Skocz do zawartości



Zdjęcie

Stopery / zatyczki do uszu


  • Zaloguj się
34 odpowiedzi na ten temat

#1 RaV-PL

  • RaV-PL
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1237
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Wrocław / Lublin

Napisany 19.03.2012 - 22:56

Witam, pierwszy post na nowym forum (mam nadzieję, że uda mi się dogadać przerzucenie dobytku ze starego :P) i takie pytanko: Zastanawiam się nad zakupem stoperów do uszu. Chodzi mi nie o takie najtańsze jednorazowe za 5 zł ale o coś konkretniejszego. Chodzi głównie o to abym w miarę możliwości na próbach zespołu słyszał wszystko ciszej i jak najbardziej selektywnie. I teraz pytanie czy ktoś miał styczność z takim sprzętem? Jak to się sprawuję i czy i co polecacie? :)

#2 lordmouc

  • lordmouc
    Weteran
  • Postów: 1530
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:RZ

Napisany 19.03.2012 - 23:22

Porządne stopery to rzecz niezbędna na próby i koncerty, zarówno na scenie i wśród publiczności. Dziś nie wyobrażam sobie żadnej z tych rzeczy bez stoperów. Zainwestuj te 60-70zł i kup sobie Alpine Music Safe Pro. Mam je i polecam z całego serca. Tak jak wspomniałem, próby i koncerty to z tymi zatyczkami całkiem inna jakość. Poza tym, szkoda sobie niszczyć słuch grając bez takiego zabezpieczenia. Zdrowie jest bezcenne, a porządne stopery nie kosztują majątku.

http://www.hsprofile...-pro-alpine.htm coś takiego

Ten post był edytowany przez lordmouc dnia: 19.03.2012 - 23:29

Some people understand the value of having a good visual impact. The rest use combos.
©Some Dude

 


#3 side

  • side
    Gaduła
  • Postów: 363
  • Dołączył: 31.01.2012

Napisany 19.03.2012 - 23:28

Alpine Music Safe Pro

#4 Leo

  • Leo
    MacGyver
  • Postów: 2235
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:bieram na lampę

Napisany 19.03.2012 - 23:30

Ja z kolei polecam Elaciny ER-20S. Kosztują podobnie i chyba są podobnej klasy co Alpine - nie miałem okazji porównać W warunkach koncertowych czy próbowych - nie do zastąpienia.

Jak kupisz mi zapałki, to zrobię ci helikopter.

rig::rig() { guitar = "Cort_M200"; pickups = "Merlin_Legend"; amp = "Kustom_Dual_30RC";
fx_pre[] = { "FSH-1", "GT-2", "EHX_BMP" }; fx_loop[] = { "CE-2", "RossPhaser", "DD-12", "EQ-7" }; };

=> Zbiór projektów i stron DIY => PIGmej Jam


#5 isaac

  • isaac
    Stary wyjadacz
  • Postów: 781
  • Dołączył: 30.01.2012

Napisany 19.03.2012 - 23:34

Alpine Music Safe Pro ;]

Choroby nie czytają książek.


#6 Myxu

  • Myxu
    The Fracture
  • Postów: 6549
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 20.03.2012 - 00:15

+1 do Alpine'ów :)
No talent, no musical ability... No musical training required...
The Fracture (band)

#7 IC400BK

  • IC400BK
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1292
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Tychy

Napisany 20.03.2012 - 00:34

Ja mam Etymotic Research ER-20 to podobno to samo co te Elaciny, całkiem dobre szczególnie w porównaniu ze zwykłymi zatyczkami, czy słuchawkami roboczymi, gdzie traci sie góra a reszta zostaje. Nie powiem, że jest idealnie równo ucięte pasmo ale na tyle równo że wszystko słychać a nic nie jest za głośno :)

#8 Tomu

  • Tomu
    Gaduła
  • Postów: 172
  • Dołączył: 30.01.2012
  • z:Górny Śląsk/Rzeszów

Napisany 20.03.2012 - 09:28

Ja również polecam Alpine. Mam od jakiegoś czasu i jestem zadowolony.

#9 Spiral Architect

  • Spiral Architect
    Gaduła
  • Postów: 159
  • Dołączył: 07.02.2012

Napisany 20.03.2012 - 10:24

http://www.e-sklepmu...csafepro-alpine

#10 RaV-PL

  • RaV-PL
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1237
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Wrocław / Lublin

Napisany 20.03.2012 - 12:29

No i dzięki Panowie, tego mi było trzeba :)

#11 BetoNova

  • BetoNova
    Stary wyjadacz
  • Postów: 707
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Szczecin

Napisany 21.03.2012 - 01:55

Ja z kolei polecam Elaciny ER-20S. Kosztują podobnie i chyba są podobnej klasy co Alpine - nie miałem okazji porównać W warunkach koncertowych czy próbowych - nie do zastąpienia.

Ja mam Etymotic Research ER-20 to podobno to samo co te Elaciny, całkiem dobre szczególnie w porównaniu ze zwykłymi zatyczkami, czy słuchawkami roboczymi, gdzie traci sie góra a reszta zostaje. Nie powiem, że jest idealnie równo ucięte pasmo ale na tyle równo że wszystko słychać a nic nie jest za głośno :)


Też mam ER 20, też chętnie bym spróbował Alpine'ów. Etymotiki całkiem ładnie się sprawują, chociaż fakt, liniowo pasma nie ścinają (najbardziej po dupie dostaje sygnał gitary w sumie :]) Ale na próby i koncerty niezastąpione.
Mój piękny zespolik: http://www.myspace.com/themastema
Moje piękne obrazki: http://betonova.tumblr.com/

#12 sievr

  • sievr
    Weteran
  • Postów: 1771
  • Dołączył: 02.02.2012
  • z:Wrocław / Bełchatów

Napisany 21.03.2012 - 08:18

tez mam alpinki :D

Nie chcę być dłużej anonimowy, dodawać do znajomych!
facebook.com/sievr   youtube.com/sievrx

Lekcje wymiatania, Wrocław: http://tablica.pl/56828413 :D


#13 RaV-PL

  • RaV-PL
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1237
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Wrocław / Lublin

Napisany 21.03.2012 - 15:19

Alpine Music Safe Pro zakupione teraz tylko trzeba przetestować je w akcji :)

#14 cob

  • cob
    Gaduła
  • Postów: 452
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 23.03.2012 - 08:07

To daj znać jakie odczucia. Sam się poważnie zastanawiam. Na próbach gram na basie i żeby się przebić jednak muszę się rozkręcić, a jednocześnie stoję przy kolumnie i gitary walą niemal prosto na mnie całą siarą. Perkusja też jest blisko. W zatyczkach jest tendencja do mniejszego tłumienia niskich tonów, co by mi w sumie pasowało, bo powinno przyciąć tą ostrą górę z pieców gitarowych grających na mnie. Jak duża jest różnica przy zmianie rodzaju filtru?

Ten post był edytowany przez cob dnia: 23.03.2012 - 08:07


#15 Myxu

  • Myxu
    The Fracture
  • Postów: 6549
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 23.03.2012 - 08:46

Yo, nie wiem jaka jest bezpośrednia różnica - nie mam nigdy czasu wymieniać na próbie filtrów, ale z pewnością jest odczuwalna, bo tak jak na najmocniejszych i średnich filtrach rzadko wytrzymywałem całą próbę w stoperach, tak w najsłabszych jest idealnie, cztery godziny tak wczoraj przegrałem, uszy zdecydowanie mniej dostają po pupie, a jednocześnie subiektywna "jakość dźwięku" nie traci dużo IMO.
No talent, no musical ability... No musical training required...
The Fracture (band)

#16 cob

  • cob
    Gaduła
  • Postów: 452
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 23.03.2012 - 08:52

Czyli wypada zainwestować w MusicSafe Pro, bo Classic nie mają najsłabszego filtru.

#17 Myxu

  • Myxu
    The Fracture
  • Postów: 6549
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 23.03.2012 - 09:35

Nie wiem czy wypada, akustyka to jednak dość skomplikowana dziedzina nauki i pewnie dużo zależy od całego szeregu warunków począwszy od tego gdzie grasz i stanu twoich uszu - tym niemniej ja jestem szczęśliwym użytkownikiem MusicSafe Pro i polecam je :)
No talent, no musical ability... No musical training required...
The Fracture (band)

#18 cob

  • cob
    Gaduła
  • Postów: 452
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 23.03.2012 - 09:41

Wszystko się zgadza, ale w tych zatyczkach dla muzyków chyba chodzi głównie o to żeby tłumienie było w miarę równe i stosunkowo słabe, więc zakładam, że pewnie te najsłabsze zatyczki będą odpowiednie. Słuch mam ok i chciałbym żeby taki pozostał. Gramy podobno średnio głośno w porównaniu z innymi zespołami (tak twierdzi gość od sali próB), co nie znaczy, że jest cicho.

Te różne filtry są jakoś bardziej skomplikowane, czy to po prostu kawałki plastiku z otworem o różnej wielkości?

Ten post był edytowany przez cob dnia: 23.03.2012 - 09:43


#19 RaV-PL

  • RaV-PL
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1237
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Wrocław / Lublin

Napisany 23.03.2012 - 11:58

Są 3 filtry biały, srebrny i złoty. Rozmiarem są identyczne i kolejno każdy tłumi coraz bardziej

#20 Myxu

  • Myxu
    The Fracture
  • Postów: 6549
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 23.03.2012 - 12:42

Zewnętrzny kształt mają ten sam dokładnie (może jest różnica tak jakby w zewnętrznym kształcie wylotowym minimalna, ale niestety nie jestem w stanie tam suwmiarką dojść żeby to złapać - jak już to rzędu 0.02-0.03 mm na średnicy) natomiast na pewno jest różny otwór przelotowy, bo widać to pod światło; czy różnie ukształtowana jest "dysza" w środku tzn przejście między średnicami - tego bez cięcia się nie sprawdzi :P
No talent, no musical ability... No musical training required...
The Fracture (band)

#21 lordmouc

  • lordmouc
    Weteran
  • Postów: 1530
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:RZ

Napisany 23.03.2012 - 13:08

A, i radzę je myć po każdym dłuższym użyciu, bo moje po kilku latach dosyć nieźle "pożółkły" :D

Some people understand the value of having a good visual impact. The rest use combos.
©Some Dude

 


#22 RaV-PL

  • RaV-PL
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1237
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Wrocław / Lublin

Napisany 23.03.2012 - 13:18

Po kilku latach to chyba nawet można nowe kupić jak się dobrze sprawowały taki czas ;)

#23 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3413
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 23.03.2012 - 20:26

A ja mam pytanie - jak się ma używanie zatyczek do ogólnie przyjętego wśród gitarników parcia na "przezajebiste super niepowtarzalne true jedyne w swoim rodzaju prawdziwe brzmienie"?
Wiekszość podnieca się super lampowym ciepłem, szklistym soundem Fendera, mięsem z Mesy - a co na to te stopery douszne? Czyżby jednak na scenę wystarczył POD lub 11R skoro w uszach siedzą zatyczki, a do "podniecania" się mała lampka w domu?

Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#24 lordmouc

  • lordmouc
    Weteran
  • Postów: 1530
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:RZ

Napisany 23.03.2012 - 23:30

Nie rozumiem pytania tak na dobrą sprawę. Na scenie liczy się głównie to co słyszy publika, a w dobrych stoperach Ty słyszysz prawie takie samo brzmienie jakie ustawisz. W domu to całkiem inna bajka, więc tym bardziej nie rozumiem pytania :D

Some people understand the value of having a good visual impact. The rest use combos.
©Some Dude

 


#25 smerfciamajda

  • smerfciamajda
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 3413
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:internetu

Napisany 24.03.2012 - 18:40

Jeśli rzeczywiście w stopperach słychać tak samo jak bez, to nie ma sprawy. Mnie chodziło o to, że wielu ludzi spuszcza się nad brzmieniem, kupuje pigmej wie jakie super wzmaki, a później i tak wpycha "watę" w uszy więc nie widzę sensu na wydawanie kasy poza lansem i własnym samozadowoleniem. Publice chyba wszystko jedno czy grasz na Mesie czy Bugerze. Byle równo i mocno :)
Ja nie gram na scenie, dopiero zaczynam próby z kumplami (pani negocjowalnego afektu na stare lata mi się zachciało), więc pytam zawodowców.

Mam: gitarę elektryczną podłączoną kablem do małego wzmacniacza cyfrowego. 

Nie mam: umiejętności


#26 rollingstones

  • rollingstones
    Weteran
  • Postów: 1864
  • Dołączył: 29.01.2012

Napisany 24.03.2012 - 20:46

volume w dól - albo jestem starym tępym albo czasy się zmieniły - w mojej rocknrolowej muzyce lampowego prawdziwego brzmienia - te bajki brzmią jak bajki. nigdy kórwa nigdy nie wpychałem sobie waty do uszów...

#27 cob

  • cob
    Gaduła
  • Postów: 452
  • Dołączył: 31.01.2012
  • z:Warszawa

Napisany 24.03.2012 - 21:01

Gdyby tylko perkusista ten volume posiadał :).

Ten post był edytowany przez cob dnia: 24.03.2012 - 21:02


#28 RaV-PL

  • RaV-PL
    Stary wyjadacz
  • Postów: 1237
  • Dołączył: 03.02.2012
  • z:Wrocław / Lublin

Napisany 25.03.2012 - 11:29

Gdyby tylko perkusista ten volume posiadał :).

I naaaaaaaaa tym polega cały problem :P

#29 excubitor

  • excubitor
    Weteran
  • Postów: 1866
  • Dołączył: 04.04.2012
  • z:Lublin

Napisany 4.04.2012 - 20:41

Też mam Alpine'y. Kupiłem je chyba w połowie 2007. Przez ten czas, na różnych koncertach pogubiłem parę elementów zestawu, ale muszę przyznać że i tak są świetne.

rollingstones, volume to jedno, ale czasem budowa salki jest taka, że wszystko dudni, stopery są wtedy bardzo przydatne.

smerfciamajda, nie zdziwię się, jeżeli większość spuszczających się to gitarzyści kanapowi. Wśród publiki też często są muzycy, a sprzęt wykorzystuje się też do nagrywania. No i najważniejsze. Stopery nie sprawiają że nagle nie słyszysz tego, co grasz, tylko słyszysz to ciszej. Jakość dźwięku jest taka sama, wrażenia słuchowe też.
"Ja się nie znam, to się chętnie wypowiem."

#30 Guest_p8t8r_*

  • Guest_p8t8r_*
  • Postów: 0

Napisany 6.04.2012 - 13:53

Ja w stoperach mam jeszcze lepsze brzmienie niż bez, bo wszystko wyraźniej słyszę, serio :) Alpine FTW!

#31 Windsor

  • Windsor
    Stary wyjadacz
  • Postów: 552
  • Dołączył: 29.01.2012
  • z:Katowice

Napisany 6.04.2012 - 14:30

Alpine'y. :)

MIK'96 Epiphone Sheraton -> Pod Studio GX -> Mac Mini -> SuperLux HD 681


#32 xeper

  • xeper
    Wirtuoz klawiatury
  • Postów: 4001
  • Dołączył: 20.03.2012
  • z:Włodawa

Napisany 7.04.2012 - 17:33

stopery to podstawa jeśli ktoś zamierza grać długo i nie chce być głuchym po 30tce. u nas w zespole problem zniknął w momencie kupienia "ucha". teraz można grać głośno do woli na piecach, i tak mamy tłumiące słuchawki i słyszymy wszystko cicho i selektywnie. zdecydowanie polecam wszystkim, którzy mają możliwość, sprawdzić jak się gra na scenie na odsłuchu dousznym. po spróbowaniu zapewniam, że nie wrócicie do klasycznych monitorów.

#33 scorpien

  • scorpien
    Weteran
  • Postów: 1757
  • Dołączył: 13.02.2012
  • z:London

Napisany 7.04.2012 - 17:41

stopery to podstawa jeśli ktoś zamierza grać długo i nie chce być głuchym po 30tce. u nas w zespole problem zniknął w momencie kupienia "ucha". teraz można grać głośno do woli na piecach, i tak mamy tłumiące słuchawki i słyszymy wszystko cicho i selektywnie. zdecydowanie polecam wszystkim, którzy mają możliwość, sprawdzić jak się gra na scenie na odsłuchu dousznym. po spróbowaniu zapewniam, że nie wrócicie do klasycznych monitorów.


+1 wielu profesjonalistów na to się zdecydowało bo prócz tłumienia znika problem ustawienia monitorów w różnych miejscach na scenie...

#34 gjoef

  • gjoef
    Weteran
  • Postów: 1569
  • Dołączył: 06.02.2012

Napisany 18.07.2013 - 10:32

Odkopuję. Chłopaki, znacie jakieś firmy robiące stopery na zamówienie, czyli na podstawie wycisku ucha zamawiającego?


Vintage V100 TSB + SD SH-2 + case. Sprzedam!


#35 cancer

  • cancer
    Spoko Gość
  • Postów: 8119
  • Dołączył: 30.01.2012
  • z:Namysłowa

Napisany 11.01.2017 - 13:56

Górnik roku, ale temat myślę aktualny i bardzo ważny.
Po ostatniej sztuce, po której szumiało mi w uszach cały następny dzień, kupiłem dzisiaj Alpine Music Safe Pro. Niby nie graliśmy głośno, ale akustyka sali i charakter całej imprezy dały ostro w kość moim uszom.

Teraz czas na testy, które filtry zastosować. Z rysunku wynika, że dla śpiewającego gitarzysty najlepsze są złote:
9f5d43a60fd517086731090d5d6ae2fa.jpg

Zobaczymy :)

Ten post był edytowany przez cancer dnia: 11.01.2017 - 14:06





0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników