

 

1.Tutaj jest test UMC204 i facet w 2:08 mówi:

Potencjomentr mixu gdzie mieszamy sygnał wejściowy z sygnałem odsłuchiwanym z komputera

 

https://www.youtube....h?v=jBA0PxYi-vM 2:08

 

UMC202 tego potencjometru nie ma, jak w takim razie dostraja się głośność odsłuchu gitary i reszty ścieżek do których się dogrywa, żeby miało to ręce i nogi i było dla nagrywającego transparentne? Czy do tego właśnie służy ten potek Mix czy ja to źle zrozumiałem?

 

2. Przycisk mono/stereo - czy jak wepnę wiosło w line in to czy będę słyszał je w odsłuchu w obu słuchawkach czy tylko w jednej? No bo wiosło przecież ma gniazdo mono. 

 

Dzięki serdeczne za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi ;D



#32 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 4.09.2015 - 13:12

Głośności się nie ustawia, jest pół na pół. Można jedynie manipulować głośnością ogólną i poziomem sygnału z komputera. W praktyce to wystarcza. Przycisk mono/stereo monofonizuje odsłuch bezpośredni, jak jego nie ma, to najprawdopodobniej (tak jest w scarlett 2i2) odsłuch jest tylko mono, a więc oba kanały grają ze środka. To utrudnia nagrania stereo, ale generalnie jest sensowne.



#33 Jenot

  • Jenot
    Stary wyjadacz
  • Postów: 904
  • Dołączył: 30.06.2015
  • z:Wrocław

Napisany 4.09.2015 - 14:53

Dziękuję bardzo za pomoc, zamówiłem UMC202. Pewnie przyjdzie w poniedziałek lub wtorek, jak trochę to rozgryzę i uda mi się ponagrywać to na pewno zdam relacje z użytkowania :D Dzięki wszystkim raz jeszcze, w szczególności przemakowi

 beer.png



#34 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 11.07.2017 - 17:28

Cześć...

Odświeżam temat, bo jeszcze nie kupiłem interface'u... 

Zabieram się ostatecznie za to i proszę jeszcze raz o pomoc... podsumowując temat i Wasze rady, co do sprzetu i niezawodności sterowników, na razie wychodzi mi, że powinienem kupić RME Babyface Pro i mam nadzieję, że spełniłby moje futurystyczne wymagania z pierwszego posta...

 

Temat już trochę czasu ma, więc jeśli jest jakaś lepsza opcja za te pieniądzę, bądź ciut wiecej, napiszcie proszę... najbardziej chodzi mi o jakość nagrywanego dzwięku przez xlr mikrofonowe - Heil PR 20, Shure SM57, wstęga GAP R1 MKIII...

 

Musiałbym podejść też do tego zakupu z głową, bo muszę kupić też komputer i program DAW i być może do któregoś zakupu dostałbym DAW w zestawie... tylko, że nie jestem jeszcze zdecydowany na żaden DAW i komputer, a myślę, że jak słaby DAW, to nie ma co się napalać na promocję, bo DAW musi być wszechstronny, wiec być może trzeba będzie kupić wszystko osobno...

 

Poradzcie proszę.


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 11.07.2017 - 17:31


#35 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 11.07.2017 - 17:48

Audient id14 + reaper

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 11.07.2017 - 17:49


#36 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4780
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 11.07.2017 - 23:08

Reaper to z pewnością - nic tańszego i lepszego nie dostaniesz wśród DAWów. Audient wymieniony przez Piotra jak najbardziej może być. Ja ze swojej strony polecam Scarletta, model wedle uznania.

#37 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 12.07.2017 - 06:43

Scarlett jest swietny. Poradzil mi go Przemak. Uzywalem przed dwa lata. Zero problemow. Wpinasz przez usb, sciagasz przez neta drivery i nagrywasz. Sa ze stronki do pobrania fajne pluginy jak sie zarejestrujesz za free.


Teraz mam od niedawna Audient id22. Id14 to jego bardzo uproszczona wersja.

Wg mnie audient ma lepsze preampy. Do tego ma mozliwosc upgreadu poprzez adat. Do tego posiada swoj wlasny mega przydatny software do kontroli monitoringu etc...
I daja z z kazdym produktem audient kupe porzadnych pluginow za free.

Musisz sobie przekalkulowac co i jak.

#38 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 12.07.2017 - 23:59

Bardzo dziękuję za podpowiedzi...

Skupiłem się w poszukiwaniach na 2 interface'ach: Audient id22 vs RME Babyface Pro i jeśli chodzi o preampy mikrofonowe i brzmienie, ponoć wygrywa Audient

With electric guitar, it produced a detailed and full-frequency tone with natural playing dynamics and no sterility. ----> http://www.musictech...nterfaces-2016/

I like the RME products and the Babyface is incredible value for the money but the iD22 hands down sound better. I feel the sound is more full with a bit of fatter bottom. -----> https://www.thegearp...byface.1505005/


Za Audientem id22 przemawia też prawie połowę niższa cena...

Mam jeszcze parę wątpliwości, bo dopiero zacząłem zgłębiać ten temat:

1. Na obu bedę mógł nagrać w tym samym czasie tylko dwa mikrofony? Bo tylko tyle XLR widzę na zdjęciach...
2. Czy w RME, jak są już te dwa miejsca do podłączenia słuchawek, to znaczy, że odsłuch podczas nagrywania mogą mieć dwie osoby jednoczesnie?
3. Audient nie ma midi z tego co widzę, planuję za jakiś czas zakup klawiatury midi, jak to wtedy będzie działało, czy nie działało?
4. RME mogę używać bez komputera a Audienta nie?
EDIT
5. Czy sterowniki w Audiencie są tak samo niezawodne i codzienna praca, jak mówią o RME?
6. Czy to ponoć lepsze brzmienie preampów mikrofonowych Audienta to nie jest jakaś koloryzacja, która po pewnym czasie użytkowania stanie się wadą? Preapmy mikrofonowe niby class A - choć nie wiem co to znaczy, czy to samo co w lampach...
7. Przy RME było z kolei napisane gdzieś - cyfrowy gain, jeśli chodzi o preampy, ale też wszyscy chwalą brzmienie i brak koloryzacji, jednak z tych cytatów powyższych, bardziej chwalą w tym względzie Audienta, który niby wstawia preampy mikrofonowe, używane w jego drogich konsolach...
8.Czy w obu można podłączyć monitory odsłuchowe?

Podpowiedzcie proszę, bo to dla mnie nowość.

Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.07.2017 - 00:49


#39 DaNail

  • DaNail
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3090
  • Dołączył: 10.02.2012

Napisany 13.07.2017 - 00:16

Jest jeszcze taki lekko po macoszemu traktowany Yamaha Ag06 lub Ag03 (mniejszy). Zarąbisty. Sam używam do nagrywek i codziennej karty dźwiękowej. Zarąbisty i zero wykrzaczeń, jak to miałem z poprzednikami z Line6. 


Will Is The Power!

#40 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.07.2017 - 11:05

1. Tak
2. Niekoniecznie. Mozesz podlaczyc jeden z outow do wzmaka sluchawkowego lub tak jak ja uzywaj rozgaleziacza (cholera wie jak to napisac po polsku). Masz wtedy ten sam mix w obu sluchawkach.
3. Wiekszosc midi smiga na usb
4. Nie wiem.
5. Nie wiem.
6. No tak, koloryzuja kazde preampy. Mi sie one podobaja. Sa bardzo muzyczne.
7. Nie mam RME nie moge sie odniesc. Jakbysmy mieszkali blizej to bys sobie u mnie obczail. Moge nagrac kilka probek.
8. No tak. W Audiencie nawet 2 pary. Do tego mozesz wpiac w to zewnetrzne hardwary (masz 2x send/return).

Jak mam byc z toba szczery to na poczatek focusrite 2i2 2nd gen na rok lub dwa ci starczy. Albo i na dluzej.

Ja nagrywam jakies 2 lata i scarlett byl bardzo spoko. W sam raz, zeby sie nauczyc podstaw.

Bedziesz nagrywac zywa pere? Jak nie do 2 preampy ci starcza. Zadko instrumenty nagrywa sie w stereo. Generalnie jak chcesz uzyskac efekt stereo np. na gitarach akustycznych czy elektryku to nagrywasz jedna sciezke na prawo, a druga na lewo.

Wokale nagrywasz jednym majkiem. No chyba, ze jestes dobry i wiesz co robisz.

Keyboardy w zasadzie robi sie przez pluginy i one sa juz stereo.

2 preampy to wiecej niz potrzeba.

Tak miedzy nami. Jezeli jestes poczatkujacym hobbysta producentem (jak ja) i nie robisz tego od lat, to chocby posadzili Cie w Abbey Road studio to i tak na poczatku bedziesz kiepski. ;)

Jak mawiaja anglosasi
"Its not the gear its the ear"

;)

Trzeba duzo sie uczyc i nagrywac, nagrywac, nagrywac.

Wez najlepszy interface na jaki cie stac (a nie twoja karte kredytowa) i zacznij nagrywac i sie uczyc. Im szybciej tym lepiej.

Moim zdaniem wazniejsze od interfaca sa dobre monitory. Na sluchawkach to nie to samo. Sluchawy sa konieczne do domowego nagrywania, ale do obrobki audio to juz nie to.

Jak masz kase na RME to zamiast niego bierz tanszy interface i do tego pare monitorow.
KrK 5 lub Adamy F5.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 13.07.2017 - 11:06


#41 tomo34

  • tomo34
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4780
  • Dołączył: 24.02.2014
  • z:Polska

Napisany 13.07.2017 - 11:09

5. Czy sterowniki w Audiencie są tak samo niezawodne i codzienna praca, jak mówią o RME?

Audient to szacowna firma i raczej nie mogą sobie pozwolić na bubla software. Kwestia latencji tych sterowników to już inna sprawa, ale jeżeli chcesz nagrywać poprzez mikrofon, to jest to dla ciebie sprawa drugorzędna.

Natomiast RME podobno ma bardzo sterylne brzmieniowo preampy. Nie wiem jak wygląda to w praktyce, ponieważ nigdy nie miałem RME i nie wykorzystuję brzmienia preampów w swoim nagrywaniu (poza wtyczkami emulującymi NEVE 1073) więc polegam w tej kwestii wyłącznie na opiniach specjalistów z forów branżowych.

Na Twoim miejscu nie kupiłbym Babyface. To jest oczywiście bardzo dobry interfejs, ale drogi. Za jego cenę kupisz Audienta lub Scarletta i licencję Reapera a różnicy raczej, jako początkujący nie odczujesz. W zasadzie jest bardzo prawdopodobne, że w blind teście nie odróżniłbyś brzmieniowo preampów RME lub Audienta. To nie jest przytyk w Twoją stronę, tylko bardziej próba zwrócenia uwagi, że to są niuanse, które łatwo jest stracić przy np. błędnym miksie, kiepskim mikrofonie itd.

Audient ma jeszcze tę fajną kwestię, że posiada ADAT i można z tego stworzyć system praktycznie nie do zajechania wydajnościowego w połączeniu np. z RME RayDAT, ale to już inna historia.

#42 Piotr_Soton88

  • Piotr_Soton88
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4058
  • Dołączył: 07.02.2014
  • z:Southampton

Napisany 13.07.2017 - 11:15

Generalnie jak planujesz nagrywac to ja bym inaczej sie do tego zabral.

Potrzebujesz:

1)komputer
2)interface
3)DAW
4)Jakis mikrofon pojemnosciowy do "wszystkiego"
5)sluchawki
6)monitory (bez nich dasz rade na poczatek, ale lepiej miec od razu. Wiem cos o tym, bo.sam przez prawie rok lecialem na sluchawkach)
7)Dostep do internetu, zebys mial sie skad uczyc!!!!

Zrob sobie liste co juz masz. I wtedy bedziesz wiedzial na co mozesz sobie pozwolic.

Ten post był edytowany przez Piotr_Soton88 dnia: 13.07.2017 - 11:16


#43 przemak

  • przemak
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3363
  • Dołączył: 10.10.2013
  • z:nagrywamy.com

Napisany 13.07.2017 - 11:49

 

5. Czy sterowniki w Audiencie są tak samo niezawodne i codzienna praca, jak mówią o RME?

Audient to szacowna firma i raczej nie mogą sobie pozwolić na bubla software. Kwestia latencji tych sterowników to już inna sprawa, ale jeżeli chcesz nagrywać poprzez mikrofon, to jest to dla ciebie sprawa drugorzędna.

Natomiast RME podobno ma bardzo sterylne brzmieniowo preampy. Nie wiem jak wygląda to w praktyce, ponieważ nigdy nie miałem RME i nie wykorzystuję brzmienia preampów w swoim nagrywaniu (poza wtyczkami emulującymi NEVE 1073) więc polegam w tej kwestii wyłącznie na opiniach specjalistów z forów branżowych.

Na Twoim miejscu nie kupiłbym Babyface. To jest oczywiście bardzo dobry interfejs, ale drogi. Za jego cenę kupisz Audienta lub Scarletta i licencję Reapera a różnicy raczej, jako początkujący nie odczujesz. W zasadzie jest bardzo prawdopodobne, że w blind teście nie odróżniłbyś brzmieniowo preampów RME lub Audienta. To nie jest przytyk w Twoją stronę, tylko bardziej próba zwrócenia uwagi, że to są niuanse, które łatwo jest stracić przy np. błędnym miksie, kiepskim mikrofonie itd.

Audient ma jeszcze tę fajną kwestię, że posiada ADAT i można z tego stworzyć system praktycznie nie do zajechania wydajnościowego w połączeniu np. z RME RayDAT, ale to już inna historia.

 

Przede wszystkim - nie piszcie o brzmieniu przedwzmacniaczy bo to nie mam najmniejszego sensu. W domowych warunkach nikt nie usłyszy różnicy, nawet, jeżeli ona jest, a obawiam się, że jest niesłyszalna w ogóle ;) Ma być dobra regulacja czułości, dobry headroom, niskie szumy i zniekształcenia. Lepsze to mają, gorsze mają gorsze parametry. Jeżeli nie potrzebny jest ADAT do późniejszego wyimaginowanego rozszerzenia, to scarlett jest idealny i nie ma co kombinować.

Babyface też ma adata.

Niektóre interfejsy mogą działać bez komputera, tylko po co?

Klawiatury obecnie podłącza się przez USB.

Babyface też ma adata.


  • tomo34 lubi to

#44 Eclipse

  • Eclipse
    Wykidajło
  • Postów: 8145
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Głogowa

Napisany 15.07.2017 - 18:40

Ja tam uważam, że w półce cenowej Scarletta wszystkie są to mające. To znaczy tu i ówdzie się trochę narobiłem po różnych domostwach z różnymi interfacami i szumów nigdy nie stwierdziłem, zniekształceń też, latencji nie do opanowania też. Problem może jak chcesz perkę zebrać jednocześnie z wielu mikrofonów, ale tutaj wielowejściowe interface radziły sobie bezproblemowo. Może jakieś naprawdę budżety to mają, ale generalnie nie ma co się wczuwać, bo raczej producenci dbają o podstawowe sprawy. :) Nie wiem czy troszkę rozmowa jakiej znanej firmy się weźmie w tym przedziale cenowym (poza oczywistymi różnicami, np. w dostępności jakiegoś in/out) do domowego recordingu (i nie tylko) to trochę dywagacja nad wyższością pomarańczy nad jabłkiem. ;)

Co do wysłyszenia diametralnych różnic w jakości preampów, hmm no ciężko tu się odnieść, bo pytanie zawsze sprowadza się do rejestracji samego instrumentu/skilla w miksowaniu danego usera. Mam wrażenie, że to przeważa, a nie jakieś wielkie różnice. ;)


Ten post był edytowany przez Eclipse dnia: 15.07.2017 - 19:28


#45 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 12.02.2018 - 14:16

Cześć.
 
Bardzo proszę Was jeszcze o podpowiedź.
 
Nie kupiłem jeszcze tego interface'u.
Widzę, że teraz do kupienia jest jeszcze Audient iD44, który obsługuje 4 mikrofony (wystarczyłoby mi to na dłuższy czas albo w ogóle), tylko teraz pytanie do Was: czy rozwiązanie - sam Audient iD44  jest lepsze, czy gorsze od rozwiązania Audient iD22 + Audient ASP800 i pod jakimi względami? Czy zyskałbym coś jeszcze przydatnego, oprócz większej liczby wejść mikrofonowych, i najważniejsze, czy zyskałbym brzmieniowo wybierając dwa urządzenia?
 
A jeśli chodzi o dodatki oferowane do iD22 i iD44, co jest bardziej korzystne? Potrzebuję też DAW, większość poleca Reapera darmowego lub płatną wersję, jeśli chodzi o użyteczność i łatwość obsługi... będzie z tym musiała dobrze współpracować też klawiatura midi.


#46 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2459
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 12.02.2018 - 23:47

https://global.focus...s/scarlett-18i8

Masz osiem wejść 4x linia only - z tyłu + 4x mikrofon lub linia (z przodu) z czego 2 z tej czwórki są także instrumentalne)

Bez udziwnień za normalną kasę i działa - wiem bo mam ;-)

Pozdr.
"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#47 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 00:01

Dziękuję... 

 

Tutaj akurat kiedyś temat zgłębiałem i Audient ma ponoć najlepsze (fora zagraniczne) preampy mikrofonowe (brzmienie) i ten iD44 by mi podszedł i ma: 

 

Including extensive Audient ARC download software package worth more than 500.00 Euro (including Eventide Ultrachannel & Ultrareverb Plugin, Steinberg Cubase thomann LE & Cubasis LE2 for iOS)



#48 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2459
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 00:13

^ ponoć... i co z tego ?
Marketing i opowieści z krypty.
Interfejs ma działać...
Przemak zresztą już pisał w zeszłym roku
Scarlety działają.
A pluginów-srynów jest tyle i za darmo i dobrych że nie ogarniesz
do końca życia. Czasu Ci nie starczy na nagrywanie bo będziesz dłubał
we wtyczkach a i tak nie ma "namacalnej" różnicy
Onanizm sprzętowo software-owy zabija granie i nagrywanie - rosną od tego
purchle w gardle i pomiędzy palcami. Ja się ledwo wybroniłem
przez zabawy pierdołami od dłuższego czasu nic nie nagrałem właśnie....
Pozdr.
"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis

#49 dominikem

  • dominikem
    Gaduła
  • Postów: 329
  • Dołączył: 31.12.2013

Napisany 13.02.2018 - 00:20

Masz racje... ja już miałem dawno ten sprzęt zmienić, ale mi się odechciewało, za to trochę poszedłem do przodu z materiałem - nagrywanym na tym co mam... 

Ale muszę w końcu wymienić i ruszyć do przodu... Planowałem DAW - Reapera płatnego, ale dobrze byłoby mieć też tego Cubase LE, którego dołączają do iD44 - może Cubase byłby lepszy...


Ten post był edytowany przez dominikem dnia: 13.02.2018 - 00:21


#50 delaa

  • delaa
    Weteran
  • Postów: 2459
  • Dołączył: 28.02.2015
  • z:EPPL

Napisany 13.02.2018 - 00:22

Jak robisz zakupy za tyle kasy to już nie sęp tych 4 paczek z hakiem na Kubejsa... ;-)

Pozdr.


"W heavy metalu nie chodzi o to żeby było poprawnie, chodzi o to żeby były eksplozje, lasery i gołe dziwki..." [kilgore.trout]
YOUTUBE: DeLaa Fargis
Other stuff:https://soundcloud.c...elaa-2/sets/one http://www.facebook.com/delaafargis




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników